قبولی در آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت ؟ ( استخدام در رشته پرستاری 1401 )

قبولی در آزمون استخدامی پرستاری بسیار سخت و دشوار است ئو حتی می توان گفت نشدنیست . اما چرا استرس گرفته اید ما در این مقاله قصد داریم تا راهکار هایی را برای موفقیت در آزمون پرستاری به شما بدهیم که بی شک می تواند هر داوطلبی را به موفقیت در این آزمون برساند. ایران سوال با هدف بهبود هر چه بهتر سطح علمی داوطلبین توانست با جلسات متعددی که با پرستاران عزیز کشورمان برگزار کند ایده ها و راهکار های مختلف را جمع آوری و در چند بخش خدمت شما عزیزان ارائه دهد.

معرفی شغل پرستاری ( همه چیز در خصوص شغل پرستار )

اگر علاقمند هستید که از دیگران مراقبت کنید و احساس مسئولیت دارید می توانید شغل پرستاری را انتخاب نمایید. به طور خلاصه می توان گفت پرستار به شخصی می گویند که در زمینه علمی و مهارت های عملی مراقب توانسته مدرک تحصیلی مورد نظر خود را دریافت کند . مسلما پرستار عضو بدنه درمانگاه ها و بیمارستان ها بوده که بی شک باید در همین ابتدای مقاله قبولی در آزمون پرستاری از آنها بابت تمامی زحماتشان تقدیر و تشکر کنیم.

یک پرستار باید دانش بسیار بالایی نسب به ارتباط با دیگران داشته باشد و صد البته در کنار تمامی این مباحث ( صبر ) اساسی ترین نکته ای است که یک پرستار باید در تمامی تایم های کاری خود چه در اول صبح و چه در پایان تایم کاری در خود به بالاترین حد ممکن داشته باشد. پرستار باید مهبران باشد و در کنار آن دلسوزی را چاشنی کار خود کند.

چجوری تو آزمون استخدامی پرستاری قبول بشم ؟

مسلما برای رسیدن به این هدف بزرگ راهکاری هایی موجود است که می خواهیم همین حالا بصورت تیتر وار خدمتتان عرض کنیم و بعد از آن بصورت موشکافنه تمامی آنها با مثال برایتان توضیح دهیم .

مسیر درست موفقیت در آزمون استخدامی پرستاری

  1. در دست داشتن منبع مطالعاتی استاندارد
  2. برنامه ریزی و هدف گزاری
  3. نحوه مطالعه

بی شک بعد از صحبت با داوطلبین آزمون استخدامی رشته پرستاری که توانستند در آزمون های سالهای گذشته به موفقیت برسند در تمامی باحث به این سه اصل مهم رسیدیم و اکثر آنها برای موفقیت همین مسیر را پیش گرفته بودند حال

برنامه و هدف گزاری برای آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت

یکی از اصول موفقیت داشتن برنامه ریزی اصولی است که خیلی از داوطلبین شرکت کننده در آزمون های استخدامی به هیچ عنوان در مطالعه های خود لحاظ نمی کنند و بی شک نتیجه مطلوب را کسب نخواهند کرد. یک برنامه ریزی اصولی باید هدفمند باشد یعنی دست یافتنی و به دور از تخیل . به این صورت که بر اساس توان جسمی و ذهنی خود بتوانید برای خود برنامه ریزی درسی داشته باشد که در طول یک روز می توانید چه تعداد درس و مهم تر از همه چند ساعت در روز مطالعه داشته باشید.

به هیچ عنوان نباید برای خو.د برنامه ریزی دور از تصور کنید . یعنی اینکه ( من میخوام روزی 15 ساعت درس بخونم یا من میخوام امروز نصف این کتاب رو حتما بخونم ) درک مطالب و یادگیری طولانی مدت حتی یک خط بهتر از مطالبی است که سریع از ذهنتان می رود پس به این مسائل با دقت نگاه کنید .

نحوه برنامه ریزی و مطالعه دروس پرستاری

درس های زیر بخش تخصصی رشته پرستاری را به خود اختصاص داده اند و بی شک مطالعه هر کدام برای شرکت در آزمون پرستاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

  • فیزیولوژی
  • بخش های ویژه
  • بهداشت جامعه
  • بهداشت روان
  • داخلی و جراحی
  • مادران و نوزادان
  • میکروبیولوژی
  • روان پرستاری
  • اپیدمیولوژی
  • بیوشیمی
  • کودکان

مسلما در کنار طراحی سوالات از بخش تخصصی دروس عمومی هم قرار دارد کگه اگر داوطلب تنها به سوالات تخصصی پاسخ دهد نمی تواند به موفقیت در آزمون دست پیدا کند و باید به سوالات عمومی هم پاسخ دهد که دروس هفتگانه عمومی به شرح زیر می باشد :

  • زبان و ادبیات فارسی
  • زبان انگلیسی
  • معارف اسلامی
  • کامپیوتر
  • ریاضیات و آمار
  • هوش و استعداد
  • اطلاعات عمومی و مبانی قانونی

چگونه از کامل بودن منابع آزمون استخدامی پرستاری وبسایت ها ممئن باشیم ؟

قبل از برنامه ریزی شما باید منبع معتبری را در دست داشته باشید که این مسئله به جرات 50 % مسیر قبولی شما است. منابع استاندارد و معتبر سوالات استخدامی پرستاری باید آنچنان کامل باشد که تمامی بخش های مهم یک درس را در بر بگیرد. ایران سوال با ارائه دو محصول کمک آموزشی و بی نظیر با عنوان مجموعه سوالات استخدامی پرستاری این راه را برایتان آسان کرده و دیگر نباید دغدغه ای برای دریافت محصول داشته باشید.
منابع معتبر پرستاری را از نطر ما باید از انتشاراتی ها بصورت کتاب استخدامی پرستاری دریافت کنید که ایران سوال کتاب های خود را بصورت نسخه الکترونیکی بفروش می رساند.

نحوه برنامه ریزی مطالعاتی برای رشته پرستاری

حال در این بخش میخواهیم برایتان یک برنامه ریزی تدارک ببینیم . باید اولین چیزی که بر روی کاغ می نویسید مقدار زمان مطالعاتی خود باشد ( یعنی با بررسی تمامی ساعات زمانی موجود در طول شبانه روز مثلا صبح سر کارم و بعد از ظهر می تونم درس بخونم یا من فقط صبح زمان مطالعه دارم ) این بدین منطور است که شما ظرف زمان خود را بدست می آورید . از نظر ما بر قبولی در آزمون استخدامی پرستاری باید کم کم 8 ساعت زمان برای مطالعه در طول روز برای خودتان در نظر بگیرید.

بعد از بدست آوردن ظرف زمان خود حالا به سراغ دروس تخصصی و عمومی می روید تا بتوانید هر یک را در تایم شمخصی جایگذاری و آنها را مورد مطالعه قرار دهید. نکته بسیار مهم این است که مغز ما در اول صبح کششش مطالب سخت را دارد و داوطلب باید اولین درس خود را در صبح یک درس سخت لحاظ کند . مثلا برای من درس فیزیولوژی سخت است و من این درس را در اول صبح یعنی ساعت 8 مطالعه میکنم بعد از یک ساعت و نیم یا دو ساعت مطالعه به خودم 15 دقیقه استراحت می دهم و درس دوم که در اینتجا باید از بین دروس عمومی انتخاب کنمم را لحاظ می کنم .

در اینجا درس دوم را از یک فاز دیگر و در مبحث سبکتری انتخاب می کنم مثلا درسی همچون معارف اسلامی و یا زبان و ادبیات فارسی باز همن بعد از مطالعه 2 ساعته استراحت 15 دقیق هرا لحاظ کرده و بعد مجددا یک درس سخت در بخش تخصصی را برای خودم لحاظ می کنم و این موضوع تا پایان 8 ساعت روز برای مطالعه که همان ظرف زمان است ادامه پیدا خواهد کرد.

نحوه مطالعه دروس پرستاری برای شرکت در آزمون استخدامی

در یک مطالعه درست و اصولی فاکتور های بسیار زیادی در نظر گرفته می شود که یکی از آنها خلاصه برداری می باشد که مهم ترین اصل برای مطالعه در آزمون های استخدامی می باشد. چرا که با اعلام دفترچه آزمون استخدامی پرستاری شما زمان زیادی در دسترس ندارید و باید تمامی دروس های مذکور را مورد مطالعه قرار دهید حال زمانی را در پایان و نزدیک شدن به آزمون پرستاری باید برای خودتان در نظر بگیرید که یکی از مهم ترین های آن مرور است . مرور تنها با خلاصه برداری امکان پذیر می باشد یعنی نکات مهم هر درس را در پاورقی یا حاشیه های کتاب بنویسید و یا بر روی کاغذی بصورت جداگانه یادداشت کنید تا در نهایت بتوانید همان نکات مهم را در هفته پایانی مورد بررسی قرار داده تا بتوانید مطالب را باعمض بیشتر و طولانی تر در ذهن بسپارید.

سوالات استخدامی پرستاری pdf

تمامی نمونه سوالات آزمون استخدامی پرستاری در سراسر کشور در وبسایت ها برای راحتی کار داوطلبین بصورت پی دی اف ارائه خواهد شد و مجموعه سوالات تخصصی و عمومی پرستاری ایران سوال هم از این قائله مستثنی نمی باشد.

تجربیات آزمون استخدامی وزارت بهداشت و رشته پرستاری

آیناز گفته من دروس عمومی زیر رو در یک سوالات استخدامی پرستاری وزارت بهداشت مطالعه کردم و در نهایت نتونستم قبول بشم ولی با مطالعه همین کتاب ها و دریافت پکیج عمومی vip  ایران سوال تونستم تو ازمون استخدامی پرستاری بعد به موفقیت برسم .

نویسنده: آیناز

برا عمومیها:
معارف:سه سال دین و زندگی دلیرستان و اندیشه۱ جعفر سبحانی
ادبیات:کلا گستردس
برا املا و لغت و آرایه های ادبی کتاب انتشارات الگو خیلی خوبه
برا زبان فارسی هم بستگی به پایتون داذه فیلمهای اموزشی هامون سبطی از سایت الا خوبه
برا قرابت معنایی هم بنظرم تست زیاد کار کنید
اطلاعات عمومی:کلا کتاب خاصی نمیدونم و خیلی پراکندس
دوستان میگن اطلاعات عمومی درسنامه ایران استخدام مفیده
ریاضی:مباحث ریاضی انسانی و امار مطالعه بشه از سایت الا خیلی مفیده
زبان:۵۰۴و گرامر در حد دبیرستان
اما برا زبان دوستان بگن بهتره
هوش:کتاب هوش مسیح خواه
کامپیوتر:کتاب سبزعلی گل


نویسنده: زهره اورجینال

من برای عمومی ها این کتابارو خوندم
راستش خودم ادبیاتم قوی بود ی مقدار کتابچه های موضوعی لقمه طلایی رو خوندم،به نظرم مطالب رو واقعا ساده و قابل فهم توضیح داده
برای معارف،معارف دبیرستان رو خوندم و اندیشه ۱سبحانی،ریاضی،آمار و احتمال رو فقط خوندم اونم لقمه طلایی،کامپیوتر فقط زرین خوندم که به نظرم کمه و میخوام سطح۲ سبزعلی گل رو هم بخونم،هوش محمود شمس خوندم که به. نظرم بازم کمه و مسیح خواه بهتره،اطلاعات عمومی من همه چی خوندم ولی بیشتر کتاب عمومی ایران استخدام کمکم کرد،زبان لغات سطر به سطر گاج،۵۰۴ و گرامر دبیرستان و یکم لزگی که البته به نظرم اگه سطح زبانتون پایینه،کلا رو سایر دروس تمرکز کنید

وبسایت وزارت بهداشت


سوالات مهم آزمون استخدامی استخدامی وزارت بهداشت 1401

 
نام محصولنام محصولنام محصول
 سوالات استخدامی پرستاریسوالات استخدامی ماماییسوالات استخدامی پرستاری وزارت بهداشت
سوالات استخدامی کارشناس آمار موضوعی وزارت بهداشتسوالات استخدامی کارشناس شبکه وزارت بهداشتسوالات استخدامی امور مالی وزارت بهداشت
سوالات استخدامی مهندسی برق وزارت بهداشتسوالات استخدامی مامایی وزارت بهداشتسوالات استخدامی فناوری اطلاعات وزارت بهداشت
سوالات استخدامی کارشناس تحلیلگر سیستم وزارت بهداشتسوالات استخدامی بهداشت حرفه ای وزارت بهداشتسوالات استخدامی مدیریت وزارت بهداشت
سوالات استخدامی امور دفتری وزارت بهداشتسوالات استخدامی امور مالی وزارت بهداشتسوالات استخدامی کارشناس امور آموزشی وزارت بهداشت
سوالات استخدامی کارشناس امور آموزشی وزارت بهداشتسوالات استخدامی کارشناس امور سخت افزار رایانه وزارت بهداشتسوالات استخدامی کارشناس امور اداری وزارت بهداشت
سوالات استخدامی کارشناس امور پژوهشی وزارت بهداشت سوالات استخدامی مامور حراست وزارت بهداشت سوالات استخدامی کارگزین وزارت بهداشت 
سوالات استخدامی آزمون کارشناس امور فرهنگی وزارت بهداشتسوالات آزمون استخدامی بهداشت خانواده وزارت بهداشت