استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


خبر ۱۷ خرداد ۱۴۰۲- فراخوان جذب اعضای هیات‌ علمی به‌ زودی اعلام می‌شود (منبع: خبرگزاری مهر)

تهران-ایرنا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتشار سالانه دو بار فراخوان جذب اعضای هیات‌ علمی بیان کرد: فراخوان اولین دوره جذب اعضای هیات‌ علمی در سال ۱۴۰۲ به‌ زودی‌ اعلام می‌شود.

با توجه به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا راجع به اخبار استخدامی وزارت علوم، بسیاری از دانش‌آموختگان مقطع دکتری رشته‌های مختلف علاقمند به جذب برای عنوان استاد دانشگاه هستند. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز با افزایش ظرفیت‌ها، تاسیس رشته‌های جدید همچنین بازنشستگی اعضای هیات‌ علمی قبلی، هر سال جهت تکمیل استادان خود از طریق مرکز جذب اعضای هیات‌ علمی فراخوان جذب را اعلام می‌کنند.

به طور کلی جذب اعضای هیات‌علمی در سال دو مرتبه در ماه‌های اردیبهشت یا خرداد و آذر یا دی با فراخوان از سوی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم انجام می‌شود. این فراخوان سال گذشته نیز از اردیبهشت به تیر موکول و یک دوره نیز در دی ماه اعلام شد.

وظیفه مسئول نظارت بر عملکرد هیات‌های مرکزی جذب و هیات های اجرایی جذب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توسط هیات عالی جذب بوده و مرجع رسیدگی به شکایات دریافتی از عملکرد هیات‌های اجرایی در زمینه تخلفات، تندروی، مسامحه‌کاری و اعمال تبعیض در بررسی پرونده‌ها است.

رییس مرکز جذب وزارت علوم بیشتر در رابطه سهمیه جذب اعضای هیات‌ علمی در دو فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی در سال جاری بیان کرده: اگر سهمیه‌های جذب مثل سال قبل باشد، در مجموع طی دو فراخوان حدود ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر امسال جذب می‌شوند.

 

محمد خلج امیرحسینی اخیرا در گفت‌وگویی راجع به اخبار استخدامی وزارت علوم درباره زمان ثبت نام فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز گفت فراخوان اردیبهشت با کمی تاخیر، اعلام خواهد شد.

حالا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در مورد این تعویق و اعلام زمان فراخوان جذب اعضای هیات علمی گفت: ما سالی دو بار فراخوان را اعلام و اعضای هیات علمی را جذب می‌کنیم.

 

محمدعلی زلفی‌گل در مورد زمان اعلام فراخوان اول امسال نیز اظهار داشت: فراخوان این دوره به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم وظیفه اعلام فراخوان و اجرای روند جذب اعضای هیات علمی را برعهده دارد. این مرکز همچنین ساماندهی و تسریع انجام امور مرتبط با اعضای هیات علمی (نیاز سنجی، جذب، بکار گیری با انجام فراخوان)، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت آموزش های مورد نیاز توانمند سازی اعضای هیات‌علمی، پایش و ارزشیابی مستمر عملکرد اعضای هیات علمی و انجام امور کارشناسی مرتبط با ترفیع، ارتقای تغییر وضعیت کلیه اعضای هیات علمی و انعقاد قرداد (با اعضای هیات پیمانی)، بررسی سوابق آموزشی‌حرفه ای و ارزشیابی مدارک متقاضیان عضویت هیات علمی، انجام امور اداری متقاضیان گذراندن طرح و تعهدات و سربازی در دانشگاه به عنوان عضو هیات‌علمی، کارشناسی امور حق التدریس اساتید مدعو و سایر مدرسان، دعوت از اساتید مدعو، کارشناسی و انجام امور اجرایی تعیین اساتید نمونه براساس آیین‌نامه‌های مربوطه، کارشناسی و انجام امور بورسیه های داخل و خارج دانشگاه، کارشناسی و انجام سایر مکاتبات اعضای هیات‌علمی با مجاری ذیربط (وزارت متبوع، مدیران دانشگاه و دانشکده ها، هیات اجرایی جذب، هیات ممیزی و غیره)، انجام امور اداری مربوط به ترفیع، تبدیل وضعیت و ارتقای اعضای هیات علمی، انجام امور مربوط به اعضای هیات‌های ممتحنه و ارزشیابی و بوردهای تخصصی علوم پایه و بالینی را انجام می‌دهد.

هیات عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئول نظارت بر عملکرد هیات‌های مرکزی جذب و هیات‌های اجرایی جذب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده و مرجع رسیدگی به شکایات دریافتی از عملکرد هیات‌های اجرایی در زمینه تخلفات، تندروی، مسامحه‌کاری و اعمال تبعیض در بررسی پرونده‌ها است.

 

خبر ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲- جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در خرداد ماه      ۱۴۰۲ (منبع: خبرگزاری مهر)

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از رایزنی مرکز نظارت و ارزیابی این وزارتخانه برای دریافت کدهای استخدامی قبل از فراخوان جذب اعضای هیات علمی خبرداد.

محمد خلج امیرحسینی راجع به اخبار استخدامی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: امسال تفاوتی که با سال های قبل داریم این است که مرکز نظارت وزارت علوم در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی است تا اگر بشود در فراخوان های جدید جذب اعضای هیات علمی، کدهای استخدامی را قبل از فراخوان اخذ کنند.

 

وی افزود: به این وسیله وقتی حکم اساتید صادر می شود بلافاصله فرایند استخدامی آنها نیز انجام خواهد شد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم راجع به اخبار استخدامی وزارت علوم افزود: ثبت نام فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اردیبهشت ماه با کمی تاخیر و در خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، یکی از مشکلات اساتیدی که در فراخوان ها جذب می شوند عدم صدور حکمشان توسط دانشگاه ها به دلیل عدم صدور کد استخدامی توسط سازمان امور استخدامی است. از سوی دیگر طولانی شدن صدور کد استخدامی در وضعیت پرداخت حقوق این اساتید نیز مشکل ایجاد می کند.



خبر 23 مرداد 1400: زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (منبع: خبرگزاری ایسنا)

آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری امروز جمعه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در حوزه های امتحانی برگزار شد و نتایج آن تا ۴۰ روز آینده اعلام می شود.

به گزارش ایسنا راجع به اخبار استخدامی وزارت علوم، آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فنّاوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری سال ۱۴۰۰ امروز جمعه مورخ ۲۲ مرداد در ۱۸۸ شهرستان برگزار شد.

کارت‌ شرکت در آزمون‌ از روز سه شنبه ۱۹ مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه می کردند.

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیانی که دچار بیماری کرونا شده بودند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) قبلاً با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شد.

متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون لازم است، حداکثر تا تاریخ ۲۸ مرداد از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

این آزمون به منظور جذب ۱۹۶۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور برگزار می شود و نتایج اولیه آن نیز ۴۰ روز پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.


خبر 12 مرداد 1400: اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 (منبع: سایت سازمان سنجش)

به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فنّاوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری سال 1400 روز جمعه مورخ 1400/05/22 در 188 شهرستان (به شرح مندرج در جدول شماره 1 این اطلاعیه) برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:00 آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف– نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از روز سه شنبه 1400/05/19 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب‌– درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

1-چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای  1، 2، 4، 5، 6، 7، 10، 11، 12، 15، 16، 19 و 20  کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 1400/05/22  منحصراً به درگاه سازمان سنجش  قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید.

1- درصورتی که به بند 3 ، 8 ، 9، 13 و 14 (جنس، معلولیت، شدت معلولیت،  مقطع تحصیلی و عنوان رشته تحصیلی ) معترض هستید.

2- چنانچه شماره داوطلبی شما به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می باشد.

3- چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، 2 قطعه عکس 4 ×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

ج– آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روز پنجشنبه مورخ 1400/05/21 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 در باجه‌ی رفع نقص حوزه مستقر خواهد شد.

د‍– یادآوری های مهم‌

1- همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار در زمان حضور در جلسه آزمون الزامی است.

2- شروع فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ 8:00 (هشت صبح) می‌باشد.

3- در ورودی  حوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

4- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

5- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «و‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

6- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

8- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

9- متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ 1400/05/28 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

10- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ه‍- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی

براساس آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می‌رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:

1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:00 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

6- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.

7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتیکه دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

10- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

و- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 1400/05/06 به صورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ 13/05/1400 لغایت جمعه مورخ 15/05/1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان بخش سایر آزمون های استخدامی فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

یادآوری مهم: با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برای بررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می‌کند، در صورتی که متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام ننماید اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. براین اساس انتظار دارد متقاضیان گرامی نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان بعمل آید.

ز– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده 5- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

1- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

2-تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یادست‌اندرکاران آزمون ازقبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

3- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

د- کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح- خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده 6- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده 7- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یک میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده 8– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده 9- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده 10- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده 11- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تایید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی است.

ماده 12- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (5) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسئول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسئول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (6) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ح- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات

نظر به حساسیت آزمون مقتضی است تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در این آزمون را با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور (قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های 02636182151 و 02636182152 به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.

ط – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

با توجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

در خاتمه اضافه می‌نماید که متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از تاریخ 18/05/1400 لغایت روز جمعه 1400/05/22 همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌42163  ( پیش شماره 021) در میان بگذارند.




خبر ۱ تیر ۱۴۰۰: اصلاحیه پنجم دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ (منبع: سایت سازمان سنجش)

پیرو اطلاعیه های مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۰،  ۲۴/۰۳/۱۴۰۰، ۲۶/۰۳/۱۴۰۰ و ۲۷/۰۳/۱۴۰۰ با توجه به اعلام وزارت علوم راجع به اخبار استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصلاحات موارد آزمون تخصصی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به شرح ذیل اعلام می گردد:

جهت مشاهده اصلاحیه پنجم اینجا کلیک کنید


خبر ۲۷ خرداد ۱۴۰۰: تمدید مجدد ثبت نام و اصلاحیه چهارم دفترچه راهنمای آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ (منبع: سایت سازمان سنجش)

پیرو انتشار اطلاعیه های مورخ ۲۲/ ۰۳/ ۱۴۰۰،  ۲۴/ ۰۳/ ۱۴۰۰ و ۲۶/ ۰۳/ ۱۴۰۰ با توجه به اعلام اخبار استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۲۷/ ۰۳/ ۱۴۰۰) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز شنبه مورخ ۲۹/ ۰۳/ ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً با توجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اصلاحات مربوط به شغل محل های دفترچه راهنما:

–اصلاحیه مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

–رشته تحصیلی علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت اطلاعات (کد ۳۴۳۸۴) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۸۴۱) (شغل کارشناس برنامه ریزی ۱) اضافه می‌گردد.

–رشته تحصیلی مهندسی فناوری اطلاعات تمامی گرایش ها (کد ۳۱۷۶۶) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۸۴۵) (شغل کارشناس شبکه) اضافه می‌گردد.


خبر ۲۶ خرداد ۱۴۰۰: اصلاحیه سوم دفترچه آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ (منبع: سایت سازمان سنجش)

به اطلاع متقاضیان گرامی می‌رساند با عنایت به اینکه همانندی و جایگزینی رشته‌ها/گرایش های مندرج در جدول ذیل بر اساس هر یک از مقاطع تحصیلی، توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تایید گردیده است، لذا در صورتی که هر یک از متقاضیان دارای مدرک تحصیلی در مقطع/رشته/گرایش مندرج در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی ۲» جدول پیوست باشند، می‌توانند در شغل محل‌هایی که در شرایط احراز آن‌ها مقطع/رشته/گرایش ستون متناظر در همان ردیف، در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی ۱» باشد، شرکت نمایند.

 

پیرو اطلاعیه های مورخ ۲۲/ ۰۳/ ۱۴۰۰ و ۲۴/ ۰۳/ ۱۴۰۰ و با توجه به اعلام استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص همانندی و یا جایگزینی برخی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون مذکور و با عنایت به مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان گرامی می‌رساند با عنایت به اینکه همانندی و جایگزینی رشته‌ها/گرایش های مندرج در جدول ذیل بر اساس هر یک از مقاطع تحصیلی، توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تایید گردیده است، لذا در صورتی که هر یک از متقاضیان دارای مدرک تحصیلی در مقطع/رشته/گرایش مندرج در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی ۲» جدول پیوست باشند، می‌توانند در شغل محل‌هایی که در شرایط احراز آن‌ها مقطع/رشته/گرایش ستون متناظر در همان ردیف، در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی ۱» باشد، شرکت نمایند.

ضمناً با توجه به موارد اعلام شده مقرر گردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۲۸/ ۳/ ۱۴۰۰، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.


خبر ۲۵ خرداد ۱۴۰۰: تمدید مجدد ثبت نام و اصلاحیه دوم دفترچه آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ (منبع: سایت سازمان سنجش)

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۱۸، اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۲ و با توجه به اعلام اخبار استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اضافه شدن شغل محلهای جدید به دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع متقاضیان این آزمون می رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۱۴۰۰/۳/۲۴) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۸ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی  این سازمان مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ضمناً با توجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اصلاحات مربوط به شغل محل های دفترچه راهنما:

ـ اصلاحیه مربوط به شغل محل های جدید پارک علم و فناوری استان مرکزی:

فهرست شغل محل های پارک علم و فناوری استان مرکزی

کد شغل محل

شغل

محل خدمت

تعداد

آزاد

ایثارگر ۲۵ درصد

ایثارگر ۵ درصد

معلول

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

۱۱۶۰۱

وزارت علوم تحقیقات و فناوری – کارشناس امور پژوهشی (۷)

مرکزی-اراک

۱

زن/مرد

۱

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی۱۱۶۰۱

۳۰۶۴۷: سیستم های نرم افزاری (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۰۶۵۳: شبکه های کامپیوتری (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۰۹۲۸: فناوری اطلاعات (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۱۰۸۹: کامپیوتر گرایش نرم افزار (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۱۲۰۶: مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر (فوق لیسانس)- ۳۱۲۸۰: مهندسی فناوری اطلاعات (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۱۵۳۵: مهندسی فناوری اطلاعات گرایش طراحی و تولید نرم افزار (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۱۵۶۵: مدیریت IT (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۱۷۶۵: مهندسی کامپیوتر کلیه گرایش ها (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۱۷۶۶: مهندسی فناوری اطلاعات کلیه گرایش ها (فوق لیسانس)- ۳۱۹۶۷: مهندسی فناوری اطلاعات گرایش امنیت شبکه (فوق لیسانس)- ۳۴۲۸۴: مهندسی تکنولوژی اطلاعات (لیسانس)

۱۱۶۰۲

وزارت علوم تحقیقات و فناوری- کارشناس برنامه ریزی ۱

مرکزی-اراک

۱

زن/مرد

۱

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی۱۱۶۰۲

۳۱۰۷۲: مدیریت فناوری اطلاعات (فوق لیسانس)- ۳۱۲۳۶: مهندسی صنایع (لیسانس، فوق لیسانس)- ۳۱۲۴۳: مهندسی صنایع کلیه گرایش ها (لیسانس)- ۳۱۹۲۲: مدیریت تکنولوژی (فوق لیسانس)

ـ اصلاحیه مربوط به شغل محل های جدید پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی:

فهرست شغل محل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری _ پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی

کد شغل محل

شغل

محل خدمت

تعداد

آزاد

ایثارگر ۲۵ درصد

ایثارگر ۵ درصد

معلول

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

۱۱۶۰۳

وزارت علوم تحقیقات و فناوری – کارشناس امور پژوهشی (۲)

خراسان جنوبی-بیرجند-

۱

زن/مرد

۱

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی۱۱۶۰۳

۲۲۹۳۳: مدیریت کارافرینی (فوق لیسانس)- ۳۱۰۱۸: مدیریت MBA (فوق لیسانس)- ۳۲۱۴۸: کارافرینی (فوق لیسانس)- ۳۲۳۱۱: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی (فوق لیسانس)- ۳۲۵۴۵: مدیریت کسب و کار (فوق لیسانس)- ۳۳۰۹۴: کارافرینی کلیه ی گرایش ها (فوق لیسانس)- ۳۴۳۱۳: مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش بازاریابی و فناوری (فوق لیسانس)- ۳۴۳۱۵: مدیریت تکنولوژی گرایش انتقال تکنولوژی (فوق لیسانس)- ۳۴۳۱۶: مدیریت کسب و کار کوچک (فوق لیسانس)- ۳۴۳۱۷: کارافرینی گرایش کسب و کار جدید (فوق لیسانس)- ۳۴۳۱۸: کارافرینی گرایش کسب و کار الکترونیکی (فوق لیسانس)- ۳۴۳۱۹: کارافرینی گرایش توسعه سازمانی و فناوری (فوق لیسانس)- ۳۴۳۲۰: مدیریت کسب و کار کلیه گرایش ها (فوق لیسانس)- ۳۴۳۲۲: کارافرینی و مدیریت فناوری (فوق لیسانس)- ۳۴۳۲۴: مدیریت فناوری و نواوری (فوق لیسانس)- ۳۴۳۲۵: تکنولوژی انتقال فناوری (فوق لیسانس)

۱۱۶۰۴

وزارت علوم تحقیقات و فناوری -کارشناس آزمایشگاه/ کارگاه های فنی (۱۰)

خراسان جنوبی-قاین-

۱

زن/مرد

۱

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی۱۱۶۰۴

۳۰۱۵۱: مهندسی برق گرایش کنترل (فوق لیسانس)- ۳۱۳۸۳: مکاترونیک (فوق لیسانس)- ۳۲۴۵۰: مهندسی برق گرایش سیستم های الکترونیک دیجیتال (فوق لیسانس)

۱۱۶۰۵

وزارت علوم تحقیقات و فناوری -کارشناس آزمایشگاه/ کارگاه های فنی (۱۵)

خراسان جنوبی-بیرجند-

۱

زن/مرد

۱

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی۱۱۶۰۵

۳۰۶۷۴: شیمی الی (فوق لیسانس، دکتری)- ۳۱۸۷۵: شیمی گرایش شیمی تجزیه (فوق لیسانس)- ۳۳۵۸۴: شیمی گرایش شیمی الی (فوق لیسانس، دکتری)- ۳۴۱۹۱: شیمی (گرایش تجزیه دستگاهی) (فوق لیسانس)

از سوالات بی‌کیفیت و سطحی خسته شدی؟ از ایران سوال بگیر

 اصلاحیه مربوط به دانشگاه دامغان:

– رشته های تحصیلی علوم کامپیوتر تمامی گرایش ها (کد ۳۴۰۳۷) با مقطع فوق لیسانس و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار (کد ۳۱۸۸۷) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۵۴۴) (شغل کارشناس تحلیل و تولید نرم افزار) اضافه می گردد.

– رشته تحصیلی مدیریت مالی (کد ۳۱۰۷۴) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۵۳۴) (شغل حسابدار) اضافه می گردد.

– رشته تحصیلی فقه و حقوق اسلامی (کد ۳۰۹۱۳) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۵۴۶) (شغل کارشناس حقوقی) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به پارک علم و فناوری استان قم:

–رشته تحصیلی مطالعات منطقه ای (کد ۳۳۸۴۱) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۵۲۶) (شغل کارشناس امور بین الملل) اضافه می گردد.

– رشته تحصیلی مکانیک گرایش طراحی کاربردی (کد ۳۱۳۸۸) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۵۲۵) (شغل کارشناس امور پژوهشی ۱۳) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان:

– رشته تحصیلی حقوق (کد ۳۰۴۱۷) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۳۴۶) (شغل کارشناس حقوقی) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه  زنجان:

– رشته های تحصیلی عمران نقشه برداری (کد ۳۳۵۳۰) با مقطع فوق لیسانس، مهندسی عمران – نقشه برداری گرایش فتوگرامتری (کد ۳۳۰۰۹)  با مقطع فوق لیسانس و مهندسی نقشه برداری تمامی گرایش ها (کد ۳۴۱۱۱) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۶۰۰) (شغل کارشناس آزمایشگاه / کارگاه های فنی ۴) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه علامه طباطبایی:

– رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر کلیه گرایش ها (کد ۳۱۳۵۱) با مقطع لیسانس، معماری سیستم های کامپیوتری (کد ۳۱۱۳۵) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس و مهندسی فناوری اطلاعات تمامی گرایش ها (کد ۳۱۷۶۶) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۰۲۲) (شغل کارشناس فناوری اطلاعات) اضافه می گردد.

– رشته تحصیلی پژوهش علوم اجتماعی (کد ۳۰۲۳۴)  با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۰۰۸) ( شغل کارشناس امور پژوهشی ۱۰) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی:

– عنوان شغل (کارشناس برنامه ریزی ۱) مربوط به کد شغل محل (۱۱۴۹۳) به ( کارشناس فناوری اطلاعات) اصلاح می گردد. و همچنین رشته تحصیلی مهندسی فناوری اطلاعات ( کد ۳۱۲۸۰) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۴۹۳) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه شهید مدنی آذربایجان:

– رشته های تحصیلی علوم تربیتی (کد ۳۰۷۵۳)  و ریاضی (کد۳۰۵۲۶) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۷۴۹) (شغل کارشناس برنامه ریزی ۱) اضافه می گردد.

– رشته تحصیلی مهندسی شیمی تمامی گرایش ها (کد ۳۱۲۳۵) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۷۴۴) (شغل کارشناس آزمایشگاه / کارگاه های فنی ۱۵) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه مراغه:

– رشته تحصیلی مدیریت مالی (کد ۳۱۰۷۴) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۳۲۹) (شغل حسابدار) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به مجتمع آموزش عالی گناباد:

– رشته های تحصیلی تربیت بدنی (کد ۳۰۲۶۸) و تربیت بدنی و علوم ورزشی (کد ۳۲۳۶۳) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۴۷۶) (شغل کارشناس امور پژوهشی ۵) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به عنوان محل خدمت  شهرک علمی،  تحقیقاتی اصفهان:

– عنوان محل خدمت کد شغل محل های (۱۱۴۴۸ تا ۱۱۴۵۴) به اصفهان ـ خمینی شهر اصلاح می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به کد عنوان شغل کارشناس ترویج کشاورزی:

– کد عنوان شغل کارشناس ترویج کشاورزی مندرج در جدول شماره ۱ـ مواد امتحانی آزمون صفحه ۱۲ دفترچه ی راهنما  به (کد ۴۰۸) اصلاح می گردد.

ـ اصلاحیه مربوط به مواد آزمون:

مواد آزمون تخصصی عنوان شغلی کارشناس آزمایشگاه/کارگاه های فنی (۱۵)  (کد شغلی ۴۳۵)، به شرح زیر اصلاح می شود:

الف ـ ویژه رشته ها و گرایش های گروه شیمی:        ب ـ ویژه رشته ها و گرایش های گروه مهندسی شیمی:

۱ـ شیمی تجزیه و آزمایشگاه                                     ۱ـ ترمودینامیک

۲ـ شیمی آلی و آزمایشگاه                                        ۲ـ انتقال حرارت و آزمایشگاه

۳ـ شیمی فیزیک و آزمایشگاه                                    ۳ـ مکانیک سیالات و آزمایشگاه

۴ـ شیمی معدنی و آزمایشگاه                                     ۴ـ اصول عملیات و آزمایشگاه

۵ـ شیمی پلیمر و آزمایشگاه                                       ۵ـ طراحی راکتور

 

توجه: متقاضیان این عنوان شغلی، باید فقط به سؤالات یکی از گروه های «الف» یا «ب»، متناسب با رشته و گرایش خود پاسخ دهند و از پاسخگویی به سوال های گروه دیگر، خودداری نمایند.

مواد آزمون تخصصی عنوان شغلی کارشناس اصلاح نباتات و زراعت  (کد شغلی ۴۱۳)، به شرح زیر اصلاح می شود:

۱ـ زراعت (عمومی، گیاهان علوفه ای، بذر و علف های هرز)

۲ـ باغبانی (عمومی، گلکاری، سبزیکاری و میوه کاری)

۳ـ اصلاح نباتات

۴ـ ترویج و آموزش کشاورزی

۵ـ اقتصاد کشاورزی

 

مجموعه سوالات استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مناسب برای شرکت در آزمون ۱۴۰۰ را می توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

سوالات استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری