مجموعه ایران سوال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان سوالات استخدامی دولتی با کمک گرفتن از برترین اساتید و کارشناسان برای راحتی عزیزانی که متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند، تصمیم دارد تا تمامی اخبار مرتبط با این آزمون را در این صفحه قرار دهد؛ همچنین این امکان فراهم شده تا در صورت تمایل سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش را به صورت آنلاین خریداری و دریافت کنید تا در این آزمون موفق شوید. اگر علاقه‌مند به دریافت اخبار سایر آزمون‌ها مانند اخبار هلال احمر و …، هستید می‌توانید در وب‌سایت ایران سوال موارد مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

زمان استخدام آموزش و پرورش در سال 1402

استخدام آموزش و پرورش راه مناسبی برای افرادیست که به رشته معلمی علاقه‌مند هستند. اگر شما نیز متقاضی شرکت در رشته معلمی هستید می‌توانید از طریق این صفحه اخبار آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دنبال کنید.

زمان استخدام آموزش و پرورش در جدولی که در ادامه قرار گرفته است به صورت کامل آورده شده است.

 

زمان استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 استخدام آموزش و پرورش رشته آموزگاری استخدام آموزش و پرورش رشته دبیری استخدام آموزش و پرورش مربی آموزش معلولین
زمان ثبت نام 10 تا 16 اسفند 27 تا 31 خرداد 17 تا 31 شهریور
انتشار کارت ورود به جلسه 5 اردیبهشت 9 مرداد 17 مهرماه
زمان برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش 8 اردیبهشت 12 مرداد 21 مهرماه
اعلام نتیجه آزمون 30 خرداد 7 شهریور ____
اعلام نتیجه آخر اواسط شهریور ماه ____ ____

 

در صورتی که در آزمون استخدام آموزش و پرورش سال 1402 شرکت کرده‌اید نتیجه آزمون شما طبق جدول فوق اعلام خواهد شد.

 

بررسی اخبار زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402

با توجه به اطلاعات منتشر شده زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، آزمون استخدامی دبیری شیمی آموزش و پرورش و سایر آزمون‌های وابسته به آموزش و پرورش مورخ 8 اردیبهشت 1402 اعلام شده است. متقاضیان می‌بایست براساس نمره آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام به مطالعه کند تا بتواند حد نصاب نمره لازم را کسب کنند.

زمان برگزاری آزمون استخدامی دبیری 12 مرداد ماه 1402 است؛ همچنین با توجه به آخرین اخبار امکان برگزاری آزمون آموزگاری در زمستان 1402 وجود دارد.

باید توجه داشته باشید زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش 12 مرداد است، از این رو بهتر است برای کسب نمره قبولی منابع قرار داده شده را مطالعه کنید.

در صورتی که برای شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش نیاز به سوالاتی جامع برای محک زدن خود دارید، می‌توانید این سوالات همچون سوالات آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش و غیره را از ایران سوال دانلود کنید.

 

خبر 7 مرداد 1402: حداکثر سن در استخدامی آموزش و پرورش کاهش می‌یابد.

محمود امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تغییر خواهد کرد.

در نشست برگزار شده در شورای عالی آموزش و پرورش، جناب آقای طهرانی گفت: با استناد به ماده واحده (نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی) مصوب شده در جلسه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش وظیفه دارد نیروی مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی از طریق آزمون سراسری و براساس قانون متعهدین به خدمت جذب کند.

در ادامه افزود: آیین نامه (شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از طریق آزمون سراسری) در 5 ماده و 8 تبصره مورد قبول شورای عالی قرار گرفت.

وی در ادامه به مواردی که جزو شروط جذب نیرو است اشاره کرد. این شروط شامل داشتن حداکثر 22 سن، برخورداری از سلامت جسمی و روانی کامل، حسن انجام وظایف محول شده، تعیین وضعیت نظام وظیفه و نداشتن اعتیاد به هرگونه مواد مخدر می‌شود.

در ادامه به این موضوع تاکید شد که تنها داوطلبانی حق شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند که از شرایط مشخص شده برخوردار باشند.

اگر فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و مشخص شود که شرایط لازم برای شرکت در این آزمون را نداشته است، پیشروی مراحل کاری آن متوقف خواهد شد و برابر با قانون با وی برخورد می‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد که در سال 1402 شرط سنی 24 سال اجرا خواهد شد.

زمان استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 متعاقبا در این صفحه اعلام خواهد شد.

 

خبر 25 فروردین 1402: خبر جدید از زمان برگزاری آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خصوص جذب معلم در مقطع ابتدایی در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، امسال برای افرادی که قصد شرکت در این آزمون را داشتند تنوع رشته تحصیلی وجود داشت و داوطلبانی که علوم پایه خوانده بودند نیز امکان شرکت در آزمون برایشان فراهم شده بود.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه جذب معلمان در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم هم برابر تمهیدات انجام شده و قرار بر این است که اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه جاری برگزار شود.

امسال تعداد 67 هزار معلم جدید به واسطه برگزاری آزمون استخدامی کشوری به کلاس‌های درس وارد خواهند شد که از کل این تعداد 28 هزار و 18 معلم در پایه ابتدایی، حدود 28 هزار نفر در مقاطع متوسطه اول و دوم و همچنین حدود ۱۱ هزار نفر در بخش معاونت پرورشی جذب دستگاه تعلیم و تربیت در کشور می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران بیان کرد که دستگاه تعلیم و تربیت این استان امسال نیز شبیه به سال‌های قبل با کمبود نیروی انسانی در قالب معلم روبرو است که در همین راستا تلاش می‌کنیم تا با جذب نیروی حق التدریسی، آزمون استخدامی و یا جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم باقی نماند.

سایر اخبار زمان استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 را می‌توانید در وب‌سایت ایران سوال مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

با توجه به نزدیک بودن زمان آزمون‌ استخدامی آموزش و پرورش بهتر است سوالاتی را برای شرکت در این آزمون در اختیار داشته باشید تا با آمادگی کامل در جلسه آزمون شرکت کنید. ایران سوال معتبرترین مجموعه ارائه دهنده سوالاتی مانند سوالات آزمون استخدامی دبیر ریاضی آموزش و پرورش و … است و شما می‌توانید به صورت آنلاین به طیف کاملی از سوالات دسترسی داشته باشید.

 

خبر 8 فروردین 1402: احتمال برگزاری آزمون دبیری آموزش و پرورش در سال 1402

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری اقتصاد آنلاین، معاون حقوقی و مجلس آموزش و پرورش اعلام کرد: به احتمال زیاد برگزاری آزمون دبیری سازمان آموزش و پرورش در اواخر خرداد و اوایل تیرماه خواهد بود.

معاون حقوقی و مجلس آموزش و پرورش در میان سخنان خود خبر داد: تعداد 67 هزار معلم جدید در سال جاری از طریق برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

وی در ادامه افزود: افرادی که می‌توانند در این آزمون شرکت کنند به شرح زیر است، معلمان غیر رسمی با حداقل 2 سال سابقه تدریس و با مدرک حداقل کارشناسی در هر رشته‌‌ای و همچنین متقاضیان آزاد با مدرک کارشناسی تا دکتری در رشته‌های مورد نیاز که اعلام خواهد شد.

چیزی حدود تعداد 28 هزار نفر در بخش متوسطه و حدود 11 هزار نفر هم در حوزه معاونت پرورشی است.

آزمونی که در حال حاضر قطعی شد و قرار است در روز 8 اردیبهشت برگزار شود به لطف خدا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در همان تاریخ برگزار خواهد شد. در مورد باقی رشته‌ها هم مد نظرمان هستند که در اواخر خرداد ماه سال جاری و یا اوایل تیر ماه 1402 برگزار شوند.

لازم به ذکر است بگوییم که قبلا امکان شرکت کردن افرادی که در مقطع کارشناسی بودند و سن آن‌ها بالای 35 سال بود نمی‌توانستند در آزمون شرکت کنند که امسال این سن به 40 سال افزایش پیدا کرد.

مجموعه ایران سوال تمامی اخبار مربوط به آزمون استخدامی به خصوص زمان استخدام آموزش و پرورش را در این صفحه پوشش می‌دهد، برای اطلاع از این اخبار با ما همراه باشید.

منبع: اقتصاد آنلاین

 

خبر 7 فروردین 1402: صدور مجوز استخدام 11 هزار معلم پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش

به گزارش ایران سوال و به نقل از سایت خبری بازار کار، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: برای استخدام تعداد 11 هزار مربی پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش مجوز صادر شده است که مراحل انجام مصاحبه این افراد متفاوت است.

اصغر باقرزاده گفت: در سازمان آموزش و پرورش مجوز برای تعداد 11 هزار نفر صادر شده است که در تلاشیم تا آزمون را همین اوایل سال 1402 برگزار کنیم. درخصوص انتخاب معلم پرورشی و مشاور هم روال مصاحبه و فرایند کیفی نسبت به رشته‌های دیگر متفاوت است.

وی در مورد برنامه وزارت آموزش و پرورش جهت جذب معلم پرورشی با ایسکانیوز گفت و گویی داشت و در این گفت و گو اظهار کرد: طبق قانون باید در کشور تعداد 100 هزار مربی پرورشی داشته باشیم که ما در حال حاضر تعداد ۴۵ هزار مربی پرورشی داریم، یعنی در واقع با کمبود ۶۰ هزار مربی و معاون پرورشی مواجه هستیم. جدا از این مورد که اعلام شد، کمبود چیزی حدود ۳۰ هزار مشاور هم وجود دارد.

او اضافه کرد: تمامی اعضایی که در مدرسه فعالیت دارند مسئول موارد تربیتی هستند؛ اما در این میان کسی که مسائل را تنظیم‌ می‌کند و به بهبود اوضاع کمک می‌کند مربی تربیتی و مشاور مدرسه است.

باقرزاده در ادامه صحبت‌هایش در خصوص شیوه جبران کمبود نیرو گفت: قسمتی از کمبود نیرویی که وجود دارد را با به کارگیری معلمانی که رشته مرتبط دارند، به صورت حق التدریس در ساعات اضافه جبران خواهیم کرد که البته این میزان خیلی کم است. بخش دیگر هم توسط روحانیون طرح امین رفع خواهد شد که این افراد حدود ۲۵ هزار نفر هستند.

او در آخر مجددا تاکید کرد: جدا از این باید به دنبال روشی باشیم که پایدار باشد و در همین خصوص هم مجوز استخدام برای تعداد ۱۱ هزار نیرو صادر شده و تلاش می‌کنیم اوایل سال جاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برگزار کنیم.

 

خبر 24 اسفند 1401: اعلام فراخوان ثبت‌نام آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش بعد از تعطیلات نوروز

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری فارس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: فراخوان ثبت نام آزمون استخدامی دبیر و هنرآموز در آموزش و پرورش بعد از تعطیلات نوروز اعلام خواهد شد.

صادق ستاری فرد در گفت و گویی که با خبرگزاری فارس داشت از برگزاری آزمون استخدامی دبیری در وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در حال حاضر ثبت نام برای جذب آموزگار ابتدایی و استثنایی در آموزش و پرورش به پایان رسیده که تعداد ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه گفت: زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزگار مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ است و جذب دبیر و هنرآموز در آموزش و پرورش نیز بعد از برگزاری آزمون استخدام آموزگاری برگزار می‌شود که فراخوان آن بعد از تعطیلات نوروز اعلام خواهد شد.

ستاری‌ فرد در آخر گفت: در خصوص منابع و همچنین رشته‌های آزمون دبیری آموزش و پرورش در حال انجام بررسی‌های لازم هستیم و به زودی رشته‌‌ها را هم اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم با تغییراتی روبرو خواهد شد؛ ولی در نظر داریم که منابع عمومی و اختصاصی آزمون دبیری مانند منابع آزمون آموزگاری باشد و منابع تخصصی تغییر خواهد کرد.

برای اطلاع از زمان استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 صفحات رسمی ایران سوال را دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری فارس

 

خبر 23 اسفند 1401: خبر استخدام 20 هزار نفر در آزمون دبیری آموزش و پرورش

معاون بخش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام بالغ بر 20 هزار نفر در آزمون دبیری آموزش و پرورش اخذ شد.

معاون بخش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از دریافت مجوز استخدام بالغ بر 20 هزار نفر در آزمون دبیری خبر داد و اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند با شرایط سنی تا 40 سال و با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری در آزمون پیش رو شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گویی که با خبرنگار خبرگزاری ایلنا داشت در خصوص برگزاری آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: ما در دوره متوسطه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. با پیگیری‌هایی که در این مورد انجام دادیم، توانستیم از سمت سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مجوز دریافت کنیم و برای انتشار آگهی و زمان برگزاری آزمون هم برنامه ریزی خواهیم کرد تا بتوانیم در خرداد و تیر سال ۱۴۰۲ آزمون استخدامی دبیر متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها را برگزار کنیم.

محمد مهدی کاظمی گفت: تنوع رشته‌های مورد پذیرش در این آزمون بالاست. در مقطع متوسطه اول و دوم تنوع دروس وجود دارد و می‌توان گفت دروس تخصصی می‌شوند و از همین رو هم معلمان متخصص هر درس باید به آموزش بپردازند؛ به همین دلیل سعی می‌کنیم شرایط شرکت تمامی رشته‌هایی که با عناوین درسی متوسطه ارتباط داشته باشد را فراهم کنیم تا به آموزش لطمه‌‌ای وارد نشود.

کاظمی در ادامه گفت: به عنوان مثال برای دروسی مانند فیزیک باید بررسی کنیم ببینیم چه رشته‌های دیگری به جز افرادی که در رشته فیزیک درس خوانده‌اند شرایط تدریس این درس را در مدارس و مقطع متوسطه دارند. بعضی از رشته‌های مهندسی شرایطی دارند که برای تدریس درس فیزیک مدرسه مناسب هستند و همان‌طور که مشخص است فردی که لیسانس ادبیات دارد نمی‌تواند فیزیک تدریس کند.

وی اضافه کرد: برای استخدام آموزگار دوره ابتدایی آموزش و پرورش تا جایی که می‌شد تنوع رشته را در نظر گرفتیم و سعی داریم این تنوع را متناسب با دروس متوسطه در استخدام متقاضیان در برگزاری آزمون معلمی آموزش و پرورش هم در نظر داشته باشیم.

او در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت: شرایط سنی برای استخدام افراد را سازمان اداری استخدامی تعیین خواهد کرد و برای جذب جدید هم شرایط سنی همانند شرایط آموزگاری خواهد بود و افراد تا ۴۰ سال با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای آموزگار دوره ابتدایی در روز جمعه ۸ اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود و کارت شرکت در آزمون استخدامی رشته شغل آموزگار ابتدایی و استثنایی هم از روز سه شنبه مورخ پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ روی سایت این سازمان قرار خواهد گرفت.

اگر تمایل دارید در رابطه با اخبار زمان استخدام آموزش و پرورش بیشتر آگاهی داشته باشید ما را دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری ایلنا

 

خبر 18 اسفند 1401: آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش در خرداد ماه 1402

به نقل از سازمان اداری استخدامی کشور جزئیاتی در خصوص صدور مجوز استخدام در سازمان آموزش و پرورش برای سال 1402 اعلام شد.

سازمان اداری و استخدامی کشور جزئیاتی را در مورد صدور مجوز جذب برای تعداد 56 هزار و 904 نفر معلم برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام کرد.

مطابق با مجوز اعلام شده تعداد 25 هزار و 686 آموزگار دوره ابتدایی، 2 هزار و 332 آموزگار استثنایی، 19 هزار و 970 دبیر دوره متوسطه، 2 هزار و 214 هنرآموز، یک هزار مشاغل مرتبط با گفتار درمانی و همچنین کار درمانی در مدارس استثنایی و 5 هزار و 702 نفر هم جایگزین مدیران، معاونان و سرپرستان بازنشسته مدارس طی برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد گفت: این مجوز در خصوص جایگزینی بازنشستگان و برای کم کردن تعداد نفرات در کلاس‌های بالای 40 نفر در مقطع ابتدایی است؛ همچنین قصد داریم بخشی از نیاز به استادکار و هنرآموز دوم هنرستان و همچنین نیاز به گفتاردرمان و کاردرمان را حل و رفع کنیم و در نهایت کادر مدیریتی و معاونتی مدارس الگو در همه مناطق آموزشی را تکمیل کنیم که مجوز هم به لطف خدا صادر شده است و برای صدور این مجوز جلسات متعدد کارشناسی با حضور وزیر، معاونان و کارشناسان منابع‌ انسانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است.

