اخبار استخدامی شرکت نفت ( استخدام جدید در بهار 1402 )

زمانبندی آزمون استخدامی شرکت نفت 1402 تاریخ
زمان ثبت نام از 15 تا 26 اسفندماه
تمدید مهلت ثبت نام 5 تا 10 فروردین
زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون 25 اردیبهشت ماه
زمان برگزاری آزمون کتبی (مرحله اول) 29 اردبیهشت ۱۴۰۲
اعلام نتایج اولیه اعلام نشده است
زمان مصاحبه علمی اعلام نشده است
اعلام نتایج نهایی اعلام نشده است

مجموعه ایران سوال مرجعی معتبر برای دانلود سوالات استخدامی شرکت نفت

مجموعه ایران سوال سال‌ها در زمینه تهیه و تولید سوالات آزمون‌های استخدامی مانند سوالات استخدامی شرکت نفت فعالیت می‌کند. این مجموعه به دلیل برخورداری از کمک اساتید و متخصصین با تجربه و حاذق، بهترین سوالات را با کیفیت بالا به صورت جامع تولید می‌کند که می‌تواند منبعی مورد اعتماد برای مطالعه و موفقیت در آزمون استخدامی باشد.

شما می‌توانید از طریق این وب سایت طیف متنوعی از سوالات همچون سوالات آزمون استخدامی مهندسی اکتشافات شرکت نفت که یکی از پرطرفدارترین‌هاست را دانلود کرده و با صورت دقیق با کیفیت سوالات آشنا شوید، همچنین این مجموعه با توجه به تقاضای بالای افراد انواع سوالات کاربردی و پرطرفدار همچون سوالات استخدامی حفاری شرکت نفت که هر ساله در آزمون شرکت نفت مورد استقبال قرار می‌گیرد را تالیف و منتشر می‌کند. در صورتی که تمایل دارید هر یک از سوالات نامبرده شده را دریافت کنید؛ می‌توانید از طریق مجموعه ایران سوال اقدام کنید. در ادامه به بررسی خبر‌های مرتبط با آزمون استخدامی شرکت نفت خواهیم پرداخت.

خبر 23 خرداد 1402: فرزندان جانبازان بالای 30% در وزارت نفت جذب می‌شوند

در گزارشی از خبرگزاری برنا سید شریف حسینی مشاور امور ایثارگران وزیر نفت کشور پس از دیدار با کارکنان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: با رعایت عدالت، به هر یک از جانبازان مشغول در وزارت نفت سهمیه‌‌ای جهت معرفی نیرو ارائه خواهد شد.

در ادامه افزودند که انتقال وضعیت شغلی 34 هزار نفر از مشغولین در وزارت نفت در حال انجام است و در پایان این طرح تعداد ایثارگران مشغول در وزارت نفت به 64 هزار نفر خواهد رسید.

در آزمون وزارت نفت که در سال اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد 30 درصد از 3700 سهم موجود به ایثارگران تخصیص داده شده است.

5 درصد از 30 درصد برای جانبازان زیر 25% پیش بینی شده و مابقی متعلق به جانبازان بالا 30% است.

منبع: خبرگزاری برنا

خبر 22 خرداد 1402: بیش از 800 نفر در پارس جنوبی استخدام خواهند شد

در گزارشی از نفت آنلاین روند استخدام 858 نفر از جوانان تحصیل‌کرده و مومن استان بوشهر در شغل‌های فنی پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی شروع شده است.

اینگونه جوانان دانش آموخته در رشته‌های فنی از تمامی نقاط استان بوشهر با برگزاری آزمون و همکاری دانشگاه خلیج فارس برای اشتغال در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جذب خواهند شد.

رشته‌های مورد نیاز:

  • HSE
  • تعمیرات
  • بهره برداری و بازرسی فنی

منبع: نفت آنلاین

خبر 14 اسفند 1401: زمان برگزاری آزمون استخدام وزارت نفت اعلام شد

به نقل از خبرگزاری نفت آنلاین، آزمون استخدامی وزارت نفت در تاریخ 26 اردیبهشت سال 1402 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نفت آنلاین، دفترچه آزمون استخدامی وزارت نفت امروز منتشر می‌شود و متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۵ تا ۲۴ اسفند ماه 1401 جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

لازم به ذکر است این آزمون استخدامی از محل مجوز استخدامی شماره ۸۰۲۹۶ مورخ ۱۲/ ۱۰/ ۱۴۰۱ سازمان اداری استخدامی کشور برگزار خواهد شد.

در این آزمون بیش از ۳ هزار نفر با برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه فنی- تخصصی و روان‌شناختی و پس از طی تشریفات استخدامی (گزینش، طب صنعتی و…) به استخدام وزارت نفت در خواهند آمد.

آزمون کتبی روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ به‌صورت همزمان در استان تهران، خوزستان، بوشهر و … برگزار می‌شود.

طبق مجوز صادر شده، آزمون استخدامی وزارت نفت در مقاطع كاردانی، كارشناسی و كارشناسی ارشد رشته‌های فني و مهندسي مرتبط با نیاز صنعت نفت و تعداد محدودی در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق، مديريت صنعتی و مديريت بازرگانی برگزار می‌شود که جزئیات آن در دفترچه آگهی استخدام پس از انتشار ذکر خواهد شد.

آخرین بار آزمون استخدامی شرکت نفت در سال ۱۳۹۲ برگزار شد و با توجه به وقفه ۱۰ ساله در برگزاری آزمون استخدامی نفت پیش بینی می‌شود استقبال بالایی توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی از این آزمون شود.

منبع: نفت آنلاین

خبر 13 اسفند 1401: خبر انتشار دفترچه آزمون استخدام وزارت نفت در 14 اسفند ماه 1401

با توجه به تماس‌های متعدد داوطلبین با پشتیبانی ایران سوال، به اطلاع متقاضیان عزیز می‌رسانیم طبق اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، شرکت‌‌های تابع این وزارتخانه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌نماید. جهت دریافت جزئیات بیشتر در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون، رشته‌ها و گرایش‌‌های تحصیلی مورد نیاز، محل‌‌های خدمتی و باقی جزئیات مربوطه، مورخ 14 اسفند سال گذشته می‌توانید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه و اقدام به دانلود دفترچه راهنمای آزمون کنید.

لازم به ذکر است بر اساس خبری که در 10 اسفند ماه 1401 منتشر شد، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اعلام کرد: افرادی که به شرکت در آزمون استخدام وزارت نفت علاقه دارند، در صورت تمایل و دارا بودن شرایط لازم جهت ثبت نام می‌توانند از تاریخ 15 تا 24 اسفندماه اقدام کنند.

منبع: پایگاه خبری نفت و انرژی

خبر 10 اسفند 1401: ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت نفت از 15 تا 24 اسفند

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: ثبت‌نام برای برگزاری آزمون استخدامی شرکت نفت از 15 تا 24 اسفند سال جاری شروع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از وزارت نفت، بر اساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، شرکت‌های تابع وزارت نفت جهت تامین نیروی انسانی متعهد، شایسته و توانمند در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و رشته‌های تحصیلی مختلف برای فعالیت در قسمت‌های زیر مجموعه، از محل مجوز استخدامی شماره ۸۰۲۹۶ مورخ ۱۲/ ۱۰/ ۱۴۰۱ سازمان اداری استخدامی کشور، با برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه فنی- تخصصی و روان‌شناختی و پس از طی تشریفات استخدامی (گزینش، طب صنعتی و…) اقدام به استخدام می‌کنند.

به همین جهت از تمامی افراد واجد شرایط دعوت می‌شود تا جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون استخدامی، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مورد نیاز، محل‌های خدمتی و باقی جزئیات مربوطه از تاریخ ۱۴ اسفندماه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند و بعد از اینکه دفترچه راهنمای آزمون را که در سامانه قرار می‌گیرد دریافت و مطالعه کردند، در صورتی که شرایط لازم را دارا بودند از تاریخ ۱۵ تا ۲۴ اسفندماه نسبت به ثبت‌نام در آزمون استخدامی شرکت نفت اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

خبر 9 بهمن 1401: برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در اردیبهشت‌ ماه 1402

به گزارش ایران سوال و به نقل از خبرگزاری نفت آنلاین با هماهنگی‌هایی که به صورت مکاتبه رسمی با سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی الکترونیکی www.sanjesh.ir انجام شد، روز جمعه مورخ 1402/02/29 به عنوان تاریخ نهایی برای برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در نظر گرفته شده است.

آزمون استخدامی شرکت نفت

قبولی در آزمون استخدامی شرکت نفت

کاملترین منبع مطالعاتی سوالات استخدامی شرکت نفت ( کلیه رشته های تخصصی )

مشاهده مجموعه سوالات

لطفا درخصوص اینکه چرا فرایند برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت به طول انجامید توضیح دهید.

یکی از سیاست‌هایی که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در دولت سیزدهم برای سال‌های آتی، با توجه به افزایش بازنشستگان و عدم جذب نیروی انسانی طی 10 سال گذشته در نظر گرفته، جبران این کمبود نیرو و تامین نیروی انسانی از طریق فراخوان عمومی و آزمون استخدامی صورت می‌گیرد.

بر اساس همین موضوع اداره کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری از اواخر سالی که گذشت (سال 1400) از طریق مکاتباتی که با مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت‌های اصلی داشت، خواستار اعلام نیاز شرکت‌ها جهت جذب و استخدام نیرو شد.

در نهایت با تمام این پیگیری‌ها علاوه بر اینکه وضعیت جذب نیروی انسانی فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت مشخص شد، آزمون توانمندسازی نیروهای قراردادی مدت موقت، تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر مشمول بند “و” ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و … نیاز شرکت‌ها دریافت و بعد از اینکه مقام عالی وزارت با تعداد 6408 نفر موافقت کرد، موارد بعدی طی نامه‌ای به شماره 361-2/20 در تاریخ 1401/05/01 برای گرفتن تاییدیه سازمان اداری و استخدامي كشور به سازمان نام برده ارسال شد.

مصادف با ارسال نامه‌ای که در بالا به آن اشاره شد، هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری آزمون برای آذر ماه با سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد که این سازمان رسیدگی تعداد یاد شده را وابسته به تعیین تکلیف کلیه کارکنان مشمول ایثارگری اعم از مشمولین بند “و” ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، بند “د” تبصره 20 قانون برنامه و بودجه سال 1400 و قانون تمدید آن شامل مشمولین بند “و” تبصره 20 قانون برنامه و بودجه سال 1401 اعلام کرد.

بر این مبنا موضوع رسیدگی و پیگیری وضعیت مجددا در دستور کار شرکت‌ها قرار گرفته شد و به زودی نیاز سرشماری و آمار گرفتن شرکت‌ها یعنی تعداد 5085 نفر همراه با وضعیت آماری و تحلیلی استخدام/ تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر طی نامه شماره 352625 در تاریخ 1401/07/27 از طرف معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به سازمان اداری و استخدامی ارسال شد.

با توجه به اینکه جلسات کارشناسی و مدیریتی زیادی برگزار شد، در نهایت شورای صدور مجوز آزمون‌های استخدامي آن سازمان جلسه‌ای را مورخ 1401/09/13 با حضور نمایندگان وزارت نفت تشكيل داد و بعد از تاييد موضوع، در تاريخ 1401/10/12 مجوز استخدام 3420 نفر (صرفاً برای مشاغل اصلی تخصصی و بخشی از نیازهای پشتیبانی تخصصی) ابلاغ شد که این تعداد از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون استخدامی جذب شوند.

  • وزارت نفت در حال حاضر چه برنامه‌هایی برای برگزاری آزمون استخدامی شرکت نفت دارد؟

در پی خبری که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در تاریخ 1401/10/12 در راستای اخذ مجوز منتشر شد، جلسات بررسی و هماهنگی به سرعت با سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار شد و تمامی موارد و اطلاعاتی که مورد نیاز بود پیوسته و پیگیرانه به آن سازمان عرضه شد. وزارت نفت به شدت تاکید داشت تا آزمون استخدامی در اسفند ماه برگزار شود؛ اما با توجه به تاریخ صدور مجوز که در دی ماه سال گذشته بود و همچنین با توجه به حجم فعالیت‌هایی که سازمان مزبور جهت برگزاری کنکور سراسری و قرنطینه همکاران این سازمان به خاطر برگزاری آزمون داشت متاسفانه چرخه برگزاری آزمون استخدام شرکت نفت در اسفندماه سال جاری که به آن تاکید داشت امکانپذیر نیست. همان‌طور که در تقویم رسمی کشور مشخص شده است فروردین ماه سال 1402 با ماه مبارک رمضان مصادف شده است که روز جمعه مورخ 1402/02/29 را به عنوان تاریخ نهایی برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در نظر گرفته‌ایم.

طبق برنامه‌ای که توسط سازمان مذکور ارائه شده است، دفتر آزمون سازی و روانسنجی، مسئولیت بررسی رشته‌های امتحانی را بر عهده دارد؛ همچنین مقدمات تغذيه اطلاعات با همکاری دفاتر ارتباطات نوين و فناوری اطلاعات سازمان سنجش، در پورتال فراهم شده است. بر اساس اقدامات اجرایی پیرامون جزئيات داده‌ها که در حال انجام است و همچنین قدم‌های اجرايی تا برگزاری آزمون که با همکاری كليه شركت‌های اصلی وزارت نفت برداشته خواهد شد، در نيمه اول اسفندماه سال 1401 شرایط ثبت نام متقاضيان در سايت سازمان سنجش به اجرایی خواهد شد.

برای گرفتن تاییدیه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز جلساتی جهت هماهنگی صورت گرفت تا منابع مالی مربوط به تامین نیروی انسانی در خصوص حقوق و مزایا برای سال آینده تامین شود. از همین رو سازمان بهزیستی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نیاز قانونی برای سهمیه‌های 25 درصد و 5 درصد ایثارگران و همچنین 3 درصد جذب معلولین عزیز جهت مشاغل خاص معلول پذیر در حال انجام است.

لازم به ذكر است که دفترچه راهنمای آزمون در حال نهایی شدن است و به محض تکمیل آن به زودی منتشر خواهد شد. پس از انتشار اطلاع رسانی‌ها انجام خواهد شد.

  • علت محول شدن وظیفه برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت به سازمان سنجش چیست؟ 

معتبرترین مرکز برای برگزاری آزمون‌های استخدامی کشور سازمان سنجش آموزش است که نه تنها مورد قبول همگان است، بلکه از لحاظ اعتبار آزمون‌ها و همچنین توانایی کشف استعدادها و افراد کارآمد بسیار توانمند است.

تمامی فرآیند اعم از ثبت نام داوطلبین، طراحی سوالات آزمون، پشتیبانی محل برگزاری آزمون در سراسر کشور، برگزاری آزمون کتبی مرحله اول، نظارت و پردازش نمرات و در نهایت اعلام نتایج آزمون و همچنین دعوت به مصاحبه افراد پذیرفته شده از طریق همین سازمان انجام خواهد شد. محاسبات پایانی (مصاحبه‌های فنی تخصصی و …) از طریق شرکت‌های اصلی وزارت نفت انجام و بعد از جمع‌بندی نهایی، نتیجه اصلی در اختیار سازمان قرار می‌گیرد تا بعد از اینکه بررسی نهایی اطلاعات آزمون کتبی و ارزیابی‌های تکمیلی انجام شد، پذیرفته شدگان نهایی را تعیین و در این زمینه اطلاع رسانی کند.

  • آزمون استخدامی در چه مقاطع و چه رشته‌های تحصيلی برگزار خواهد شد؟

با توجه به مجوزی که صادر شد، این آزمون استخدامی در مقاطع كاردانی، كارشناسی و كارشناسی ارشد در رشته‌های فنی و مهندسی مرتبط با نیاز صنعت نفت و تعداد محدودی نیز در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق، مديريت صنعتی و مديريت بازرگانی برگزار خواهد شد که جزئیات آن بعد تر در آگهی استخدام ذکر می‌شود.

منبع: نفت آنلاین

خبر 5 بهمن 1401: خبر برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در بهار 1402

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: چرخه جذب و استخدام برای بیش از 300 نفر نیروی جدید از افرادی که در گروه الف دانشکده نفت فارغ التحصیل شده‌اند انجام شده و به امید خدا تا دو ماه پایانی سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با تلاش مسئولین سازمان وزارت نفت و همچنین شرکت ملی گاز ایران در بهار سال 1402 آزمون سراسری استخدام شرکت نفت را داشته باشیم.