راه های موفقیت در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش ( آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 )

یکی از سخت ترین و استرس آور ترین مراحل زندگی یک فرد مرحله آزمون استخدامی است که آینده و موفقیت هر فرد بستگی به شغل انتخابی او دارد  اما قبولی در این آزمون غیر ممکن نیست و پشتکار  و تلاش و شناسایی مسیر درست میتواند از عوامل موفقیت در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش باشد . در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش برای موفقیت در مرحله سوالات  آزمون استخدامی باید شب قبل از آزمون به خوبی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید . آگهی استخدام اداره آموزش و پرورش را مو به مو مطالعه نمایید و از تمامی مواردی که باعث می شود برای شما امتیازی داشته باشد اعم از امتیاز بومی و جانبازی و فرزند شهدا استفاده نمایید (البته اگر این امتیاز را دارید ) به شهر هایی که نیرو می خواهد و رشته های مورد نیاز توجه داشته باشید .

وسایل زیر را برای ورود به آزمون فراهم کنید :

  • کارت ورود به جلسه
  • کارت شناسایی
  • دوعدد مداد تراشیده و مناسب
  • پاک کن
  • مداد تراش
  • خودکار
  • دو یا چند شکلات شیرین

آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

برای پاسخ به سوالات آزمون استخدامی باید سایت هایی که سوالات عمومی آزمون های استخدامی را جمع آوری کرده اند و از آنها یک پک به عنوان آزمون های استخدامی و دروس عمومی ساخته اند برای موفقیت بیشتر استفاده کرد .اگر در جزوه های دانلودی ویا پک های وب سایت ها و..سوالات تشریحی پیدا نکردید  بهتر است کتاب هایی را انتخاب کنید که خلاصه و مرتبط تر باشند .داوطلبان آزمون استخدامی باید هم دروس تخصصی و هم منابع دروس عمومی را کامل مطالعه کرده و درک کنند زیرا

برای پاسخ به سوالات آزمون های استخدامی زیاد خواندن ملاک نیست باید درست خوانی کرد  در هنگام مطالعه نمونه سوالات آزمون استخدامی سعی نکنید که پاسخ آنها را حفظ کنید، بلکه سعی کنید که مباحث کلی آن ها را بیاموزید از کارهای الکی و وقت گیر و پراکنده خوانی خودداری کرد و از میان منابع دروس عمومی می بایست دروس دبیرستان راهم مورد مطالعه قرار داد و از میان منابع تخصصی بر کتب دانشگاهی تمرکز کرد .

برای آزمون استخدامی دبیری عربی باید همچنین تکنیک ها و روش های  تست زنی را فرا گرفت و کاملا مسلط بودو ازحل  آزمون های سال های گذشته غافل نشد.جهت تست زنی، نمونه سوالات تستی سالهای قبل آزمون های استخدامی توصیه میشود،  و همچنین نمونه سوالات کنکوری مقطع ارشد نیز توصیه میشود.تست زنی به عنوان یک مهارت مستلزم تمرین و تکرار مستمر می باشد. بنابراین همه داوطلبان آزمون استخدامی دبیری عربی آموزش و پرورش روزانه باید در کنار مطالعه منابع درسی به تمرین و یادگیری مهارت تست زنی بپردازند. همچنین توصیه می شود شرکت کنندگان در زمان تست زنی به افزایش سرعت تست زدن و مدیریت زمان نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

نمونه سوالات استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

فکر تقلب در آزمون استخدامی را از ذهن خود پاک کنید. اگر با این ایده برای این امتحان آماده می شوید باید بگوییم شما حتما شکست می خورید!. با دقت تست ها را بخوانید و ابتدا به ساده ترین سوالات پاسخ دهید و در آخر اگر فرصت باقی ماند به سوالات زمان بر و پیچیده بپردازید و در جلسه آزمون، هرگز مدیریت زمان را از یاد نبرید

آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش یکی از پرطرفدار ترین آزمون هایی است که داوطلبان زیادی در آن باهم رقابت می کنند به همین دلیل داشتن منابع مطالعاتی کامل که نیاز داوطلبان را بر طرف می نماید بسیار مهم است و باید منابع نمونه سوالات استخدامی آزمون دبیری عربی آموزش و پرورش را پیدا کرد و آنها را به طور کامل فرا گرفت .

منابع عمومی آزمون دبیری عربی:

  •  زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی
  • زبان انگلیسی عمومی
  • فناوری اطلاعات(مهارت های هفت گانهLCDL(
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • اطلاعات عمومی
  • دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی های عمومی

در اکثر آزمون های استخدامی کسب  حد نصاب 50 الی 60 درصدی نمره آزمون دروس عمومی شرط برای تصحیح بخش سوالات اختصاصی پاسخنامه ی شماست، بنابراین تأثیر دروس عمومی آزمون استخدامی خود را دست کم نگیرید.