علیرضا علی خانزاده تاکید کرد که مهارت‌های تعلیم و تربیت افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند بسیار مورد توجه واقع شده است و این مجوز بعد از تحلیل و بررسی نیاز نیروی انسانی در سال 1402 در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته و همچنین با نگاه به اسناد بالادستی و طرح تحول آموزش و پرورش و مطابق با تحلیل دقیق اعلام نیاز مناطق آموزشی به تفکیک استان‌ها و مناطق و با در نظر گرفتن میزان خروج از خدمت معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی، جمعیت دانش‌آموزی مناطق و دیگر عوامل موثر، از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر دفترچه آزمون استخدامی برای جذب آموزگاران مقطع ابتدایی منتشر شده و به زودی قرار است آگهی بعدی جهت جذب دبیران باشد که در خرداد ماه 1402 منتشر می‌شود.

علی‌خانزاده به گسترش رشته‌های تحصیلی متقاضیان در آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: با تایید وزارت آموزش و پرورش و با هدف تامین نیاز و برقراری عدالت استخدامی، رشته‌های جدید هم اضافه خواهد شد.

طبق گزارشی که انجام شد، استان خراسان رضوی با دریافت 6967 سهمیه استخدام، بالاترین میزان سهمیه را با توجه به میزان خروج از خدمت معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی، جمعیت دانش‌آموزی و دیگر عوامل موثر به خود اختصاص داده است.

بعد از استان خراسان رضوی، تهران، شهرستان‌های استان تهران، استان فارس و استان اصفهان با توجه به معیارهای گفته شده، به ترتیب بالاترین میزان سهمیه استخدام را دریافت کرده‌اند.

تمامی اخبار زمان استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع: سازمان اداری استخدامی

خبر 16 اسفند 1401: اصلاحیه و تمدید ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش 1401

با آرزوی موفقیت به اطلاع تمامی کاربران می‌رسانیم به دنبال انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی سازمان آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی در تاریخ 1401/12/10 زمان ثبت نام مجدد تا روز جمعه به تاریخ 1401/12/19 تمدید شد. لازم به ذکر است با توجه به اصلاحات اعلام شده مقرر شد که امکان ویرایش اطلاعات برای داوطلبین فعال شود. لذا متقاضیانی که قبلا ثبت نام خود را تکمیل کردند، می‌توانند در صورت نیاز تا تاریخ اعلام شده، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

اخبار زمان استخدام آموزش و پرورش

 

خبر 16 اسفند 1401: جزئیات ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری فارس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

صادق ستاری فرد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، امروز صبح در برنامه صبح بخیر ایران که از شبکه یک سیما پخش می‌شود با عنوان این موضوع که آموزش و پرورش در حال حاضر با چالش نیروی انسانی مواجه شده است، گفت: امسال تعداد 70 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که این تعداد در سال بعد نزدیک به 84 هزار نفر می‌رسد و بدین ترتیب با سونامی بازنشستگی شدیدی روبرو می‌شویم.

ستاری فرد با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد 38 هزار معلمی که بازنشسته شده‌اند در سازمان آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، ادامه داد: برای جذب نیرو جهت جبران کمبود نیرویی که با آن مواجه هستیم دو راه داریم که یکی از این راه‌ها جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است و در این زمینه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان را گسترش دادیم و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به 418 هزار متر مربع فضای آموزشی و خوابگاهی افزایش دادیم. راه دیگری که وجود دارد برگزاری آزمون استخدامی است که مبتنی بر اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است.

وی گفت امید داریم که بتوانیم توسط این آزمون استخدامی معلمان کارآزموده را جهت تدریس و شغل معلمی جذب کنیم. ثبت نام برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش از تاریخ دهم اسفند ماه شروع شد و تا همین امروز تعداد 263 هزار نفر در برای آزمون ثبت نام انجام دادند که صرفا شغل آموزگاری و آموزگار مدارس ابتدایی/ استثنایی است.

او به تغییراتی که در فرایند آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام شد اشاره کرد و گفت: مواد و منابع مورد آزمون اعلام شد که این منابع برای اینکه به کمک معلم بیاید بومی سازی و شفاف سازی شد تا معلم را در زمینه‌های دانشی و ارزشی مورد سنجش قرار دهد که می‌شود به راهنمای معلم در دوره ابتدایی، کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران اثر شهید مطهری، کتاب همرزمان حسینی یا طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم اشاره کرد.

 

گستره رشته‌های آزمون استخدامی را توسعه دادیم

صادق ستاری فرد از همه افرادی که دغدغه این را دارند که شغل معلمی داشته باشند دعوت به عمل آورد تا در این آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند تا با توجه به فضای رقابتی گسترده‌‌ای که وجود دارد، داوطلبان بهتری جذب این سازمان شوند و در ادامه اضافه کرد: حتی زمینه ارزیابی و همچنین مصاحبه هم برای همین آزمون شفاف سازی شده است و یک بازه زمانی متناسب برای انجام گزینش در نظر گرفته شد که این زمان چیزی حدود 4 ماه است.

وی در خصوص دوره‌های مهارت آموزشی افزود: پیش‌بینی برای دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان یک دوره 100 روزه و همچنین یک سال دوره ضمن خدمت است، با در نظر گرفتن این مورد که در پایه دوره مهارت آموزی، آزمون اصلح هم گرفته خواهد شد.

ستاری فرد اضافه کرد: رشته‌هایی که می‌توانند در این آزمون شرکت کنند در سه دسته علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم پایه پیش‌بینی شده است و آن دسته از افرادی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و یا حتی فارغ التحصیلان حوزه علمیه هم شرایط شرکت در این آزمون را دارند؛ همچنین از بین همکارانی که در مدرسه‌های دولتی، خرید خدمات، نهضت سوادآموزی و مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت هستند با توجه به شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی در ادامه اعلام کرد امروز آخرین مهلت برای ثبت نام در آزمون استخدامی است و اگر لازم شد مجدد مهلت ثبت نام در آزمون را تمدید خواهیم کرد؛ همچنین آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ 8 اردیبهشت سال 1402 برگزار خواهد شد و آخر اردیبهشت هم نتایج اولیه اعلام می‌شود. از اول خرداد 1402 نیز مراحل مصاحبه و ارزیابی شروع خواهد شد. از هزار امتیاز کلی 400 امتیاز مربوط به آزمون کتبی می‌شود و مصاحبه هم 600 امتیاز را به خود اختصاص می‌دهد. لازم به ذکر است که مدت زمانی که برای مصاحبه در نظر گرفته شده است بازه زمانی 40 روزه است و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

 

نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیمه تیرماه اعلام می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره مهارت آموزی تا آخر شهریور ماه 1402 است و دوره مجازی هم در بازه ارزیابی تکمیلی پیش‌بینی شده و به امید خدا افرادی که در نهایت پذیرفته شده‌اند از اول مهر ماه وارد کلاس درس شده و دوره مهارت آموزی ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

آگهی 10 اسفند 1401: انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی آزمون استخدامی

با توجه به مجوز شماره 99665 مورخ 1401/12/03 صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی كشور و در راستای اجرای ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات استخدامی در دستگاه‌های اجرایی مصوب 1401/9/7 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش وپرورش براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط یا احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی این آگهی جهت استخدام شغل آموزگاری در لینک زیر اعلام می‌گردد.

 

دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

خبر 8 اسفند 1401: مواد درسی احتمالی آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری فارس، مواد درسی احتمالی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1401 اعلام شد.

 

آزمون استخدامی آموزش و پرورش از چه مواد درسی است؟

در آزمون‌‌های استخدامی دوره‌های گذشته، مواد و مفاد آزمون به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شد. برای آزمون جدید؛ اما سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی پیش‌بینی شده است، البته لازم به ذکر است که این مواد هنوز نهایی نشده است ولی آخرین بررسی‌های آموزش و پرورش است. پس اگر قصد شروع مطالعه مواد آزمون را دارید کمی صبور باشید تا دفترچه راهنمای آزمون استخدامی منتشر شود.

ابن اطلاعات صرفا برای آگاهی از مواد پیش‌بینی شده توسط آموزش و پرورش تا کنون است.

 

مواد حیطه عمومی

1– تاریخ و فرهنگ تمدن: خدمات متقابل ایران و اسلام/ نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا– صعود چهل ساله/ نویسنده: سید محمد حسین راجی، سیدمحمدرضا خاتمی انتشارات زائر رضوی.

2– تعلیم و تربیت اسلامی: مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی جمهوری اسلامی: بخش اول « شامل: تبیین چیستی تربیت- تبیین چرایی تربیت- تبیین چگونگی تربیت» و بخش دوم «شامل: تبیین چیستی تربیت رسمی و عمومی- تبیین چرایی تربیت رسمی و عمومی- تبیین چگونگی تربیت رسمی و عمومی»

3- معارف و اندیشه اسلامی: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن/ نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا– انسان 250 ساله/ نویسنده: سیدعلی خامنه‌ای. انتشارات، صهبا.

4– دانش اجتماعی و حقوق اساسی: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران- وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)– بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی.

 

مواد حیطه اختصاصی

1.اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش: سیاست­‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی/ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی- آیین‌نامه اجرایی مدارس/ مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش.

2.روش‌­ها و فنون تدریس: بخش دوم و سوم کتاب روش‌ها و فنون تدریس/ نویسنده: حسن شعبانی ناشر انتشارات سمت– کتاب راهنمای معلم کلاس‌­های چندپایه فصل 1-3-5

3.روانشناسی تربیتی: برای داوطلبان آموزگار ابتدایی: بخش‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف نشر دوران)– و برای داوطلبان آموزگار استثنایی (روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی): کتاب دانش‌آموزان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش ویژه؛ مولفان دانیل هالاهان و جیمز کافمن؛ ترجمه علیزاده، صابری، هاشمی و محی الدین، نشر ویرایش یا ارسباران؛ کتاب مقدمه‌­ای بر اصول توانبخشی معلولان؛ تالیف عباس داورمنش و فرید براتی سده، نشر رشد.

4.سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی: فصول 5 تا 16 کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی علی اکبر سیف انتشارات دوران– راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد 5/53 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.

 

مواد حیطه تخصصی

  1. . مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی قرآن و هدیه­‌های آسمانی دوره ابتدایی: نهج‌­القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی- راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم و ششم.

 

  1. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی ریاضی دوره ابتدایی: راهنمای معلم ریاضی اول و ششم.

 

  1. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم.

 

  1. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی فارسی دوره ابتدایی: راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم.

 

  1. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی.

تمام سوالات مواد آزمون حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهارگزینه‌ای با ضریب یک (1) است. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

تعداد سوالات امتحان حیطه عمومی 80 سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه‌‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.

سوالات حیطه‌های اختصاصی و تخصصی در امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی) و به صورت چهار گزینه‌‌ای با احتساب یک سوم نمره منفی به ترتیب 40 و 80 سوال خواهد بود.

تمامی محتوای مواد حیطه تخصصی پایگاه تخصصی کتب درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به آدرس http://chap.sch.ir قسمت راهنمای تدریس دوره ابتدایی موجود است.

منبع: خبرگزاری فارس

خبر 8 اسفند 1401: اعلام مواد آزمون و سایر جزئیات برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش

صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش روز شنبه ۶ اسفند خبر از برگزاری آزمون استخدامی جذب ۲۸ هزار آموزگار در هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد.

قرار است ثبت‌نام از آخر این هفته یعنی نهم یا دهم اسفند امسال شروع شود که ظرفیت پذیرش شامل ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است و در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ نفر آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب می‌شوند.

امسال فرایند آزمون استخدام آموزش و پرورش تغییر کرده است و آموزش و پرورش از همه علاقه‌مندان به معلم شدن که البته مشمول شروط ثبت‌نام هستند دعوت کرده است که در این آزمون شرکت کنند.

حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن ۴۰ سال تمام است، البته در گذشته برای مدرک لیسانس ۳۶ سال و کارشناسی ارشد ۴۰ سال پیش‌بینی شده بود؛ اما برای آزمون سال آینده سقف سن ۴۰ سال تمام فارغ از اینکه فرد کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارد، مطرح است که این اتفاق فرصتی برای جذب متولدین دهه شصت است.

به موجب تبصره ۲ ماده واحده « نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری تمام وقت افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند از حداکثر سن برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر می‌شود.

به موجب بند (الف) ماده 15 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و داشتن هر فرزند، یک سال تا حداکثر پنج سال(5) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق‌‌الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 5‏‏.2 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر است.

 

آزمون استخدامی آموزش و پرورش از چه مواد درسی است؟

در آزمون‌های سنوات گذشته، مواد و مفاد آزمون به دو سطح عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شدند. برای آزمون جدید سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی پیش‌بینی شده است.

  • مواد حیطه عمومی

1– تاریخ و فرهنگ تمدن: خدمات متقابل ایران و اسلام/ نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا – صعود چهل ساله/ نویسنده : سید محمد حسین راجی، سیدمحمدرضا خاتمی انتشارات زائر رضوی.

 

2– تعلیم و تربیت اسلامی: مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری اسلامی: بخش اول« شامل: تبیین چیستی تربیت- تبیین چرایی تربیت- تبیین چگونگی تربیت» و بخش دوم«شامل: تبیین چیستی تربیت رسمی و عمومی- تبیین چرایی تربیت رسمی و عمومی- تبیین چگونگی تربیت رسمی و عمومی»

 

3- معارف و اندیشه اسلامی: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن/ نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا – انسان 250 ساله/ نویسنده: سیدعلی خامنه ای. انتشارات، صهبا.

 

4– دانش اجتماعی و حقوق اساسی: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران- وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره) – بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی.

  • مواد حیطه اختصاصی

اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش : سیاست­‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی/ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی- آیین‌نامه اجرایی مدارس/ مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش.

  1. روش‌­ها و فنون تدریس: بخش دوم و سوم کتاب روش‌ها و فنون تدریس/ نویسنده: حسن شعبانی ناشر انتشارات سمت – کتاب راهنمای معلم کلاس­های چندپایه فصل 1-3-5)

 

  1. روانشناسی تربیتی: برای داوطلبان آموزگار ابتدایی: بخش‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین(روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف نشر دوران) – و برای داوطلبان آموزگار استثنایی (روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی): کتاب دانش‌آموزان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش ویژه؛ مولفان دانیل هالاهان و جیمز کافمن؛ ترجمه علیزاده، صابری، هاشمی و محی الدین، نشر ویرایش یا ارسباران؛ کتاب مقدمه‌­ای بر اصول توانبخشی معلولان؛ تالیف عباس داورمنش و فرید براتی سده، نشر رشد.

 

  1. سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی: فصول 5 تا 16 کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی علی اکبر سیف انتشارات دوران – راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد 5/53 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
  • مواد حیطه تخصصی

  1. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی قرآن و هدیه­‌های آسمانی دوره ابتدایی: نهج‌­القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی- راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم و ششم.
  2. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی ریاضی دوره ابتدایی: راهنمای معلم ریاضی اول و ششم.
  3. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم.
  4. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی فارسی دوره ابتدایی: راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم.
  5. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی.

 

  • تمام سوالات مواد آزمون حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهارگزینه‌ای با ضریب یک (1) می‌باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.
  • تعداد سوالات امتحان حیطه عمومی 80 سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه‌‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
  • سوالات حیطه‌های اختصاصی و تخصصی در امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی) و به صورت چهار گزینه‌‌ای با احتساب یک سوم نمره منفی به ترتیب 40 و 80 سوال خواهد بود.
  • تمامی محتوای مواد حیطه تخصصی پایگاه تخصصی کتب درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در قسمت راهنمای تدریس دوره ابتدایی موجود است.

 

چه کسانی می‌توانند در آزمون استخدامی 8 اردیبهشت آموزش و پرورش شرکت کنند؟

امسال افراد علاقه‌مند دارای مدرک کارشناسی در گروه‌های علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم پایه با حداقل 20 سال و حداکثر 40 سال سن می‌توانند برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند.

بر اساس تحلیل داده‌­های حاصل از پذیرفته شدگان آزمون سال 1399، حدود 68 درصد و آزمون 1400 حدود 70 درصد از آموزگاران پذیرفته شده نهایی از دانش‌­آموختگان دانشگاه‌های غیردولتی، آزاد و پیام نور بودند. تعداد صندلی‌های رشته‌های علوم تربیتی و گرایش‌های وابسته در دانشگاه‌های دولتی حدود 3000 صندلی است؛ اما نیاز آموزش و پرورش بیش از 20 هزار نفر است.

بر اساس آنچه که در جداول رشته‌های تحصیلی برای شرکت در آزمون استخدامی شغل آموزگاری آمده است، صراحتا به انطباق رشته تحصیلی هر دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرداخته است؛ در حالی که اصالت باید بر دوره کارشناسی باشد؛ زیرا دانش پایه تخصصی و عمومی در دوره کارشناسی شکل می‌گیرد.

از طرفی همچنان که در سالیان اخیر شاهد بودیم داوطلبان دارای هر مدرک کارشناسی (رشته مرتبط یا غیر مرتبط از جمله کارشناسی علوم دامی)، صرفاً با گذراندن دوره کوتاه مدت کارشناسی ارشد در چند رشته فوق الذکر، جواز حضور در کسوت معلم آموزگار را پیدا می‌کنند.

مواد آزمونی معرفی شده برای آزمون استخدامی اساساً باید سطحی از دانش و مهارت را بسنجد که منطبق نیاز معلمی برای تدریس و تربیت در دوره مربوطه باشد. لذا عدم سنجش دانش داوطلبان در دروس علوم، فارسی، ریاضی و قرآن محل تأمل جدی است، که باید مرتفع شود.

معلم آموزگار ابتدایی ­باید یک مربی/ معلم چند مهارتی و برخوردار از سطح بالایی از هوش و دانش تخصصی موضوعی (علوم، فارسی، ریاضی و قرآن) باشد، لیکن در حال حاضر این امکان نه از طریق آزمون کتبی و نه ارزیابی و مصاحبه انجام نمی‌شود.

نتایج آزمون تیمز و پرلز نشان می‌دهند که دانش آموزان ایرانی از سطح پایینی از دانش ریاضی و خواندن و نوشتن برخوردارند که یکی از علت‌­های آن را را می‌توان در تعیین رشته­‌های مجاز به آموزگاری دانست.

بخش مهمی از تضعیف علوم پایه به عنوان پایه و اساس رشد علمی کشور و ایجاد اخلال در هدایت تحصیلی مناسب دانش‌­آموزان، به دلیل ضعف در بازار اشتغال دانش‌­آموختگان و عدم بسترسازی و برنامه‌­ریزی مناسب در این باره است؛ لذا سهم آموزش و پرورش از رشد و توسعه علوم پایه در کشور و زمینه‌­سازی مناسب برای هدایت تحصیلی دانش‌­آموزان ­باید مورد توجه باشد.

آموزش و پرورش معتقد است ایجاد شرایط رقابتی جهت جذب و تأمین بهترین و باکیفیت­‌ترین معلمان برای دوره ابتدایی ضرورتی انکار ناپذیر است که با بسط رشته‌­‍‌های مرتبط با برنامه درسی و متناسب با جدول دروس هفتگی امکان پذیر است.

یکی از عوامل عدم تحقق نظام دوری در دوره ابتدایی، که در سند تحول بنیادین صراحتاً عنوان شده است، ناتوانی برخی از معلمان در تدریس و آموزش دروس چند پایه تحصیلی و دشوار بودن برخی دروس از جمله علوم و ریاضی است، موضوعی که به کرات توسط کارشناسان و مدیران مدارس مبتنی بر ناتوانی برخی نو معلمان در آموزش برخی دروس از جمله ریاضی پایه‌های پنجم و ششم و استفاده معلم از برخی کتاب‌های کمک درسی و راهنما و نارضایتی والدین عنوان شده است.

آموزش و پرورش معتقد است در صورت جذب معلم متعهد و دارای بهره­ هوشی و دانش موضوعی بالا، امکان برگزاری دوره‌­های توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌­ای معلم از جمله علوم تربیتی بومی شده، فنون تدریس و سنجش و ارزشیابی در دوره یکساله مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و در طول سنوات خدمت وجود دارد.

ضعف برخی معلمان در دروس علوم پایه باعث تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به علوم پایه و ریاضی و ضعف ایشان در این موارد و در نتیجه عدم اشتیاق به انتخاب رشته ریاضی فیزیک و علوم پایه در سطوح دانشگاهی می‌شود.

 

امکان ثبت نام داوطلب دکتری

دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که عنوان رشته تحصیلی آن‌ها با رشته‌های تحصیلی درخواستی آموزش و پرورش مغایرت دارد، در صورت دارا بودن سایر شرایط، با مدرک تحصیلی پایین‌تر، مشروط به اینکه با عناوین رشته‌های مذکور انطباق داشته باشند، می‌­توانند در آزمون شرکت کنند، البته در صورت استخدام فرد، مدرک تحصیلی بالاتر در حکم کارگزینی آن‌ها اعمال نمی­‌شود.

حافظان درجات 1 تا 5 قرآن کریم هم به شرط داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

 

نمرات چگونه محاسبه می‌شود؟

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر (کتبی)، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی، اختصاصی و تخصصی محاسبه خواهد شد براین اساس کسب حداقل پنجاه (50) درصد میانگین نمره کسب شده سه نفر اول با ارزش وزنی چهل (40) درصد برای حیطه عمومی و شصت (60) درصد برای حیطه اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می‌گیرد.

نتایج اولیه نیز سه تا پنج (3 تا 5) برابر ظرفیت از بین داوطلبان واجد شرایط، جهت ارزیابی تکمیلی از بین داوطلبان دارای حدنصاب اعلام می‌شود، البته داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل 470 امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (1000 امتیاز) را کسب کنند.

در ارزیابی تکمیلی، کسب حداقل (95) امتیاز از شایستگی‌های عمومی، حداقل (70) امتیاز از شایستگی اختصاصی و (40) امتیاز از شایستگی تخصصی مقرر در جدول شماره (1) الزامی است.

 

اعلام نتایج نهایی آزمون

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش و پرورش(حداکثر سه برابر) در سقف ظرفیت پذیرش و براساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن چهل (40) درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن شصت (60) درصد لحاظ می‌شود و بر اساس اولویت‌های انتخابی (حداکثر 3 کد شغل محل) در مقایسه با سایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب، به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت.

 

نقل و انتقال ممنوع

با توجه به مصوب جلسه 965 مورخ 17 تیرماه 1398 شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره 4 ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ 27 آبان 1399 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز «برای بوم خدمت» خواهد بود که به صورت استانی صورت می‌گیرد؛ بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی، خارج شدن نیرو (فرد قبول شده) از بوم خدمت استانی به منزله قطع رابطه استخدامی بوده و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان یکسال

مدت دوره یکساله مهارت­ آموزی جزو سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش­­ و پرورش است. گواهی پایان دوره مهارت‌­آموزی، دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیست.

محل مهارت‌­آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی توسط دانشگاه فرهنگیان تعیین خواهد شد.

پذیرفته شدگان نهایی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان باید در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرفه­‌ای معلمان و در مسیر رشد معلمی در دوره‌های ضمن خدمت پیش‌بینی شده مطابق ضوابط اعلامی وزارت آموزش و پرورش موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی‌ شوند.

همچنین گذراندن حداقل 120 ساعت ضمن خدمت مرتبط با امور تربیتی و مهارت‌های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته‌های غیر امور تربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است.

به منظور نگهداشت و افزایش ماندگاری نیروهای استخدام شده در دوره ابتدایی، هرگونه تغییر سمت نیروهای به‌ کارگرفته شده در این آزمون به سایر مشاغل گروه معلم و کیفیت بخشی و یا انتقال آن‌ها به سایر دستگاه‌های اجرایی ممنوع است، مگر در موارد خاص که پس از بررسی واحد طرح و برنامه استان و با تأیید مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام می­‌شود.

در اجرای تبصره 4 مصوبه 833 شورای انقلاب فرهنگی، خارج شدن نیرو از بوم (استان، شهرستان، منطقه و ناحیه) به منزله قطع رابطه استخدامی و ابقای ردیف برای بوم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

خبر 6 اسفند 1401: تغییر معیار مصاحبه و منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: منابع آزمون استخدامی ماده 28 تغییراتی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین آقای حمید نیکزاد در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: در اسفند ماه سال جاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ماده ۲۸ برگزار خواهد شد و تعداد ۲۵ هزار آموزگار در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: لازم به ذکر است که محتوای منابع آزمون استخدامی ماده ۲۸ تغییراتی داشته است و ضریب اهمیت مصاحبه هم به نسبت آزمون افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

خبر 6 اسفند 1401: برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در 8 اردیبهشت

به نقل از خبرگزاری ایلنا، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی سازمان آموزش و پرورش در تاریخ 8 اردیبهشت 1402 خبر داد.

نشست خبری معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آقای صادق ستاری فرد صبح امروز به تاریخ ششم اسفند ماه برگزار شد.

ستاری فرد در آغاز این نشست خبری در خصوص طرح رتبه‌ بندی معلمان اعلام کرد: به تعداد ۹۳۰ هزار پرونده رتبه بندی تشکیل شده است که این پرونده‌ها شامل شاغلین و بازنشستگان است. تعداد ۱۳۰ هزار نفر از این عدد را نو معلمان تشکیل می‌دهند. چیزی تقریبا حدود ۴۱۱ هزار و ۸۷۰ حکم قطعی هم صادر شده است. تعداد بازنشستگان هم به ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر می‌رسد و در این بین تعداد ۳۴۵ هزار و ۶۰۷ نفر شاغل ‌‌‌است. در خصوص توزیع رتبه‌ها هم افزود که از یک تا پنج انجام شده است. رتبه یک ۳۱ هزار ۵۹۲ نفر، رتبه دو ۸۱ هزار و ۲۸ نفر، رتبه سه ۲۱۸ هزار و ۵۸۱ نفر و رتبه چهار ۱۳ هزار ۱۶۸ نفر و رتبه پنج هزار و ۲۳۸ نفر ‌‌‌است.

او ادامه داد: امیدوار هستیم که رتبه بندی را تا آخر سال جاری به پایان برسانیم. افرادی که احکام قطعی دریافت کرده‌اند، می‌توانند حکم‌شان را در سامانه مشاهده کنند. در خصوص شکایت و اعتراض هم از تاریخ ۹ اسفند ماه سال جاری این امکان فراهم خواهد شد و شرایط اعتراض به رتبه، در سامانه بارگذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال بعد تعداد ۸۴ هزار نفر مشمول بازنشستگی هستند که این موضوع باعث می‌شود با موج عظیمی از بازنشستگی مواجه شویم و پیش بینی ما این است که حدود ۲۰ درصد از این افراد در آموزش و پرورش بمانند و تعداد ۷۰ هزار نفر هم پیش بینی برای بازنشستگی است. در این خصوص راه حل ما این بود که خروجی دانشگاه فرهنگیان جایگزین شود؛ ولی در حال حاضر این خروجی در دانشگاه فرهنگیان نیاز ما را برآورده نخواهد کرد. ۴۱۸ متر مربع از آموزش و پرورش را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم تا بتوانیم در این راستا اقدامات جدی انجام دهیم.

او روی این موضوع تاکید کرد که تعداد ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی مورد نیاز را از دانشگاه فرهنگیان تامین می‌کنیم و در خصوص مابقی نیاز هم باید به واسطه ماده ۲۸ این کمبود نیرو را تامین کنیم. ساز و کار ماده ۲۸ تغییرات مهمی کرده است و اگر بخواهیم این تغییرات را در چند دسته بسط دهیم به جذب نیروی باکیفیت می‌انجامد. پیشنهاد و پیش بینی ما این بود که آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آخر اسفندماه سال جاری باشد؛ ولی با توجه به اینکه زمان مطالعه برای داوطلب کوتاه می‌شد و هم اینکه با چالش انتهای سال رو به رو نشویم، برگزاری آزمون استخدامی را به سال ۱۴۰۲ موکول کردیم. فروردین ماه که با ماه مبارک رمضان مصادف می‌شود پس آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهیم کرد.

او همچنین ادامه داد: روند ثبت نام آخر هفته یعنی از تاریخ ۹ یا ۱۰ اسفند شروع خواهد شد. این آزمون استخدامی در حال حاضر برای جذب دوره ابتدایی انجام خواهد شد. ۲۴ هزار و ۶۹۴ معلم ابتدایی، ۲ هزار و ۳۳۲ نفر معلم دانش آموزان استثنایی و تعداد ۹۹۲ نفر برای مناطق عشایری و مرزی جذب می‌کنیم. در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استثنایی، ابتدایی و عشایری و مرزی جذب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

خبر 4 اسفند 1401: تامین نیروی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در بهار سال آینده

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خبر داد: مراحل تامین نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت بهداشت بهار سال آینده یعنی سال 1402 اجرایی خواهد شد که مقدمات و زمان برگزاری آزمون استخدامی در رایزنی با سازمان سنجش و آموزش کشور بررسی شد.

بیشترین نیازی که جهت تامین نیرو داریم در وزارت آموزش و پرورش است؛ چرا که همچنان مدارسی داریم که در کلاس‌های آن‌ها حتی بیشتر از ۴۵ نفر دانش آموز وجود دارد و این مسئله به هیچ وجه درخور کشور نیست.

در سازمان وزارت بهداشت هم چنین وضعیتی را شاهد هستیم. به دلیل اینکه روزانه تعداد بیمارستان‌های جدیدی افتتاح می‌شود و انتظار داریم در حوزه بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت بتوانیم حداقل کمبود نیروی انسانی را داشته باشیم که در بخش فوریت‌های پزشکی نیز نیازمند توجه ویژه‌‌ای‌ هستیم.

خبر 2 اسفند 1401: خبر جذب 25 هزار آموزگار جدید در آموزش و پرورش

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از جذب ۲۵ هزار آموزگار جدید در سطح آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین آقای حمید نیکزاد در جمع تعدادی از مدیران و همچنین مسئولین مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان به نقش نیروی انسانی در ایجاد تحول نتیجه بخش اشاره کرد و در ادامه گفت: در اسفندماه سال 1401 آزمون استخدامی ماده 28 برگزار خواهد شد که بالغ بر 25 هزار آموزگار در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند تا بتوانیم شاهد رشد شاخص‌های کیفی و عملکردی در حوزه نیروی انسانی در آموزش و پرورش باشیم‌.

او همچنین در ادامه گفت: تغییراتی را در محتوای منابع آزمون استخدامی ماده 28 شاهد خواهیم بود؛ همچنین ضریب اهمیت مصاحبه نسبت به آزمون افزایش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اهمیت گزینش برای جذب معلم در سازمان آموزش و پرورش کشور گفت: به دلیل اینکه انتخاب افراد برای شغل معلمی موضوع ضروری و بسیار مهمی است باید در انتخاب مصاحبه گران به متغیرهایی مثل تخصص و تعهد عملکردی دقت بیشتری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

خبر 29 بهمن 1401: خبر برگزاری آزمون استخدام ماده 28 تا پایان اسفند ماه

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری فارس: پیش بینی می‌شود که آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ ۲۶ اسفند سال جاری برگزار شود و مراحل مصاحبه و گزینش در سال بعد انجام خواهد شد؛ همچنین اگر به هر دلیلی این آزمون برگزار نشود در اولین فرصت سال بعد برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، امشب آقای ستاری فرد در سفری که به شهرستان بناب داشت در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: منتظر ابلاغ برخی استان‌ها هستیم که غریب به ۸۰ درصد ابلاغ‌ها صادر شده است و تا چند روز آینده باقی استان‌ها هم تکلیف‌شان روشن خواهد شد و از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت‌های حق التدریس همکاران هم اقدام خواهیم کرد.

او در ادامه گفت: مسئله کمبود نیروی انسانی و همچنین مشکل بازنشستگی در سازمان آموزش و پرورش یک موضوع به شدت جدی است. از یک طرف مامور و مکلف به این هستیم که زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان را توسعه دهیم و از طرفی دیگر هم طبق اتفاقات خوبی که انجام شد ۴۲۰ هزار متر مربع فضا جهت آموزش، پرورش و خوابگاه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت که منبع و مکان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش بهسازی شد.

او بیان کرد که میزان نیاز ما برای سال جدید بیشتر از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و در ادامه گفت: نزدیک به ۸۰ هزار نفر بازنشسته و مشمول بازنشستگی داریم که به احتمال زیاد چیزی حدود ۶۵ هزار نفر از آن‌ها بازنشسته خواهند شد که برای جایگزین کردن این نیروها جدا از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت آزمون استخدامی هم استفاده خواهیم کرد که رایزنی‌ها، گفت و گو‌ها و همچنین مذاکره‌هایی با سازمان استخدامی کشور داشتیم که برای امسال به منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ اصلاحات و بازنگری‌های اساسی در شکل، محتوا و فرایند آزمون ایجاد شود.

صادق ستاری فرد گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان اسفند ماه سال جاری برای دوره ابتدایی آزمون برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز را از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شرایط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش شوند.

او از جوانان علاقه‌مند به حوزه تعلیم تربیت دعوت کرد تا برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند و گفت: سهم استان آذربایجان شرقی برای آزمون استخدامی ماده ۲۸ حدود ۱۲۴۵ نفر است.

معاون وزیر همچنین در رابطه با گروه‌های مجاز به شرکت در آزمون در ادامه گفت و گوی خود اعلام کرد: سه گروه از داوطلبان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، گروه اول دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و ارشد و دانش آموختگان دکترا با مدرک کارشناسی ارشد مجاز به شرکت ‌‌‌است.

ستاری فرد در خصوص شرایط سنی اضافه کرد: سقف سنی پیش بینی شده ۴۰ سال تمام است و با توجه به مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی زمان همکاری با نهادهای دولتی از سقف سنی کسر می‌شود.

او بیان کرد: گروه دوم همکاران فرهنگی هستند که به شکل غیر رسمی در سازمان آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند که شامل نیروهای خرید خدمات، حق التدریس و همچنین نیروهای نهضت است و گروه سوم هم طلاب حوزه علمیه است.

معاون وزیر اضافه کرد: پس از مراحل رقابتی نسبت به شناسایی نیروهای متعهد برای ورود به سیستم تعلیم تربیت برای مهر سال ۱۴۰۲ اقدام می‌شود.

ستاری فرد تاکید کرد: برای داوطلبانی که سابقه فعالیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشند یک سری امتیاز پیش بینی شده که ارزیابی تکمیلی آن به صورت شفاف در آگهی استخدامی اعلام خواهد شد.

ستاری فرد در پایان سخنان خود گفت: تمام تلاش‌مان این بود که داوطلبین سردرگم نشوند، همچنین منابع و مفاد آزمون در دفترچه راهنما و سامانه ثبت نام اعلام می‌شود که داوطلبان بتوانند تا زمان آزمون به آمادگی لازم برسند.

منبع: خبرگزاری فارس

خبر 27 بهمن 1401: خبر استخدام 25 هزار معلم در اسفند ماه 1401

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش اعلام کرد: آزمون استخدامی برای جذب ۲۵ هزار معلم در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و همچنین منابع برای این آزمون به زودی اعلام می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: جذب معلم برای مناطق مرزی، مناطق محروم و مناطقی که به معلمان توانمند نیاز دارند، در اولویت است و منابع آزمون استخدامی هم به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: تمامی معلمان غیر رسمی که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارند و به شکل حق التدریس، خرید خدمات، قراردادی معین در سازمان آموزش و پرورش تدریس می‌کنند باید جهت تعیین وضعیت استخدامی، در این آزمون استخدامی پیش رو شرکت کنند؛ همچنین معلمانی که حدنصاب نمره را کسب نکنند از ادامه فعالیت‌شان جلوگیری می‌شود.

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: به دنبال این هستیم که از سال جدید به هیچ عنوان هیچ معلم غیر رسمی‌‌ای در سازمان آموزش و پرورش فعال نباشد.

ستاری فرد در خصوص احکام رتبه بندی معلمان هم گفت: تا همین امروز تعداد ۹۲۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته مدارک خود را در سامانه رتبه بندی بارگذاری کرده‌‌‌‌اند که حدود ۸۰۰ هزار نفر به مرحله ارزیابی نهایی و تعیین رتبه رسیده‌‌‌‌اند که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر تعیین رتبه شده‌‌‌‌اند و احکام ۳۲۰ هزار نفر دیگر آماده صدور است و اولویت با بازنشستگانی است که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد بازنشسته شده‌‌‌‌اند و هنوز احکام‌شان صادر نشده است و احکام رتبه بندی تمامی معلمان نیز تا پایان همین سال نهایی خواهد شد.

ستاری فرد در پایان گفت: فرهنگیانی که نسبت به رتبه خود معترض هستند، می‌توانند اعتراض خود را در سامانه my.medu.ir ثبت کنند تا بررسی ورسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خبر 27 بهمن 1401: خبر جذب 25 هزار نفر نیروی خدماتی در مدارس کشور

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خبر داد که تعداد 25 هزار نیروی خدماتی (خدمتگزار و سرایدار) در مدارس جذب خواهند شد.

زارع همچنین گفت: کمیسیون تلفیق وزارت اقتصاد را موظف کردیم تا از خرداد ماه سال آینده تمامی پرداخت‌هایی که از محل بودجه عمومی و همچنین هدفمندی یارانه‌ها انجام شده را به تفکیک ردیف‌های مصوب در جداول ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ و پیوست ۱ قانون بودجه را به صورت برخط و در موارد استثناء حداکثر طی مدت 7 روز کاری در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهند تا مستقیما در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف است طوری پیش برود که تفاوت درصد تخصیص هر کدام از ردیف‌های اصلی جدول شماره ۷ بودجه (به جز حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته) در سال 1402، حداکثر تا ۲۰ درصد و همچنین ردیف‌های متفرقه (جدول ۹) حداکثر ۳۰ درصد شود. ابلاغ تخصیص اعتبار موکول و منوط به صدور مصوبه کمیته تخصیص موضوع ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه است.

زارع در خصوص یکی دیگر از مصوبه‌های این کمیسیون اعلام کرد: کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داد تا تعداد ۲۵ هزار نفر نیروی خدماتی را طبق کمبود شدید نیروی خدماتی خدمتگزار و سرایداری که در سطح مدارس کشور وجود دارد و همچنین لزومی که برای نگهداری اموال مدارس توسط این افراد وجود دارد، جذب کنند.

او اضافه کرد: مطابق با مصوبه کمیسیون تلفیق هر گونه پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر باید طبق مشخصات درج شده در سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمند ایران) و به نفع ذی‌نفع نهایی (موضوع سامانه یکپارچه) مدیریت مالی در بخش عمومی انجام شود.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: باید میزان حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای بررسی جمیع مردم ماهانه و به صورت کاملا روشن در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.

زارع بیان کرد: کمیسیون تلفیق به بررسی تبصره ۱۲ که در خصوص حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان است پرداخته است.

طبق این گزارش؛ مصوبات کمیسیون تلفیق جهت بررسی و نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده و بعد از آن از سمت شورای نگهبان هم تایید شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

خبر 25 بهمن 1401: جذب ۴۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تا پایان سال

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خبر داد که تا پایان سال جاری جذب نیرو در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و همچنین بهداشت انجام خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور آقای میثم لطیفی در گفت و گویی که با یکی از خبرنگاران سیاسی خبرگزاری فارس داشت در خصوص برنامه‌های این ارگان برای جذب نیرو در دستگاه‌های کشوری گفت: ما مطابق با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است در سال آینده برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت جذب نیرو خواهیم داشت.

میثم لطیفی خبر داد که تا پایان امسال یک آزمون برای جذب نیرو در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و در ادامه اعلام کرد: احتمالا ما برای وزارت آموزش و پرورش تا قبل از پایان سال جاری یک آزمون استخدامی برای حداقل تعداد ۲۰ هزار نفر برگزار خواهیم کرد و این عدد برای وزارت بهداشت هم تعداد ۲۵ هزار نفر در نظر گرفته شده است. وضعیت میزان جذب نیرو در دیگر دستگاه‌های کشوری هم کم کم و به مرور در حال روشن شدن است.

او عنوان کرد: ما مجوز جذب برای تعداد ۲۵ هزار و ۱۲۰ نفر جهت استخدام در سازمان وزارت بهداشت را دریافت کردیم که این کار را به صورت اختصاصی در مناطق مستعد و محروم پیگیری خواهیم کرد؛ ولی مسئله مهمی که در جذب نیروها وجود دارد موضوع تامین اعتبار لازم برای این کار است.

وی اظهار داشت: برنامه ما برای امسال این است که جذب نیروی انسانی مورد نظر را منتظر آزمون‌های یکپارچه نگذاریم و اجازه دهیم که دستگاه‌ها زیر نظر خودمان و با توجه به در نظر گرفتن تمامی استانداردها برای برگزاری آزمون بتوانند آزمون‌های اختصاصی، استانی و دستگاهی را فارغ از آزمون یکپارچه برگزار کنند. این بدان معناست که هم آزمون یکپارچه برگزار شود و هم آزمون‌های ذکر شده.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بیان کرد: هدف اصلی ما از طراحی و برگزاری آزمون‌های جذب اختصاصی، استانی و همچنین دستگاهی، سرعت بخشیدن به روال جذب نیروهای مورد نیاز دستگاه‌های کشوری است.

همچنین میثم لطیفی در میان سخنان خود خبر داد که دهمین آزمون ادواری استخدام دستگاه‌های کشوری نیز در دست طراحی‌ است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز جهت جذب نیرو برای دستگاه‌های کشوری را مهم‌ترین مولفه دانست و خاطرنشان کرد: ما تصمیم گیری‌های لازم را در زمینه اختصاص و تامین اعتبار جهت جذب نیروهای انسانی مورد نیاز برای دستگاه‌های کشوری در کارگروهی به نام نیازسنجی انجام می‌دهیم که در این کارگروه، دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین سازمان برنامه بودجه نظر و پیشنهادات خودشان را ارائه می‌کنند و جمع بندی این نظرات هم در همان کارگروه نتیجه گیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

خبر 17 بهمن 1401: فراخوان ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش تا پایان سال 1401

به گزارش ایران سوال و به نقل از بازار کار؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور کیفیت بخشی منابع انسانی در گفتگویی که با بازار کار داشت به اینکه کلیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور نهایی شده است اشاره کرد و در ادامه گفت: فراخوان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از همین هفته (روزهای پیش رو) آغاز خواهد شد.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور منابع انسانی، مهندس سجاد صدیق در گفتگوی اختصاصی خود به کمبود نیروی انسانی شدید در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که وزیر محترم وزارت آموزش و پرورش انجام داد و همچنین طی جلسه‌های متعددی که با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم، توانستیم مجوز‌های لازم را برای جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را دریافت کنیم.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور منابع انسانی در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان کرد: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تا پیش از شروع سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد و همچنین روند بررسی و جذب پذیرفته شدگان در سال جدید و در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ (اردیبهشت ماه) انجام خواهد شد.

 

سوالی با موضوع اینکه آیا در آزمون استخدامی پیش رو برای نیروهای حق التدریس و همچنین نهضت سواد آموزی و … امتیازی در نظر گرفته می‌شود یا خیر مطرح شد که مهندس صدیق در پاسخ به این سوال گفت: در این آزمون همه باید شرکت کنند و اینکه سوابق مفید افرادی که شرکت می‌کنند در این آزمون مورد توجه قرار می‌گیرد و حتما لحاظ می‌شود.

 

مشاور وزیر در امور کیفیت بخشی منابع انسانی در خصوص این سوال که در این آزمون چه تعداد نیروی انسانی پذیرفته می‌شوند گفت: تمامی جزئیات در مورد این آزمون در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

 

او در مورد مدرک تحصیلی داوطلبان برای شرکت در این آزمون هم اعلام کرد: مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت کردن در این آزمون باید حداقل لیسانس باشد.

 

لازم به ذکر است که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، یک بند با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد که طبق آن سازمان آموزش و پرورش می‌تواند جهت تامین بخشی از نیروی مورد نیاز خود از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام کند و در نظر داشته باشد که این روند با توجه به رعایت ضوابط و مقررات از میان دانش‌ آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و دانشگاه‌های سراسر كشور، با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه فرهنگیان» انجام می‌شود.

 

منبع: بازار کار

 

خبر 10 بهمن 1401: فراخوان جذب در آموزش و پرورش استثنایی هم‌زمان با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایران سوال و به نقل از بازار کار، حمید طریفی حسینی با توجه به کمبود نیروی شدیدی که در آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد گفت: فراخوان جذب و استخدام نیرو همزمان با آزمون استخدام آموزش و پرورش انتشار داده می‌شود.

 

به گزارش بازارکار، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، جناب آقای حمید طریفی حسینی در این نشست روی بحث کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد و گفت: این سازمان در واقع تعداد ۲۱۵۵ نفر نیرو دارد؛ولی هنوز یکی از مهم‌ترین معضلات ما همین بحث کمبود نیرو در این سازمان است. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش و غیره بتوانیم این کمبود نیرو را برطرف کنیم.

 

وی در ادامه گفت که در سال گذشته تعداد ۸۶۸ نیرو در قسمت توانبخشی استخدام شدند و با توجه به اینکه این سازمان همچنان به نیرو نیاز دارد تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هزار نیروی جدید را در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور استخدام کنیم.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه عنوان کرد: فراخوان سنجش سلامت در سال‌های قبل در فصل تابستان در مدارس انجام می‌شد که دقیقا با ثبت نام دانش آموزان مصادف می‌شد و مدیران مدارس به پیش ثبت نام و همچنین نوبت دهی برای سنجش سلامت اقدام می‌کردند.

 

حمید طریفی حسینی افزود: اما برای سال تحصیلی آینده خانواده‌ها می‌توانند بدون مراجعه به مدرسه از طریق سامانه my.medu.ir ثبت نام سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند که در حقیقت این اقدام همان انجام مرحله اول برای ثبت نام دانش آموزان در مدرسه است. بعد از احراز هویت فرزندان پنج سال تمام که اسامی و اطلاعات فردی آن‌ها را در اختیار داریم صفحه سنجش باز شده و ثبت نام آن‌ها انجام می‌شود. مراحل ثبت نام بسیار ساده است و نیازی نیست که خانواده‌ها به کافی نت مراجعه کنند و حتی با گوشی همراه هم قابل اجرا است. اما اگر به هر دلیلی دسترسی جهت ثبت نام برای خانواده‌ها ممکن نباشد، مدیران مدارس و مراکز کودکستانی این کار را خودشان انجام می‌دهند.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد در حال حاضر ۴۴۰ پایگاه ثابت در نوبت صبح داریم که فعال هستند و طی روزهای آینده تعداد این مراکز به ۶۵۰ مرکز هم افزایش پیدا می‌کند و این مراکز در شیفت بعدازظهر هم فعال خواهند شد گفت: خانواده‌ها خودشان می‌توانند نزدیک‌ترین محل و زمان سنجش را برای فرزندان خود انتخاب کنند سپس در زمانی که از پیش تعیین کردند مراجعه داشته باشند. البته ما پیشنهاد می‌کنیم تا همه کودکانی که مهر ماه سال ۱۴۰۲ باید به کلاس اول بروند کار سنجش خود را به سال بعد موکول نکنند و در اسرع وقت آن را انجام دهند.

 

طریفی حسینی در ادامه گفت: در خصوص ثبت نام دانش آموزان کلاس اول هم در ستاد ثبت نام آموزش و پرورش برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و قرار است ثبت نام قبل از تابستان و به صورت الکترونیک انجام شود. زیرا اولین شرط برای ثبت نام، سنجش سلامت است که ما آن را زودتر آغاز کردیم، البته که این موضوع هنوز به قطعیت نرسیده است و تصمیم گیری نهایی توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود. اگر این اقدام نهایی شود چالش‌هایی همچون تامین نیروی انسانی و همچنین چالش کتب درسی برطرف می‌شود.

 

هزینه برای انجام سنجش سلامت چقدر است؟

 

وی پاسخ داد: هزینه برای انجام سنجش سلامت در سال‌های گذشته در پایگاه‌ها و از طریق دستگاه پوز انجام می شد که اکنون به همان شیوه درگاه انجام می‌شود و مبغلی به صورت وجه نقد دریافت نمی‌شود. هزینه سنجش سلامت هم مانند سال قبل همان ۶۰ هزار تومان است. لازم به ذکر است که ما در حال رایزنی‌هایی هستیم تا سنجش سلامت سه دهک اول را به صورت رایگان انجام دهیم.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به این موضوع اشاره کرد که از امسال شایستگی‌‌های حرکتی نیز در قالب سنجش سلامت آزموده می‌شود و در ادامه گفت: مراکزی که برای اختلالات یادگیری بود به مراکز جامع سلامت تبدیل شده است و موضوع سنجش را انجام می‌دهند.برای این کار برنامه‌ ریزی‌های لازم را انجام داده بودیم که این کار زودتر انجام شود، اما به فراهم شدن زیرساخت‌ها نیاز داشتیم که حالا این شرایط برایمان مهیا شده و از همین رو از سال بعد به صورت روتین از اول ماه مهر سنجش سلامت در مراکز انجام خواهد شد.

 

طریفی حسینی گفت: تاکید ما بر این موضوع است که سنجش سلامت از سن چهار سالگی انجام شود. البته که پنج سال تمام‌ها در اولویت هستند. ما قصد داریم که تشخیص به موقع انجام شود تا اگر دانش آموزی دچار مشکلی بود فرصت کافی برای درمان داشته باشیم.

 

افزایش ۲.۵ درصدی دانش‌آموزان استثنایی

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تلاش می‌کنیم تا دانش آموزانی که واجد شرایط حضور در مدرسه هستند را شناسایی کنیم. سال قبل ۸۰ هزار و ۸۵۷ نفر در مدارس خاص استثنایی مشغول تحصیل بودند که امسال ۸۲ هزار و ۸۲۷ نفر دانش آموز ثبت نام کردند که با این آمار افزایش ۲.۵ درصدی دانش آموزان را شاهد بودیم و همچنین یک بخش‌نامه ارسال کردیم تا افرادی که در مناطق کم برخوردار سکونت دارند و به مدارس استثنایی دسترسی ندارند از برنامه‌های آموزشی ویژه‌‌ای برخوردار شوند.

 

حمایت ده میلیارد تومانی از دانش آموزان

 

وی افزود: همانطور که پیش از این به آن اشاره‌ کردیم سنجش بدو ورود نیز در ردیف ماموریت‌های این مرکز است. همچنین هر نوع از استعدادهایی که بتوانیم برای این بچه‌ها متصور شویم در این مراکز انجام می‌شود و در کنار آن ما یک شناسنامه الکترونیک تربیتی رشدی را از سال جدید خواهیم داشت که بخشی از آن توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: طی یک سال اخیر توانستیم ۴۵ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را برای دانش آموزان آماده کنیم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد ۳۵ فضای ورزشی دیگر هم در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد که در افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان بسیار موثر است. همچنین ۱۵ اتاق چند حسی برای دانش آموزان اوتیسم و ۱۵ فضای ویژه در مدارس برای نابینایان ایجاد کردیم.

 

طریفی حسینی بیان کرد: در استان‌هایی که کم برخوردار هستند ۱۰۰ کلاس درس را هوشمندسازی کردیم و کتابخانه‌های ۱۰۰ مدرسه را نیز از جهت کتاب‌های کمک آموزشی تجهیز کردیم. در این میان ۱۰۲ عنوان کتاب درسی را هم مناسب سازی کردیم و ۳۸ هزار جلد کتاب برای دانش آموزان نابینا به صورت درشت خط چاپ و توزیع شدند.

 

۹۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی سال گذشته در طرح سنجش تحت پوشش بودند.

 

طریفی حسینی در خصوص سنجش سلامت دانش‌‌آموزان اتباع افغانستانی هم اعلام کرد: تعداد ۹۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی سال قبل در طرح سنجش تحت پوشش بودند که از این تعداد ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر جزو اتباع افغانستانی بودند که کار سنجش آن‌ها را به صورت رایگان انجام دادیم و امسال هم مانند قبل با کد شناسایی وزارت کشور این مشکل حل خواهد شد.

 

منبع: بازار کار

خبر 4 بهمن 1401: احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال جاری چقدر است؟

به گزارش وب‌سایت ایران سوال و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون وزیر آموزش و پرورش نسبت به سوالی که با مضمون آیا امسال آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد یا نه پرسیده شد گفت: آزمون استخدامی برگزار می‌شود، اما با روش‌های پیشنهادی جدید.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص بودجه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ جزئیاتی را عنوان کرد.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای صادق ستاری فرد در نشستی خبری با بیان این موضوع که بودجه برش یک ساله تمدن یک ملت است گفت: اگر قرار باشد عنوان سیاسی را بر یک سند بودجه بگذاریم، بودجه را بالاترین سند سیاسی و همچنین مالی یک کشور می‌نامند. اگر هم قصد داریم بدانیم یک کشور به چه شکل اداره می‌شود باید بودجه آن را بررسی کنیم.

 

صادق ستاری فرد ادامه داد: نحوه تدوین و فرآیند تحقیق و بررسی بودجه در قانون اساسی مشخص شده و آنقدر اهمیت دارد که چندین اصل مهم در قانون اساسی برایش پیش بینی شده است.

 

وزارت آموزش و پرورش ۳۸ هزار نیروی بازنشسته دارد که مشغول به خدمت در این سازمان هستند.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه بودجه در نظر گرفته شده باید طبق اسناد و قوانین بالادستی طراحی و در انتها به تصویب برسد گفت: نهادهایی وظیفه نظارت روی اجرای بودجه را برعهده دارند و دیوان محاسبات هم مسئول نظارت بر حسن اجرای بودجه است ولی در خصوص آموزش و پرورش می‌توان گفت این وزارتخانه بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور است و ۹۷۱ هزار پرسنل شاغل و ۳۸ هزار بازنشسته را که مشغول به فعالیت هستند در خود جای داده است و همچنین ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز دارد که به همین جهت جامعه هدف حداکثری دارد.

 

ستاری فرد در ادامه گفت: در سال جاری یعنی سال ۱۴۰۱ با توجه به تمام سختی‌هایی که بوده و پس از دوره سخت و پرفشار آموزش مجازی که به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا و دو سه سال وقفه‌‌ایکه در آموزش حضوری بوجود آمد و بعد از آن مدارس میزبان دانش آموزان شدند و در این بین نیازها هم به اقتضای شرایطی که وجود داشت تغییر کرده بود می طلبید که زیر ساخت‌های مورد نظر حتما تامین شود.

 

شیوه جبران کمبود نیروی کار با بازگشایی مدارس پس از دوران کرونا

 

وی با بیان این موضوع که در دایره نیروی انسانی اتفاق‌های بزرگی رخ داد گفت: در دوران کرونا ممکن بود از مواردی صرف نظر شود اما در بحث آموزش حضوری شرایط ایجاب می کرد که دقت بیشتری در خصوص تامین معلم و همچنین کلاس بندی‌ها داشته باشیم. سازمان اداری و استخدامی در این راستا با ما همکاری خوبی داشت و مجوز ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه استخدامی را داد که حدود ۲۱ هزار نفر از این تعداد را وزارت آموزش و پرورش جذب کرد.

 

او اضافه کرد: کسری نیرو را از محل به کارگیری بازنشستگان و حق التدریس شاغلین و بازنشستگان جبران کردیم و ۱۰۴ هزار نفر از دو محل نام برده با ما همکاری داشتند.

 

سازمان برنامه هنوز مبلغ اجرای طرح تثبیت و تعمیق یادگیری را پرداخت نکرده.

 

ستاری فرد نگرانی خود را نسبت به تخصیص ۳۰ درصدی اعتبارات کیفیت بخشی در سال جاری ابراز کرد و در ادامه گفت: سازمان آموزش و پرورش از سازمان برنامه انتظار همکاری داشت که این اتفاق رخ نداد. آموزش و پرورش طرح مربوط به تثبیت و تعمیق یادگیری را به اجرا درآورد اما متاسفانه تا به همین امروز نیز سازمان برنامه جهت تخصیص مصوبه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی که ستاد مقابله با ویروس کرونا پیشبینی کرده بود اقدامی انجام نداده.

 

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان از بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی اجرای رتبه‌بندی؛ تاکنون

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که قانون نظام رتبه بندی معلمان پس از ۱۱ سال وقفه بالاخره تصویب شد گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان از بودجه پیش بینی شده ۳۸ هزار میلیارد تومانی تا به امروز برای رتبه بندی تخصیص داده شده . همچنین ۷۲ هزار بازنشسته هم در سال قبل یعنی سال ۱۴۰۰ داشتیم که در تاریخ ۱۵ آذر سال جاری پاداش پایان خدمتشان تسویه شد و از این لحاظ همراهی سازمان برنامه را شاهد بودیم.

 

ستاری‌فرد گفت: به دلیل کم و کاستی‌هایی که در اجرا و پرداخت حقوق همکاران در سال‌های قبل وجود داشت، از جمله معلمانی که در خارج از کشور مطالباتی داشتند تا اینکه دیوان عدالت آرایی را صادر کرد و طبق آن سازمان برنامه ۲۰ درصد از ردیف‌های اعتباری این وزارتخانه را کسر کرد که همین موضوع باعث شد تا در اجرای برخی برنامه‌های ما مشکلاتی به وجود آید که در این راستا باید برای سال آینده تدبیری اندیشید و این مطالبات از ردیف‌های اصلی وزارتخانه پرداخت نشود.

 

پیش‌بینی ردیف بودجه برای اجرای سند تحول برای بار نخست

 

وی با عنوان این که برای سال بعد عدد پیشنهاد شده برای وزارت آموزش و پرورش ۲۴۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد که نسبت به سال جاری، ۲۱ درصد رشد داشته گفت: خوشبختانه پس از گذشت ۱۱ سال از اجرای سند تحول بنیادین، ردیفی به نام اجرای سند تحول در نظر گرفتند، اما ما انتظار داریم تا رقم پیش بینی شده در مجلس هم افزایش پیدا کند.

 

او افزود: امتیاز دیگر لایحه سال آینده این است که بودجه استقرار رتبه بندی را در ردیف اصلی حقوق و مزایا دیده‌اند که این می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد که حقوق همکاران فرهنگی در استان‌ها ۱۸۱ هزار میلیارد تومان است و در ادامه هم بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در زمینه اعتبارات تملک سرمایه‌ای و عمرانی با کمبودهایی مواجه شده است. با توجه به اینکه اعتبارات عمرانی کل کشور ۲۶ درصد است اما اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش به تنهایی ۳۱ درصد کمتر از سال گذشته و منفی ۳۱ درصد است. همچنین اعتبارات سازمان نوسازی با ۱۵ درصد کاهش رو به رو است که امید داریم که در مجلس به طور ویژه‌‌ای مورد توجه قرار گیرد.

 

سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت در سال گذشته ۱۲.۹ و برای سال آینده ۱۱.۲ درصد است.

 

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه سهمیه بودجه برای سازمان آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت برای سال آینده ۱۱.۲ درصد است گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰ درصد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲.۹ درصد و برای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱.۲ درصد است. انتظار دایم که این عدد به ۱۵ درصد هم برسد. سهمیه بودجه دستگاه آموزش و پرورش نسبت به بودجه همه دستگاه‌ها ۱۵ درصد است و این موضوع نشان می‌دهد که توجه دولت به وزارت آموزش و پرورش است.

 

او در همین راستا ادامه داد: سهم هزینه‌های غیرپرسنلی در لایحه بودجه سال آینده چیزی حدود ۲.۶ درصد است که این موضوع باعث می‌شود تا در مبحث اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی با مشکلاتی روبرو شویم. این نگرانی هنگامی بیشتر خواهد شد که همین بودجه هم دیرهنگام تخصیص یابد.

 

حذف بودجه سازمان آموزش و پرورش از محل هدفمندی یارانه‌ها؛ پدیدار شدن مشکلاتی در پرداخت ایاب‌ و ذهاب و همچنین هزینه‌های مدرسه‌های شبانه روزی

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از حذف اعتبارات حوزه آموزش و پرورش از محل هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری (سال ۱۴۰۱) از تبصره ۱۴ هدفمندی مبلغی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داشتیم که آن هم حذف شده و همین اتفاق باعث اختلال آموزش در حوزه‌هایی همچون ایاب و ذهاب، مدارس شبانه‌ روزی و… می‌شود.

 

میزان تعداد نفرات در کلاس‌های درس نباید بیشتر از ۲۳ نفر باشد.

ستاری‌فرد اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش در سالی که گذشت ۱۸ هزار و ۷۰۰ کلاس درس داشت که هر کدام با تراکم بالای ۴۰ نفر بودند و این افزایش جمعیت دانش آموزی به دلایلی مانند افزایش جمعیت اتباع رخ داده و با همه تلاش‌ها به ۱۶ هزار و ۶۰۰ کلاس درس رسیده است. کم شدن بودجه حوزه عمرانی مشکلات ما را در این زمینه بیشتر و عدالت تربیتی را خدشه دار می کند. سهم این دانش آموزان از معلم در هر کلاس درس در همچین شرایطی چقدر است؟

تعداد هر دانش آموز برای هر کلاس درس باید ۲۳ نفر باشد.

در مقطع متوسط اول تعداد ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس مختلط درس می‌خوانند؛ چه کنیم مشکل داریم

 

وزیر دستور داد که کلاس‌های متوسطه دوم نباید مختلط باشد.

او ادامه داد: تعداد ۱۳۵ هزار دانش آموز متوسطه اول داریم که در کلاس‌های مختلط درس می‌خوانند. گاهی پیش می‌آید که حتی سرویس بهداشتی شان هم به صورت مشترک است. واقعا باید چکار کنیم؟ وزیر دستور داد به هیچ وجه نباید هیچ کلاس مختلط متوسطه دومی داشته باشیم که این امر به اجرا هم درآمد اما همچنان در مقطع متوسطه اول دچار مشکل هستیم و هنوز بالای ۸۴۰۰ کلاس درس متوسطه اول داریم که به صورت مختلط هستند. این موارد باعث خدشه دار شدن عدالت بین دانش آموزان و همچنین کیفیت آموزش می‌شود و ما در صدد جذب نیروی انسانی با کیفیت با اصلاح فرایندها و همچنین راهکارهای جذب معلم هستیم.

 

تعداد مدارسی که سرایدار ندارند به ۴۹ هزار مدرسه رسیده است.

اگر بخواهیم سرانه پرورشی روزانه هر کدام از دانش آموزان را محاسبه کنیم یک حبه قند هم نمی‌شود

ستاری‌فرد با تاکید بر اینکه ۴۹ هزار مدرسه سرایدار ندارند گفت: سرانه زیست شبانه روزی دانش آموزان در مدرسه‌های شبانه روزی، روزی ۱۹ هزار تومان است که ما ۴۰۰ هزار دانش آموز شبانه روزی داریم. سرانه پرورشی روزانه هر یک دانش آموز یک حبه قند هم نمی‌شود و ۴۰ تک تومان است. کل اعتبار پرورشی ۱۰ ماه اخیر، ۲۵۰ میلیارد تومان بوده‌ است.

 

نرخ آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در دوره کرونا به ۲ درصد افزایش یافت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد که در دوران کرونا به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها ۲ درصد به میزان آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان افزوده شد و در ادامه گفت: حالا هم که هر اتفاقی رخ می‌دهد سریعا مدارس را تعطیل می‌کنند، با این وجود که نمی‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد.

 

ستاری فرد با عنوان این جمله که خط مقدم ما مدرسه است افزود: آموزش و پرورش را به مدت ۱ ماه تعطیل کردند، ولی قانون هوای پاک که یک امر بسیار مهم است اجرا نمی‌شود.

 

او با پافشاری هرچه تمام‌‌‌ترگفت: نمی‌توانیم تربیت دانش آموزان را به فضای مجازی واگذار کنیم. تعطیلی مدارس در دوران همه گیری ویروس کرونا مشکلات زیادی را به همراه داشت و ضررات زیادی را به بحث آموزش و تربیت دانش آموزان وارد کرد. وقتی به هر دلیلی مدارس را تعطیل کنیم هر کسی که دسترسی داشته باشد استفاده‌ می‌کند، ولی افرادی که دسترسی برای آن‌ها مشکل است نابود می‌شوند.

 

در سال ۱۴۰۲ سهم آموزش و پرورش از مالیات بر ارزش افزوده “صفر” است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تنها ۴۰ میلیارد تومان از ۲۰۰۰ میلیارد تومان سهم آموزش و پرورش در مالیات بر ارزش افزوده به ما تخصیص داده‌اند که این رقم بسیار کم است. این سهم برای سال ۱۴۰۲ هم که هنوز پیش‌بینی نشده است. پیشنهاد دیگری که داشتیم این بود که مبالغی را برای تامین امنیت و همچنین بالا رفتن سطح برگزاری امتحانات نهایی و تشکیل سابقه تحصیلی در لایحه برای آموزش و پرورش اختصاص دهند اما متاسفانه اعتباری در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی نشد. امید داریم مجلس هم در این زمینه کمک کند تا اعتبار اساسی برای این مورد لحاظ شود.

 

کسری ۱۵۰۰ میلیاردی امسال جهت پرداخت حق الزحمه خرید خدماتی‌ها

ستاری‌فرد به کسری اعتبارات ۱۵۰۰ میلیاردی امسال برای پرداخت حق الزحمه همکاران خرید خدمات پرداخت و گفت: مطالبات سال قبل تا خرداد ماه سال جاری (۱۴۰۱) را پرداخت کردیم ولی شرمنده این افراد هستیم که ۴ ماه از سال جاری هیچ پرداختی به آن‌ها نداشتیم که در صدد تامین آن هستیم و همچنین برای سال بعد ۱۵۰۰ تومان کسری خواهیم داشت.

 

افراد تازه معلم شده‌‌ایکه بعد از ابلاغ قانون استخدام شدند، مشمول رتبه بندی می‌شوند.

او در خصوص صادر شدن احکام رتبه‌بندی نومعلمان عنوان کرد: با تصویب هیئت ممیزه به این جمع بندی رسیدیم که نومعلمان را مشمول رتبه بندی کنیم و سامانه برایشان باز و احکامشان تا قبل از پایان سال جاری صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی که در خصوص وضعیت معلمان جدیدالورود به آموزش و پرورش که از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب این سازمان شده‌اند و ۴ ماه سر کلاس درس رفتند اما در گزینش پذیرفته نشده و در نهایت احکامشان همچنان صادر نشده است مطرح شد گفت: قانون در این باره می‌گوید هرگونه صدور احکام و پرداخت وجه منوط به تایید گزینش است. همکارانی که جدیدا استخدام شده‌‌‌‌اند (چه از طریق ماده ۲۸ و چه دیگر طرق که متعهد هستند) حتما باید تاییدیه گزینش را دریافت کنند و پس از آن احکامشان صادر می‌شود.

 

ستاری‌فرد در مورد محرومیت برخی معلمان از رتبه‌بندی در بعضی از استان‌ها بیان کرد: در آیین نامه رتبه بندی چهار دسته صلاحیت عنوان شده است که در قسمت شایستگی عمومی حداقل امتیاز برای کسب رتبه ۱۵۰ از ۳۰۰ است و هر کدام از مشمولان که ۱۵۰ امتیاز را کسب نکنند رتبه پنجگانه نمی‌گیرند و اگر همکاری یکی از رتبه‌های یک تا پنج را احراز نکند به مدت یک سال مزایای رتبه یک را مشمول می‌شود و بعد از یکسال مجدد ارزیابی می‌شود. اگر بعد از یک سال صلاحیت لازم را کسب نکند رتبه بندی اش قطع خواهد شد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جاری برگزار می‌شود یا خیر؟ پاسخ داد: آزمون داریم اما دنبال روش جدیدی هستیم تا بتوانیم سازوکار جذب نیروی جدید و باکیفیت را فراهم کنیم. روش‌ مورد نظر هنوز نهایی نشده‌ است. پیشنهاد‌های ارائه شده باید در شورای سازمان اداری استخدامی کشور به تصویب برسد. بحث جذب نیروی انسانی به حدی واجب و مهم است که باید زمان زیادی را به آن اختصاص دهیم و به طرز جدی دنبال کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

خبر 12 دی 1401: تلاش برای جذب معلم از طریق آزمون کارشناسی ارشد

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جناب آقای صادق ستاری فرد گفت: تصمیم جذب معلم به واسطه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد هنوز قطعی نشده است.

 

صادق ستاری فرد در گفتگو با یکی از خبرنگاران ایرنا در خصوص روش‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش بیان کرد: قرار است با توجه به هماهنگی‌هایی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه شده است، شیوه جدیدی را جهت جذب نیروی انسانی مورد نیاز و جبران کمبود نیروهای مدارس عاقبت اندیشی کنیم.

 

او همچنین با بیان اینکه پیگیر الگوی تامین نیروی انسانی خواهیم بود، افزود: در این راستا هماهنگی‌های لازم را با سازمان سنجش را انجام خواهیم داد و ظرفیت‌های موجود را به عمل می‌گیریم تا از طریق آزمون کارشناسی ارشد مثل کنکور سراسری بخشی از این کمبود نیرو را تامین کنیم.

 

وی در ادامه یادآور شد که آزمون کارشناسی ارشد ظرفیتی است که بعد از برگزاری آن می‌توان بخشی از کمبود نیروی انسانی را از طریق این ظرفیت به عنوان نیروی متعهد خدمت پس از دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بپذیریم.

 

ستاری فرد عنوان کرد: تمامی موارد مربوط به نحوه توزیع استانی و منطقه‌ای را پس از نهایی شدن این موضوع سریعا مشخص می‌کنیم و پس از هماهنگی‌های لازم در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد قرار می‌دهیم.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، چند مدتی است که در فضای مجازی موضوع جذب معلم و کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش بسیار داغ است و توجه بسیاری از کارجویان و داوطلبین را به خود جلب کرده است و حتی در این بین بعضی از شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که ماده ۲۸ مربوط به جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون استخدامی در این وزارتخانه حذف شده است.

 

بندی با عنوان ماده ۲۸ در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که این ماده شامل تمامی افرادی که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند می‌شود. همه ساله بخشنامه‌‌ای از سمت سازمان امور استخدامی کشور ابلاغ می‌شود تا داوطلبانی که به کار کردن در دستگاه‌های اجرایی کشور تمایل دارند بتوانند متناسب با مدرک تحصیلی و همچنین شرایط تعیین شده جهت ثبت نام در رشته‌های مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به سازمان آموزش و پرورش کشور مربوط می‌شود.

 

این سری از متقاضیان باید یک آزمون علمی را پشت سر بگذارند و اگر در این آزمون رتبه قبولی را کسب کرده و پذیرفته شدند، در ادامه باید همانند متعهدان خدمت روال بعدی یعنی بخش مصاحبه تخصصی و همچنین گزینش را هم پیش ببرند. داوطلبانی که بتوانند هر سه مرحله را با موفقیت طی کنند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی شده و باید دروسی را در طرح دو پودمان بالای ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر بگذارند.

 

آقای ستاری فرد در همین مضمون قبل‌تر به ایرنا گفته بود هنوز به صورت قطعی مشخص نشده که ماده ۲۸ را حذف می‌کنیم و روش‌های دیگر را برای جذب نیروی مورد نظر انتخاب خواهیم کرد یا خیر.

 

وی در آخرین سخنان خود افزود: به بررسی تمامی روش‌هایی که می‌تواند به جذب نیروی با کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند می پردازیم تا نه تنها بتوانیم کمبود نیروی انسانی را در این وزارتخانه جبران کنیم، بلکه شیوه‌ای پیش بینی شود که نیروی با کیفیت جایگزین شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

خبر 7 دی 1401: خبر استخدام 13 ورزشکار به عنوان سرباز معلم در آموزش و پرورش

به نقل از خبرگزاری برنا، معاون آموزش و منابع انسانیِ تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: 13 ورزشکار به عنوان سرباز معلم در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

 

معاون آموزش و منابع انسانیِ تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش جناب آقای مجتبی وظیفه‌دان در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری برنا با اعلام خبر جذب 13 ورزشکار در آموزش و پرورش گفت: طبق توافقی که بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش انجام شد، قرار بر این شد که همه قهرمانان ورزشی که تا به حال خدمت سربازی را طی نکرده‌اند، در هر منطقه‌ای که فعالیت دارند، بدون هیچ سقف و استثنائی به عنوان معلمان تربیت بدنی و ورزشی‌، دوره سربازی خود را پشت سر بگذارند.

 

مجتبی وظیفه دان بیان داشت: از سوی سازمان وزارت و ورزش جوانان اسامی 20 ورزشکار در همین راستا به ما اعلام شد که از این تعداد 6 نفر به دلیل نداشتن مدارک تحصیلی مورد نظر انتخاب نشده و رد صلاحیت شدند. زیرا یکی از شرایط عمومی استخدام طبق ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری داشتن مدرک بالاتر از فوق دیپلم است که این 6 نفر دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم بودند.

 

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل در وزارت آموزش و پرورش که مربوط به معلمان کشور است، حداقل مدرک مورد نیاز کارشناسی است.

 

وظیفه دان افزود 2 نفر از این ورزشکاران از حضور در طرح سرباز معلم انصراف دادند و در نهایت 13 نفر بعد از طی مراحل اولیه و بررسی صلاحیت‌ها به گزینش معرفی شدند و پیگیر کارهای استخدام شدند.

 

وی همچنین یادآور شد که ورزشکاران پذیرفته شده بعد از طی کردن دوره‌های مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

خبر 30 آذر 1401: ماده 28 بطور قطعی حذف نشده است

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر در خصوص حذف یا عدم حذف آزمون آموزش و پرورش (ماده 28) تصمیم قطعی گرفته نشده است.

 

صادق ستاری فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره روش‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: اکنون این موضوع در حال پیگیری است و روش‌های در نظر گرفته شده در کوتاه مدت جمع‌بندی و اعلام می‌شود.

 

وی افزود: شاید از ساز و کار ظرفیت‌های دیگر برای تربیت نیروی انسانی استفاده کنیم، به عنوان نمونه روشی را پیش‌بینی و بررسی می‌کنیم که امکان جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش از طریق آزمون کارشناسی ارشد در اسفند انجام شود اما این پیشنهاد تا کنون نهایی نشد و پیشنهادات مشابه را با سازمان اداری استخدامی و سنجش دنبال می‌کنیم، تا به یک جمع بندی نهایی برسیم.

 

ماده ۲۸ بطور قطعی حذف نشده است؟

 

ستاری فرد در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون ماده ۲۸ برای جذب نیرو در آموزش و پرورش پایان یافته است، عنوان کرد: هنوز قطعی نشده که آیا ماده ۲۸ را کنار خواهیم گذاشت یا احیانا روش‌های دیگر را انتخاب خواهیم کرد.

 

وی افزود: همه روش‌هایی که می‌تواند به جذب نیروی با کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند را بررسی می‌کنیم تا در کنار جبران کسری و کمبود نیروی انسانی، شیوه‌ای پیش‌بینی شود که نیروی با کیفیت جایگزین شود.

 

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته موضوع جذب نیروی انسانی در فضای مجازی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است، برخی از شبکه‌های اجتماعی مدعی حذف آزمون ماده ۲۸ برای جذب نیرو شده بودند.

ماده ۲۸ چیست؟

 

در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد که این ماده شامل همه افرادی می‌شود که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند. هر سال از طرف سازمان امور استخدامی کشور بخشنامه‌ای ابلاغ می‌شود تا افرادی که مایل به کار در دستگاه‌های اجرایی کشور هستند در رشته‌هایی مورد علاقه خود ثبت نام کنند که در این راستا بخشی از آن‌ها هم به آموزش و پرورش تعلق پیدا می‌کند.

 

این گروه یک آزمون علمی دارند که اگر در آزمون علمی پذیرفته شدند، باید همانند متعهدان خدمت روند مصاحبه و گزینش را طی کنند. افرادی که هر سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند تا یکسری دروس را در قالب دو پودمان بالغ بر ۶۷۰ تا ۷۰۰ ساعت پشت سر گذارند.

 

این گروه در دروس خودشان و در دانش نظری افراد متخصصی هستند، اما روش‌ها و فنون روش تدریس جدید معلمی را نگذرانده‌اند تا بدانند چگونه باید دروسی که خودشان یادگرفته‌اند را به دیگران منتقل کنند. از این رو ما دوره (PCK) که در واقع دانش تربیتی و موضوعی است را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم. این دوره شامل روش‌ها و فنون تدریس، روانشناسی تربیتی، کارآموزی، اقدام‌پژوهی، شیوه‌های سنجش از آموخته‌های دانش آموزان، اخلاق حرفه‌ای و… است.

 

افرادی که ۲ پودمان را با موفقیت طی می‌کنند و افرادی که کارآموزی را با موفقیت بگذرانند به حوزه معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت برای آزمون اصلح معرفی می‌شوند. در نهایت به کسانی که حد نصاب نمره را کسب کنند گواهی صلاحیت حرفه معلمی داده خواهد شد. در صورتی که شخص این گواهی را کسب کند می‌تواند به عنوان نیرویی آموزش و پرورش و در جایگاه معلم وارد سیستم آموزشی کشور شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

خبر 14 آبان 1401: خبر برگزاری آزمون استخدامی ماده 28 در سال آینده

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود معلم گفت: در سال آینده، جبران کمبود معلم خوزستان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده 28 خواهد بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود معلم گفت: سال آینده بخشی از کمبود معلم را از دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ جبران خواهیم کرد.

 

مسعود حمیدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه جبران کمبود نیروی معلم در استان، اظهار کرد: با توجه به طرح رتبه‌بندی، احتمالا سال آینده ریزش شدیدی در نیروها خواهیم داشت اما قول داده شده که از طرف دیگر جذب خوبی نیز داشته باشیم.

 

وی افزود: خوشبختانه امسال دانشگاه فرهنگیان به میزان خوبی دانشجو جذب کرد و در نتیجه در سال آینده بخشی از کمبود معلم را از دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ جبران خواهیم کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش نهایتا تا سال ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵، این وزارت می‌تواند کمبود معلم را به طور کامل برطرف کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

خبر 23 دی 1400: نام‌ نویسی و آزمون استخدام آموزش و پرورش تا قبل از پایان سال جاری

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسائل کشور با تربیت صحیح و مطلوب معلم امکان‌پذیر است، گفت: همه تلاش‌مان بر این است که تا قبل از پایان سال جاری، نام‌نویسی و آزمون برای جذب حدود ۳۵ هزار معلم مورد نیاز آموزش و پرورش در کشور انجام شود.

 

به گزارش ایرنا قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در نشست با روسای ۲۲ گانه آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: مناسب‌ترین راه برای جذب و تربیت معلمان خوش فکر و نخبه، مسیر دانشگاه فرهنگیان بوده و راه رسیدن به کیفیت مناسب در آموزش‌های مدارس، کاهش جذب نیروهای آموزش و پرورش از طریق راه‌های غیر‌علمی است.

 

وی بیان کرد: تربیت معلم، رکن اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود و راز کاهش مسائل مختلف کشور با تربیت صحیح و مطلوب معلم و براساس مبنای علمی امکان‌پذیر است.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی با داشتن فضای ایمن آموزشی رابطه مستقیمی دارد و باید تلاش کرد تا عدالت در ساخت فضاهای آموزشی ایمن در کشور و استان‌ها به صورت مطلوب اجرایی شود.

 

وی با اشاره به تربیت دانش آموزان بر اساس ساخت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین ادامه داد: مسائل و آموزه‌های تربیتی نباید همگام با مسائل آموزشی مورد توجه قرار گیرد و استفاده از فضای مجازی برای تدریس غیرحضوری، ضرورت توجه به آسیب‌های اجتماعی را دوچندان کرده است.

 

احمدی لاشکی، استقلال در قانونگذاری برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت مطلوب و مصون بودن آموزش و پرورش از فشارهای بیرونی و سیاسی را از مهم‌ترین عوامل پیشرفت آموزشی در جوامع پیشرفته عنوان کرد.

 

نماینده تام الاختیار مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در سفرهای استانی به هرمزگان گفت: باید تلاش شود آموزش‌های حضوری بار دیگر بیشترین روش در مدارس کشور باشد و معضلات و مسائل آموزشی و تربیتی با حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس کاهش یابد.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

 

خبر 22 دی 1400: اعمال ضریب برای افراد دارای سابقه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 21 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و 8 ماده از آن به تصویب رسید.

 

وی افزود: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب 1.1 برای نمره مکتسبه آن‌ها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا 5 سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

 

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده 28 شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

 

اسماعیلی تصریح کرد: بر این اساس کار بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود 150 هزار معلم مواجه است و در این طرح با توجه به اینکه طی 3 سال آینده نیاز رو به افزایش است، جبران نیروی انسانی پیش‌بینی خواهد شد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

 

خبر 20 دی 1400: به زودی فراخوان جذب نیرو در آموزش و پرورش منتشر می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فراخوان استخدام در آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: سند فرادستی به نام سند تحول بنیادین داریم که حاصل فعالیت صاحب‌نظران تعلیم و تربیت است که ۱۰ سال از تصویب آن می‌گذرد و اکنون زمان استقرار آن است.

 

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، امشب در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: سند فرادستی به نام سند تحول بنیادین داریم که حاصل زحمات زیاد صاحب نظران هست و در سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید؛ همچنین این سند به دلیل نظام مند بودن مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است اما ۱۰ سال از آن می‌گذرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین کاری که در آموزش و پرورش در این خصوص باید انجام شود، استقرار سند تحول است، ادامه داد: دوستان ما کارهایی را انجام دادند و به نظر می‌رسد برای اینکه بتوانیم نمود عینی سند را ببینیم بعضی از اقدامات باید انجام شود و در برنامه عملیاتی، نقشه راه سند باید ترسیم شود.

 

  • ربط رتبه‌بندی به کیفیت آموزشی؟

 

نوری درباره لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: این لایحه حدود ۷۸۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی را شامل می‌شود که تغییرات مطلوبی در مجلس داشت. کاهش زمان رتبه‌ها و توجه به معلمان مدارس استثنایی، عشایری و مرزی از جمله آن است.

 

وی ادامه داد: در این راستا بخشی از اقدامات آیین‌نامه‌ را انجام دادیم و گزارش اولیه آیین‌نامه روز گذشته در شورای معاونان ارائه شد و شورای عالی آموزش و پرورش موظف شد تا با استفاده از کارشناسان مجرب، این موضوع را به کیفیت آموزش ربط دهد و ما بتوانیم از این امتیاز خوب در راستای ارتقای سطح تربیتی نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم؛ البته هنوز قانون رتبه‌بندی به ما ابلاغ نشده است و منتظر هستیم اما کارمان را نیز به موازات آن آغاز کردیم.

 

وی با بیان اینکه رکن رکین آموزش و پرورش برای ارائه خدمات به دانش‌آموز و در بحث تربیت شایسته دانش آموزان، قطعاً «معلم» است، افزود: متاسفانه شاهد هستیم که ورود معلم، در سال‌های اخیر به آموزش و پرورش به غیر از دانشگاه تربیت معلم و تربیت دبیر شهیدرجایی، از روش‌های دیگر هم اتفاق می‌افتاد که این به نفع نظام آموزش و پرورش کشور نبود و برخی از این معلمان صلاحیت لازم را برای تربیت دانش‌آموزان نداشتند، به همین دلیل و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، قرار شد ورود معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم باشد زیرا این دانشگاه‌ها موظف هستند افراد را برای تعلیم و تربیت آماده کنند.

 

  • فراخوان جذب نیرو در آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود.

 

نوری تصریح کرد: در رشته‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم و آن رشته‌ها را در این دانشگاه‌ها نداریم، اجازه ورود و جذب معلمان از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس فراخوانی که به زودی از طریق وزارت آموزش و پرورش خواهیم داد، قصد جذب ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از علاقه‌مندان به حرفه معلمی را که در سایر دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند، برای آموزش معلمی در مناطق محروم داریم.

 

منبع: خبرگزاری فارس

خبر 12 دی 1400: یک الی دو ماه تا انتشار دفترچه آزمون استخدام آموزش و پرورش

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه در نظر دارد برای کمبود معلم، دانش آموخته‌هایی با مدرک کارشناسی به بالا از سایر دانشگاه‌ها را در آزمون جذب و استخدام کند.

آقای قاسم احمدی لاشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: دفترچه آزمون تهیه و به سازمان سنجش تحویل داده شده است و آزمون در یکی دو ماه آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال اخذ مجوز برگزاری آزمون از سازمان امور اداری و استخدامی هستیم و تعداد ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد که از مهر ۱۴۰۱ وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

آقای احمدی لاشکی افزود: این افراد پس از گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای استخدام این معلمان را در نظر گرفته است و اسامی پذیرفته‌شدگان ۲ تا ۳ برابر ظرفیت پذیرش اعلام می‌شود و از بین این افراد ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموختگان دانشگاه‌ها براساس بوم هر استان پذیرفته خواهند شد و در صورت جابجایی از یک استان به استان دیگر رابطه استخدامی آن‌ها قطع می‌شود و شخص دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد.

آقای احمدی لاشکی گفت: از معلمان تعهد خدمتی ۱۰ ساله گرفته می‌شود که در مدارس همان استان مشغول به تدریس شوند.

وی افزود: برای حل مشکل کم شدن حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات، نامه‌ای به رئیس دفتر رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم تا اعتبار حقوق این معلمان به طور کامل پرداخت شود.

آقای احمدی لاشکی گفت: از طریق مجلس هم پیگیر هستیم تا رای دیوان محاسبات برای بیمه معلمان خرید خدمات را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: براساس رای دیوان محاسبات حداکثر ساعت کار معلمان خرید خدماتی از ۴۴ به ۲۴ ساعت کاهش یافته و بیمه آن‌ها ۲۰ روزه در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش به حل مشکل معلمان مشمول استخدام دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اشاره کرد و گفت: طبق قانون معلمانی که دوره یک ساله از یکی از این دو دانشگاه را گذرانده و در آزمون اصلح دانشگاه پذیرفته شده‌‌‌‌اند باید احکام حقوقی خود را دریافت کنند.

آقای احمدی لاشکی افزود: پیگیر افزایش حقوق سرایداران و خدمت‌گزاران مدارس از سازمان امور اداری و استخدامی نیز هستیم.

 

خبر 6 دی 1400: اعلام سهمیه استخدامی آموزش‌ و پرورش در سال 1400

رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: از خرداد ماه امسال آماده برگزاری آزمون هستیم. توزیع سهمیه انجام شده و فقط منتظریم که سازمان اداری و استخدامی مجوز برگزاری آزمون را به سازمان سنجش بدهد که به محض صدور مجوز، ثبت‌نام آغاز و آزمون برگزار می‌شود.

ناصر سلیمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال ۵۱ هزار سهمیه استخدامی گرفتیم که ۲۶ هزار سهمیه مربوط به متعهدین خدمت بود که آزمون‌شان برگزار شد اظهار کرد: اکنون همه پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مشغول به تحصیل هستند و چهار سال دیگر معلم ما خواهند بود.

وی افزود: ۲۵ هزار سهمیه استخدام ما باقی مانده که از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یعنی برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌شوند. حدود ۹۸۰۰ سهمیه هم از سال گذشته باقی مانده که روی همدیگر حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه استخدام می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی گفت: ما از خرداد ماه امسال آماده برگزاری آزمون هستیم. توزیع سهمیه انجام شده و فقط منتظریم که سازمان اداری و استخدامی مجوز برگزاری آزمون را به سازمان سنجش بدهد که به محض صدور مجوز، ثبت‌نام آغاز و آزمون برگزار می‌شود.

سلیمان‌زاده افزود: خود ما به جد پیگیر برگزاری آزمون هستیم، زیرا کمبود نیرو وجود دارد و اگر این افراد جذب شوند باید یک دوره مهارت‌آموزی نیز بگذرانند تا بتوانیم مهر ۱۴۰۱ به عنوان معلم از آن‌ها استفاده کنیم.

 

خبر 17 شهریور 1400: آخرین خبر از وضعیت «کارنامه سبزها» در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 99

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه، معرفی داوطلبان به مراکز مصاحبه و بررسی مدارک حقی برای استخدام ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد تمامی فرآیندهای برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور انجام می‌شود.

ناصر سلیمان زاده در خصوص اعتراض داوطلبان آزمون استخدامی پیمانی سال 1399 تحت عنوان «کارنامه سبزها» در 3 بند، جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی به شرح زیر ارائه داد:

در قوانین استخدامی کشور تعریفی برای عبارت «کارنامه سبز» یا عناوین مشابه دیگر وجود ندارد. و مطابق ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری، به‌کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی صرفاً پس از پذیرفته شدن در امتحانات عمومی و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکان‌­پذیر است.

شرایط و ضوابط مربوط در «دفترچه راهنمای هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور» و «دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی» به صراحت اعلام و در آبان ماه 1399 جهت اطلاع کلیه داوطلبان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر شده است.

بر این اساس داوطلبان شرکت کننده در امتحان مذکور، با علم و آگاهی کامل از شرایط و ضوابط اعلام شده، اقدام به ثبت­ نام و شرکت در آزمون نموده‌ و در راستای صیانت از حقوق سایر داوطلبان آزمون مذکور، رعایت کلیه شرایط و ضوابط آزمون برای همه داوطلبان شرکت کننده الزامی است.

مطابق مقررات مربوطه، معرفی داوطلبان جهت انجام مصاحبه استخدامی، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، منوط به کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی (مجموع 40 درصد نمرات حیطه عمومی و 60 درصد نمرات حیطه تخصصی با احتساب ضریب 4/1 بومی) بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده به ترتیب نمرات مکتسبه، با در نظر گرفتن سهمیه­‌های قانونی (ایثارگران و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور) و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری صورت می‌پذیرد.

افراد پس از انجام مصاحبه تخصصی، بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن (70) درصد برای آزمون کتبی و (30) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) در شغل محل انتخابی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان «قبول نهایی» به آموزش و پرورش معرفی شده تا بعد از «تأیید صلاحیت‌های عمومی گزینش» و «شرکت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» از ابتدای سال تحصیلی 1401- 1400 استخدام شوند.

کلیه پردازش‌های انجام شده بر روی نمرات و «کسب نمره حد نصاب»، برای همان «کد شغل محل انتخابی» اعتبار داشته و صدور کارنامه در مرحله اول، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، برای معرفی داوطلبان به مراکز مصاحبه و بررسی مدارک، صرفاً جهت اطلاع داوطلب بوده و هیچ­ حقی برای استخدام فرد ایجاد نمی‌کند. علاوه بر آن، تمام فرآیند برگزاری آزمون از ثبت نام تا اعلام نتیجه نهایی، با سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفته و آموزش و پرورش، هیچ دخالتی در «قبولی» یا «مردودی» افراد ندارد.

به استناد تبصره یک ماده (24) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی (بخش‌نامه شماره 9757/93/200 مورخ 19 مهرماه 1393 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور)، درج اطلاعات افراد پذیرفته نشده دارای حدنصاب نمره و نتایج امتحان مشترک در سامانه امتحانات، حقی برای افراد جهت استخدام در دستگاه‌های اجرایی ایجاد نمی­‌نماید. بنابراین حقی از افراد تضیع نشده و اگر داوطلبی نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض داشته، می‌تواند در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، اعتراض خود را ثبت و پیگیری نماید.

در ضمن؛ با توجه به این که با انتخاب شغل-محل جدید، امتیاز افراد به لحاظ «ضریب بومی» تغییر می کند، امکان تکمیل ظرفیت برای این آزمون وجود ندارد. به همین علت، سهمیه باقی مانده ار برخی شغل-محل‌ها به آزمون استخدامی سال جاری منتقل شده است.

 

خبر 18 مرداد 1400: ثبت‌ نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بزودی آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اطلاعات استخدامی را به سازمان سنجش ارائه داده‌ایم.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره آخرین جزئیات از استخدام در این وزارتخانه اظهار کرد: مجوز برای جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم در دوره چهارساله و ۲۵ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ صادر شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات استخدامی را به سازمان سنجش ارائه داده‌ایم، گفت: کمتر از ۱۰ هزار سهمیه استفاده نشده از سال قبل نیز داریم که به این آمار اضافه می‌شود.

الهیار ترکمن درباره نیروهایی که در آستانه بازنشستگی هستند نیز بیان کرد: تعداد افرادی که اسفند ماه به بازنشستگی می‌رسند، زیاد هستند اما با استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری می‌توانیم خدمتشان را استمرار دهیم و هم با توجه به شرایط رتبه بندی خیلی‌ها خودشان درخواست بازنشستگی نداده‌اند.

وی اضافه کرد: توصیه ما نیز این است که امسال و سال بعد، اگر فردی امکانش را دارد، درخواست بازنشستگی ندهد زیرا رتبه‌بندی به هرشکل تصویب و اجرا می‌شود و اثرات خوبی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد آن دسته که از فرهنگیان که حکم بازنشستگی‌شان تا آخر تابستان و اول مهر صادر می‌شود، حدود ۲۲ هزار نفر است.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش گفت: ۱۹۷ هزار کمبود نیرو داریم که درباره این تعداد با سازمان اداری استخدامی تفاهم کردیم اما ۶۰ هزار مجوز جذب داریم.

الهیار ترکمن افزود: روند جذب و ساماندهی نیروی انسانی ما طبق روال سال گذشته است و همچنین تعدادی از دانشجومعلمان هم امسال فارغ التحصیل شده و وارد مدارس می‌شوند.

پیگیر اخبار و اطلاعیه‌های لحظه‌‌ایدر خصوص زمان شروع و جزئیات ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش 1400 از طریق کانال، اینستاگرام و سایت “ایران سوال ” باشید.

 

خبر 13 مرداد 1400: آخرین اقدامات جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش

به گزارش برنا؛ کمبود معلم به عنوان یکی از اولویت‌های نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شود. البته تاکنون اقدامات فراوان برای جبران این نارسایی انجام شده اما این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

 

کمبودهای نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش چگونه برطرف می‌شود؟

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین اخبار برای استخدام معلمان به خبرنگار برنا گفت: کمبود فراوان در نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد. هرچند تلاش شده تا مشکلات در این باره ایجاد نشود. 88 هزار نیروی شرکتی و نیروی حق التدریس و شرکتی تعیین تکلیف شده و بیش از 80 هزار نفر راهی دانشگاه فرهنگیان از طریق اعمال ماده 28 و دوره 4 ساله جذب می‌شوند.

احمدی لاشکی افزود: البته با خروج این افراد و گذشت 4 سال از دانشگاه فرهنگیان برای آینده که تا 1403 کمبودها را حس می‌کنیم و بعد از آن نرخ رشد جمعیت دانش آموزی به حد متعادل می‌رسد. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بنابراین از دولت جدید انتظار می‌رود تا در حوزه نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین شاخص در وزارت آموزش و پرورش لحاظ شود. او درباره دیگر تمهیدات برای معلمان افزود: هم‌اکنون با تدابیر اتخاذ شده اضافه کار شاغلین، پرداخت اضافه کار به بازنشستگان، نیروهای خرید خدمت، سرباز معلم و … در نظر گرفته شده است.

 

اقدامات مقطعی و مسکن برای جبران کمبود معلم

لاشکی تاکید کرد: تمامی این اقدامات مقطعی است که با جذب نیروی انسانی کمبود معلم برطرف شود. دلیل بروز این مقوله هم این است که در یک دوره زمانی مراکز تربیت معلم تعطیل شده و امروز این مسئله باعث رفع کمبود معلم شده است. او درباره کارنامه سبزها و حواشی‌ در این باره افزود: بر اساس قانون آزمون برگزار شده است. احمدی لاشکی ادامه داد: افرادی که نمره حداقلی یعنی 10 از 20 را کسب کنند برای یک دوره 2 ساله راهی دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. آن‌ها به عنوان معلم استخدام می‌شوند. همچنین در صورت عدم کسب نمره مناسب نمی‌توان این افراد را جذب کرد.معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: 27 هزار و 300 ردیف استخدامی از سازمان اداره امور استخدامی با عنوان کارنامه سبزها مجوز گرفته‌اند. با این تفاسیر نمی‌توان 27 هزار و 301 نفر را جذب کرد. بالاخره دو و نیم برابر ظرفیت اعلام شده است. این افراد باید بعد از گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش در صورت تایید جذب شوند. به گفته او اگر سازمان اداره امور استخدامی سهمیه را اضافه کند می‌توان اقدامات در این زمینه جذب را انجام داد، در غیر این صورت کاری از وزارت آموزش و پرورش بر نمی‌آید.

 

آیین نامه اجرایی مدارس به روز می‌شود.

احمدی لاشکی درباره آیین نامه اجرایی مدارس گفت: هنوز جدیدترین آیین نامه اجرایی برای سال 79 با قدمت 21 سال قبل است. او افزود: این آیین نامه در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد و در روزهای آینده به تمامی مدارس کشور ابلاغ می‌شود. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تاکنون 161 ماده آماده شده و به باور بنده بسیاری از مسائل روز مدارس و اختیارات را به شورای مدارس برای استقلال مدارس در این آیین نامه جدید با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

اعلام ظرفیت آموزش و پرورش استان‌ها در آزمون استخدامی پیش رو

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران سوال برای یکایک شما کارجویان گرامی، در این بخش آخرین اخبار مهم منتشر شده در خصوص تعداد جذب آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ به تفکیک هر استان را اطلاع رسانی می‌نماییم.

تا این لحظه سهمیه‌های آموزش و پرورش استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر، فارس و گلستان در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ اعلام شده است.

  • خبر استخدام ۳۵۴۳ نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • خبر استخدام ۱۷۰۰ نفر در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی
  • خبر استخدام ۳۲۳۰ نفر در آموزش و پرورش خراسان رضوی
  • خبر استخدام ۳۷۸ نفر در آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی
  • خبر استخدام ۲۷۶۸ نفر در آموزش و پرورش خوزستان
  • خبر استخدام ۱۵۱۰ نفر در آموزش و پرورش فارس
  • خبر استخدام ۸۷۰ نفر در آموزش و پرورش گلستان
  • خبر استخدام ۵۴۵ نفر در آموزش و پرورش بوشهر
  • خبر استخدام ۶۳۸ نفر در آموزش و پرورش یزد

 

خبر ۲۸ تیر ۱۴۰۰: زمان ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش در مرداد ۱۴۰۰

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در آزمون استخدامی جدید که ثبت نام آن از مردادماه آغاز خواهد شد آموزش و پرورش استان سهمیه جذب ۳۵۴۳ نیرو را گرفته است.

به گزارش ایسنا صباغی در جلسه شورای معاونین اداره کل اظهار کرد: ۲۳۱۹ پذیرفته شده نهایی آزمون استخدامی سال ۹۹، اکنون برای گذراندن دوره مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده‌اند و از مهرماه با حکم پیمانی موقت فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ اکنون در حال گذراندن ترم اول دوره مهارت آموزی خود هستند و از اول مهرماه با حکم پیمانی موقت سرکار خواهند رفت و به طور همزمان ترم دوم مهارت آموزی را نیز سپری خواهند کرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: امسال ۳۰۴۱ نیرو از آموزش و پرورش استان خارج و ۵۶۰۷ نیروی جدید وارد این مجموعه می‌شوند که در مقایسه با سال‌های قبل‌تراز نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مثبت شده است.

وی افزود: در آزمون استخدامی جدید که ثبت نام آن از مرداد ماه آغاز خواهد شد نیز آموزش و پرورش استان سهمیه جذب ۳۵۴۳ نیرو را گرفته است. همچنین سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان استان نیز ۱۸۱۷ نفر است.

صباغی گفت: تفاهم‌نامه توسعه سنواتی نیز با مجموعه وزارت منعقد شده و با شهرستان‌ها و مناطق نیز در حال جمع بندی است.

وی با بیان اینکه در زمینه ماندگاری نیروها به شهرستان‌ها و مناطق تفویض اختیار شده است، تصریح کرد: از ۳۱۹ متقاضی تغییر مقطع، با درخواست ۱۶۰ مورد موافقت شده است.

وی افزود: ۸۱۹ درخواست انتقالی خارج از استان و ۲۷۶۴ درخواست انتقالی درون استانی در سامانه نقل و انتقالات ثبت شده که در حال بررسی است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در خصوص توانمندسازی نیروهای انسانی نیز گفت: براساس نیازسنجی انجام شده، ۲۴۴ دوره برای همکاران استان تعریف شده که برخی دوره‌ها برگزار و پنج دوره نیز هم اکنون در حال انجام است.

وی افزود: از مجموع آمار جمعیتی مدارس غیردولتی استان، ۷۰ درصد ثبت سفارش کتاب را انجام داده‌ و سفارش برای مدارس دولتی نیز از ۱۵ مرداد آغاز خواهد شد.

صباغی از تجهیز مدارس شبانه روزی برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تاکنون ۷ میلیارد تومان اقلام مورد نیاز و مصرفی برای این مدارس خریداری شده است.

 

خبر ۲۷ تیر ۱۴۰۰: شروع به‌کار بیش از ۲ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش از مهر امسال

رضا صباغی گفت: ۲ هزار و ۳۱۹ پذیرفته شده نهایی آزمون استخدامی سال ۹۹، اکنون برای گذراندن دوره مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده‌اند و از مهرماه با حکم پیمانی موقت فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

منبع این خبر: وزارت آموزش و پرورش

 

خبر ۲۰ تیر ۱۴۰۰: توضیحات وزیر آموزش و پرورش در مورد کارنامه سبز‌ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما همه ساله از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به میزانی که سهمیه به ما اختصاص داده شود نیرو جذب می‌کنیم. برگزار کننده آزمون سازمان سنجش است و موافقت کننده و مسئول امتحان سازمان امور استخدامی و اداری است. براساس سهمیه‌هایی که ما اعلام می‌کنیم، نتایج اولیه دو یا سه برابر میزانی که نیاز داریم اعلام می‌شوند که پس از شرکت در مصاحبه افرادی که در مصاحبه و آزمون نمره بالایی رو کسب کرده‌‌‌‌اند استخدام می‌شوند.

تعدادی که می‌توانیم به‌کار بگیریم محدود است، مثلا ممکن است برای یک شهرستان ۵ نفر دبیر فیزیک نیاز داشته باشیم، افرادی که قبول می‌شوند بیشتر از این تعداد است ولی ما مجاز به جذب ۵ نفر هستیم، برای همین از بالاترین نمره فرایند جذب شروع خواهد شد.

 

  • چرا برای بومی‌ها امتیاز در نظر گرفته شده است؟

امتیاز برای افراد بومی را قانون در نظر گرفته است و بنابراین امکان تغییر وجود ندارد. تعدادی از این سهمیه‌هایی که داشتیم در آزمون شرکت نکردند یعنی برخی از رشته محل‌هایی که مورد نیاز ما بوده داوطلب نداشته، اینها می‌توانند در آزمون بعدی این نقاط را انتخاب کنند و قبول شوند.

 

خبر ۱۶ تیر ۱۴۰۰: توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون‌های استخدامی در سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به این که ستاد ملی کرونا تاکنون مجوزی برای برگزاری آزمون استخدامی نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی صادر نکرده است، گفت: در صورت صدور مجوز از سوی این ستاد، آزمون مذکور در موعد مقرر (تاریخ ۲۵ تیرماه) برگزار خواهد شد و در صورت عدم دریافت مجوز، به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناصر سلیمان‌زاده در این‌باره اظهار کرد: آزمون استخدامی نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی، در صورت موافقت ستاد ملی کرونا، در روز ۲۵ تیرماه برگزار خواهد شد، البته تاکنون مجوزی برای برگزاری این آزمون از سوی ستاد ملی کرونا صادر نشده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهبود شرایط شیوع کرونا، مجوز برگزاری آزمون نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی از سوی ستاد ملی کرونا صادر و این آزمون در موعد مقرر برگزار شود، اما در صورت عدم امکان صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا، با هماهنگی این ستاد تاریخ دیگری را برای برگزاری آزمون اعلام خواهیم کرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش، با اشاره به نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی (آزمون استخدامی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و …) گفت: تاریخ دقیق این آزمون، پس از موافقت سازمان اداری و استخدامی و هماهنگی با سازمان سنجش کشور و اخذ مجوز از ستاد ملی کرونا، اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هرگونه تغییر در زمان برگزاری آزمون جامانده‌های آزمون نهضت سواد آموزی و ..‌. صرفاً از طریق پورتال وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

خبر ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹: آزمون استخدامی جدید شهریور ماه برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۳۹۹ در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار گفت: بحث نیروی انسانی مهم‌ترین مسئله آموزش و پرورش است و در تلاش هستیم به محض نهایی شدن مجوز استخدام در قالب ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی جدید را شهریورماه سال جاری برگزار کنیم. دکتر حاج میرزایی همچنین گفت: به محض فراهم شدن شرایط و مجوز ستاد کرونا، آزمون استخدامی معلمان حق التدریس و نهضتی‌ها نیز در تابستان سال جاری برگزار می‌شود. وی درباره عدم صدور احکام ترمیم رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این موضوع نیاز به مصوبه دولت دارد که در انتظار تصویب و ابلاغ اين مصوبه هستیم.

 

جهت مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید

 

خبر ۲۰ اسفند 1398: اعلام اولویت رشته‌های تحصیلی برای استخدام در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در درجه اول برای سامان‌دهی یک سال تحصیلی است تا نیروهای مورد نیاز این وزارتخانه را تامین کنیم.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «چرا رشته مهندسی فناوری اطلاعات در آزمون استخدامی آموزش و پرورش جایی ندارد؟»، اظهار کرد: رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در درجه اول برای ساماندهی یک سال تحصیلی است و اینکه کلاس‌ها دارای معلم باشند و نیروهای مورد نیاز را تامین کنیم.

وی ادامه داد: رشته فناوری اطلاعات در این مدت که کار کردیم با توجه به نیازهایی که در حوزه ابتدایی و علوم پایه داشتیم، در دستور کار قرار نگرفته است.

الهیار ترکمن اضافه کرد: در این چند سال اخیر، رشته فناوری اطلاعات اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش نبوده است و اولویت ما عمدتاً دروس علوم پایه، آموزش ابتدایی، مراقبین سلامت و مربیان پرورشی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ابتدا باید نیازهای اساسی که داریم را تامین کنیم و اگر سال‌های بعد با توجه به نیاز و حجم ورودی دانش‌آموزان، نیاز به رشته کامپیوتر باشد، به آن ورود پیدا می‌کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس

 

خبر برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اردیبهشت ۹۹

آزمون‌ استخدامی آموزش و پرورش علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و توافقاتی که با سازمان اداری و استخدامی داشتیم پیشنهاد دادیم تا در اردیبهشت ۹۹ برای آموزش و پرورش آزمون برگزار شود. البته سایر دستگاه‌ها هم در صورت تمایل می‌توانند در این آزمون جذب نیرو داشته باشند.

او ادامه داد: تفاهم اولیه برای این کار را انجام دادیم و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم، اما اولویت اصلی ما فعلا روی معلم آن هم در تمام مقاطع تحصیلی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت بیان کرد: با جهاد دانشگاهی به عنوان مجری برگزاری آزمون‌های آموزشیاران و اندیش‌دهندگان توافق کردیم و امیدواریم هرچه زودتر این آزمون برگزار شود.

الهیار ترکمن درباره زمان دقیق برگزاری آزمون گفت: اکنون نمی‌توانیم زمان دقیق برای آن در نظر بگیریم، اما سعی می‌کنیم تا پیش از اتمام سال ۹۸ کار را انجام دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعداد آموزشیاران شرکت کننده در آزمون تعیین تکلیف بیان کرد: تعداد دقیق هنوز مشخص نیست و فراخوان استانی داده شده است تا براساس کد ملی ثبت نام آموزشیاران واجد شرایط انجام شود.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

 

خبر استخدام جدید آموزش و پرورش در اردیبهشت سال ۹۹

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی طبق قانون برای معلمان ماده ۲۸ ورودی مهر ۹۸ به مدارس، تعلق نمی‌گیرد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش ‌و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری اظهار کرد: افزایش حقوق معلمان طبق سایر کارکنان دولت صورت می‌گیرد که از ابتدای سال اعمال شده است و افزایش دیگری بابت رتبه بندی معلمان داریم که از مهر ماه اعمال و برای همه معلمان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی در رابطه با افزایش حقوق ۴۰۰هزار تومانی برای معلمان ماده ۲۸ آزمون استخدامی سال گذشته که از مهر ۹۸ وارد آموزش و پرورش شده‌اند، بیان کرد: همه پرداختی‌ها براساس مصوبات دولت است و این افزایش حقوق مربوط به سنوات خدمت است که طبق قانون برای کسانی که تازه شروع به خدمت کرده‌‌‌‌اند شامل نمی‌شود.

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: مشکلی برای عیدی دانشجو معلمان پیش آمده بود که این مشکل برطرف شد و پاداش آخر سال برای این گروه از فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

حاجی میرزایی در رابطه با معوقات فرهنگیان تصریح کرد: میزان مطالبه معلمان شامل حق‌التدریس معلمان شاغل ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال پرداخت شود.

وی در رابطه با آزمون استخدامی جدید در وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی می‌کنیم در اردیبهشت ماه سال ۹۹ نیز آزمون دیگری برای این منظور برگزار کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس


باشگاه خبرنگاران جوان متاسفانه تاکنون اخبار مشخصی از زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸ در دست نبود. اما حالا زمان جذب ۱۲ هزار نیروی جدید در وزارت آموزش و پرورش فرا رسیده است. جزئیات به شرح زیر است.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸ از زبان علی الهیار ترکمن

جناب آقای علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه‌ی منابع وزارت آموزش و پرورش از جذب ۱۲ هزار نیروی جدید در سال ۱۳۹۸ خبر داد و در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران، جزئیات آزمون آموزش و پرورش را اعلام داشت. به گفته ایشان از سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

وی همچنین در خصوص ثبت نام داوطلبین ادامه داد از یک الی دو هفته دیگر زمان نام نویسی آغاز می‌شود و متقاضیانی که به شغل معلمی علاقه دارند می‌توانند از همان تاریخ مشغول به نام نویسی شوند تا پس از استخدام، دوره یک ساله آموزشی خود را از مهر ماه آغاز کنند.

 

نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸ (تولید شده بعد از خبر جدید آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۸)

در خصوص بسته نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش ۱۳۹۸ بی‌شک یکی از مهم‌ترین مسائل حالِ حاضر این است که شما داوطلبین بتوانید در زمان باقی مانده تا برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش آمادگی لازم را با یک برنامه ریزی دقیق به دست آورید. یکی از برترین آپشن‌های بسته‌ نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش قرار داده شده در وبسایت ایران سوال این است که ابتدا با در نظر گرفتن زمان و پس از آن طبق نیازهای داوطلبین، این محصول را طراحی و پس از مرحله استانداردسازی به اجرا درآوردیم و به صورت یک فایل PDF در اختیار متقاضیان این رشته قرار دادیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌‌ای مطلوب دست پیدا کنید.

 

زمان زیادی بعد از اعلام خبر قطعی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸ در اختیار ندارید.

پس زمان را بیهوده تلف نکنید و هرچه سریع‌‌‌تر اقدام به دریافت این محصول ارزشمند کنید چرا که بعد از اعلام دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش نهایتا در اواخر پاییز این آزمون برگزار می‌شود به همین علت دست بجنبانید و منابع مطالعاتی خود را بر اساس نیازتان از هر وبسایتی که می‌خواهید دریافت نمایید تا بتوانید سطح علمی خودتان را به بالاترین درجه ممکن برسانید و رقبای خود را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.ایران سوال با هدف بهبود سطح علمی داوطلبین کلیه مجموعه‌های خود را بر اساس مواد اعلام شده این آزمون از سوی سازمان سنجش و آموزش و کشور تولید نموده است تا داوطلبین بتوانند با خیالی آسوده این آزمون را پشت سر بگذارند.

 

مطالعه مقاله: چگونه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش موفق شویم؟

 

نتیجه گیری در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۸

وقتی با پکیجی پر از جزوات و نمونه سوالات کارآمد روبرو شوید چه کار می‌کنید؟ قطعاً هیچ داوطلبی حاضر به از دست دادن برترین فرصت‌ها نمی‌شود. بسته ویژه نمونه سوالات استخدامی آزمون آموزش و پرورش را زیر نظر کارشناسان مطرح سطح کشوری که با تیم ایران سوال همکاری می‌کنند با معتبر‌ترین مطالب و بالاترین بازدهی در اختیار شما داوطلبین گرامی قرار دادیم تا فارغ از کوچک‌ترین دغدغه‌‌ای به سوی استخدامی موفق حرکت کنید و از هر منبع نا معتبری بی‌نیاز شوید. تنها کافیست تمرکز خود را روی این محصول قدرتمند معطوف کنید تا به رویای قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رنگ واقعیت بزنید و مسیر زندگی شغلی خود را برای همیشه تغییر دهید.


دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش ســـال 1401

جدول سوالات استخدامی خوشه های دبیری ،مربیان و آموزگاران آموزش و پرورش

نام خوشه (دبیری) نام خوشه (دبیری) نام خوشه (دبیری،مربیان و آموزگاران)
سوالات استخدامی دبیر فیزیک آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر تاریخ آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر شیمی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر زیست شناسی آموزش و پرورش سوالات استخدامی آموزگار دوره ابتدایی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر زمین شناسی آموزش و پرورش سوالات استخدامی آموزگار استثنایی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر ریاضی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر زبان انگلیسی آموزش و پرورش سوالات استخدامی مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر اقتصاد آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر علوم اجتماعی آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار تاسیسات آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر حرفه و فن آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر معارف اسلامی آموزش و پرورش

جدول سوالات استخدامی خوشه های مهندسی و کارشناسان آموزش و پرورش

نام خوشه (مهندسی) نام خوشه (کارشناس) نام خوشه (کارشناس)
سوالات استخدامی مهندسی برق آموزش و پرورش سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش سوالات استخدامی کارشناس اطلاعات جغرافیا و سنجش از دور آموزش و پرورش

نام خوشه (هنرآموز) نام خوشه (هنرآموز) نام خوشه (هنرآموز)
سوالات استخدامی هنرآموز گرافیک آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز صنایع فلزی و جوشکاری آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار ساخت و تولید آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز علوم دامی آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز طراحی و دوخت آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار نقشه کشی عمومی (صنعتی) آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز معدن آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز صنایع غذایی آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار الکترونیک آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنر آموز نقشه برداری آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار صنایع چوب آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار الکتروتکنیک آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز زراعی و باغی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر علوم اجتماعی آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار تاسیسات آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر حرفه و فن آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز ساختمان آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز الکترونیک آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز حسابداری آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز نقشه کشی معماری آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز کامپیوتر آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز مکانیک موتورهای دریایی آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز صنایع شیمیایی آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز صنایع چوب آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز تاسیسات آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز مکانیک خودرو آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز انیمیشن آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز صنایع دستی آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار صنایع چوب آموزش و پرورش سوالات استخدامی استادکار الکتروتکنیک آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز زراعی و باغی آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز ناوبری آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز نقاشی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز مکاترونیک آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز علوم دامی آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز کودکیاری آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز ماشین های کشاورزی آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز الکتروتکنیک آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز چاپ آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز سرامیک آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز ساخت و تولید آموزش و پرورش سوالات استخدامی هنرآموز متالوژی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی هنرآموز صنایع غذایی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش

مطالب مرتبط