منابع تخصصی آزمون دبیری عربی : 

  • قواعد صرف و نحو (کاربردی)
  • ترجمه و تعریب
  • درک مطلب
  • علوم بلاغی (معانی  ،بیان، بدیع ، عروض)
  • تاریخ ادبیات و نقد عربی

برای آزمون استخدامی دبیری عربی آموزش و پرورش بخش تخصصی که با توجه به عناوین مختلف شغلی اعلام و مورد آزمون قرار می گیرد  بی شک مطالعه منبعی معتبر و استاندارد و تمرین بر روی تعدادی بالا از نمونه سوالات موجود به راحتی می تواند ما را برای شرکت در هر آزمونی و به طور خاص برای کسب موفقیت در آزمون استخدامی قطعا مطالعه منابع معتبر و موثق و تمرین بر روی تعدادی بالا از نمونه سوالات موجود به راحتی می تواند ما را برای شرکت در هر آزمونی و به طور خاص برای کسب موفقیت در آزمون استخدامی دبیر عربی آماده و محیا قبولی نماید. 

کار هایی که باید داوطلبان برای موفقیت در آزمون استخدامی دبیری انجام دهد :

آزمون ها استخدامی دبیری عربی و موفقیت در آن، موضوع بزرگی برای هر داوطلب استخدام دبیری عربی به شمار می رود و یافتن یک مرکز و منبع معتبر یکی از بزرگترین معضل های فکری هر فرد می باشد. راهکارهای زیادی در این بین وجود دارد که هر فرد برای رسیدن به آمادگی نهایی و در آخر کسب موفقیت می تواند از آن ها بهره ببرد. همانند شرکت در دوره ها و گروه های مطالعاتی، چرا که با کمک دیگر اعضای گروه می توانید نتیجه‌ی خوبی دریافت کنید، این روش یکی از بهترین تمرین ها برای مرور و دسته بندی کردن اطلاعات در ذهن شما است.

وقت کافی برای مطالعه در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش به خودتان بدهید :

موفقیت در هر امری نیازمند برنامه ریزی مطالعاتی مناسب است و برای رسیدن به هدف نهایی نمی توان روی برنامه های دقیقه نودی حساب کرد. برای موفقیت در آزمون استخدامی  عربی آموزش و پرورش ، نمونه‌ی اصلی آزمون های قبلی را مرور کنید. یکی از مؤثرترین شیوه های رسیدن به آمادگی لازم برای آزمون، وارسی و مطالعه‌ی اجمالی نمونه های آزمون های  گذشته‌ی رشته‌ی مورد نظر است. یکی دیگر از کمک هایی که این روش به شما عزیزان می کند، آشنایی با قالب و طراحی سؤالات است. برای رسیدن به این آمادگی لازم است بدانید که باید انتظار چه چیزی را در جلسه‌ی آزمون داشته باشید. انتظار شما از نمونه سوالات استخدامی باید در حد معقول باشد. اکتفای بدون مطالعه منابع به نمونه سوالات استخدامی جهت موفقیت در آزمون های استخدامی در بیشتر موارد منجر به موفقیت نخواهد شد

سوالات تخصصی آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

از تجربه‌ی دبیران عربی استخدام شده در سازمان آموزش و پرورش بهره ببرید :

تجربه‌ی افراد موفق هم مسیرتان به شما کمک می کنند تا پاسخ هایی که برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارید را به راحتی دریافت کنید و یک تکلیف را زودتر از زمانی که انتظار می رود به اتمام برسانید.

به خودتان استراحت دهید :

مهم ترین قسمت یک مطالعه‌ی نتیجه بخش، ایجاد جریان هایی است که با سبک مطالعاتی شما تناسب داشته باشد. چرا که در راستای توانمندی خودتان، مغز شما به استراحت های منظمی نیاز دارد تا بتواند توانایی های تمرکزش را مجدد بازیابی کند و اطلاعات را به درستی دریافت کند.

منابع تخصصی و عمومی آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

موفقیت در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

از مشاوران کار درست آزمون استخدامی آموزش و پرورش استفاده کنید :

قطعاً مشاور کاربلدی که همه‌ی امور آزمون را بداند و در چند دوره از آن با داوطلبین مختلف و همچنین شیوه‌ی سوالات سر کرده باشد می تواند به راحتی به شما عزیزان مشاوره دهد و کمک کند. مشاور خوب کسی است که یک برنامه ریزی مطالعاتی کامل و مفید را در اختیار داوطلب بگذارد. برنامه ای که در زمان باقی مانده تا برگزاری آزمون استخدامی  دبیری عربی آموزش و پرورش بتواند مفید واقع شود.

سوالات آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

نکات مهم برای شرکت در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش

زمان را از دست ندهید

بیش از ده سال از زمان خود را برای تحصیل در رشته عربی صرف کرده اید، بی شک برای بسیاری از شما، صرف این زمان برای رسیدن به این لحظه بوده است، پس تمامی برنامه های غیرضروری خود را در صورت امکان به بعد از آزمون استخدامی موکل کنید. بهترین استفاده را از زمان باقی مانده تا آزمون برای آمادگی در آزمون داشته باشید.

شناخت منابع آزمون استخدامی دبیری عربی

برای شروع به مطالعه در آزمون استخدامی قبل از هر چیز با منابع آزمون استخدامی آشنا شوید

غافل نشدن از منابع عمومی

نیمی از سوالات آزمون را منابع عمومی تشکیل می دهد، بی توجهی به این بخش از منابع، موجب شکست شما در مقابل سایرین خواهد شد، و موفقیت شما در دروس عمومی موجب پیشی گرفتن شما از سایرین خواهد شد، چه که بسیاری از کسانی که ممکن از در دروس تخصصی عالی باشند، در دروس عمومی ضعیف عمل می کنند و امتیازات زیادی را از دست می دهند.

بر اساس توان خود مطالعه کنید

دروس تخصصی

برای آمادگی در درس تخصصی بهترین منبع کتب دانشگاهی شما می باشد، به ویژه کتب هسته ای رشته تحصیلی شما، البته به سرفصل های اعلام شده باید توجه داشته باشید، همچنین توصیه می کنیم برای آشنایی با نحوه طراحی سوال و آشنای با منابع سوال در آزمون های استخدامی، حتما دفترجه سوالات استخدامی رشته مورد نظر خود را مرور کنید، نیاز نیست همان ابتدا به سوالات پاسخ دهید ولی حتما مرور کنید تا بتوانید بهتر منابع را مطالعه کنید.

 برنامه غذایی درستی را در هنگام مطالعه داشته باشید

هنگام مطالعه حتما تلاش کنید که برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و از مواد غذایی طبیعی، تازه و ویتامین ها بیشتر استفاده کنید. برنامه غذایی درست کمک زیادی به تمرکز و حافظه شما خواهد کرد

·  در دفترچه سوالات آزمون استخدامی تعدادی از تست ها برای بخش هوش و آمادگی ذهنی اختصاص یافته است. از این رو برای پاسخ به این تست ها هیچ منبعی را نمی توان معرفی کرد و فقط داوطلب باید از هوش  خود در پاسخ گویی به این سوالات استفاده نماید. بنابراین برای آشنایی با نمونه سوالات هوش بهتر است به سوالات امتحانی سال های قبل رجوع کنید

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش ( شرایط عمومی )

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان الهی تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  4. داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن
  5. برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی برای انجام شغل انتخابی
  6. نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  7. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  8. نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی و دارای صلاحیت
  9. داوطلبان نباید جزو بازنشستگان و نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی باشند.
  10. عدم اشتغال به صورت رسمی یا پیمانی در سازمان یا دستگاه اجرایی پس از پذیرفته شدن در آزمون و حین استخدام
  11. شرط سنی 20 الی 25 سال برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم
  12. سنی 30 سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی)
  13. شرط سنی 35 سال برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس
  14. شرط سنی 40 سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس
  15. شرایط سنی برای داوطلبان آقا بدون در نظر گرفتن مدت زمانی است که در دوره خدمت ضرورت به سر می برند.
  16. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف هستند.

همواره جنب و جوش سوالات استخدامی دبیری عربی آموزش و پرورش در میان دانشجویان این آزمون بسیار بالا است و هرکدام از آن ها به دنبال روشی مناسب برای اخذ قبولی در آزمون های این موسسه هستند. با این حال یکی از رشته های پرطرفدار این آزمون، رشته عربی است که با برخورداری از نمونه سوالات استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش می توانید به صورت کاملا تضمینی در این آزمون شرکت کرده و نمره قابل قبولی را کسب کنید

برای دریافت سوالات آزمون استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش کلیک کنید

آموزش و پرورش


جدول سوالات استخدامی خوشه های دبیری ،مربیان و آموزگاران آموزش و پرورش

 
نام خوشه (دبیری) نام خوشه (دبیری) نام خوشه (دبیری،مربیان و آموزگاران)
سوالات استخدامی دبیر فیزیک آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر تاریخ آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر شیمی آموزش و پرورش   سوالات استخدامی دبیر زیست شناسی آموزش و پرورش سوالات استخدامی آموزگار دوره ابتدایی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر عربی آموزش و پرورش   سوالات استخدامی دبیر زمین شناسی آموزش و پرورش سوالات استخدامی آموزگار استثنایی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر ریاضی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر زبان انگلیسی آموزش و پرورش سوالات استخدامی مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر اقتصاد آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر علوم اجتماعی آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر جغرافیا آموزش و پرورش
سوالات استخدامی دبیر حرفه و فن آموزش و پرورش سوالات استخدامی دبیر معارف اسلامی آموزش و پرورش   سوالات استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش