اخبار رسمی برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش 1402


خبر 9 مرداد 1400: امسال 60 هزار معلم جدید وارد مدارس می شوند (منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

معاون وزیر آموزش و پرورش: سازمان امور اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵ هزار معلم جدید را صادر کرده است و دفترچه آزمون استخدامی آن‌ها به زودی منتشر می‌شود.

می‌خوای تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنی اما سوال برای محک زدن خودت نداری؟


خبر 7 مرداد 1400: اخذ مجوز جذب 15 هزار نفربرای کارنامه سبزهای استخدامی در آموزش و پرورش

 نماینده پنج شهرستان جنوبی درمجلس گفت:مجوز جذب 15 هزار نفربرای کارنامه سبزهای شاغل در آموزش و پرورش، از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شد.
نماینده مردم کهنوج و منوجان و رودبارجنوب و قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادقابل توجهی از داوطلبین ماده ۲۸،دارای کارنامه سبز آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش درحوزه انتخابیه پنج شهرستان جنوبی بود.با پیگیری هایی که جهت جذب این عزیزان برای رفع کمبود نیروی انسانی آموزش دیده در پنج شهرستان جنوبی در مجلس صورت گرفت، این پیگیری به نتیجه رسید.


خبر 5 مرداد 1400: مجوز جذب 25 هزار نیروی جدید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1400 (منبع: خبرگزاری ایسنا)

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توانستیم برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نیرو (۲۵ هزار نفر از محل کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساسنامه یا همان آزمون استخدامی) دریافت کنیم گفت: موافقت اولیه اخذ شده و بزودی دفترچه آن در بخش آزمون های استخدامی در سایت سنجش بارگذاری می شود.
الهیار در ادامه با بیان اینکه با توجه به گزارش وضعیت تحول نیروی انسانی، کاستی هایی برای رفع نیازها و اقتضائات نظام تعلیم وتربیت کشور جهت دستیابی به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است اظهار کرد: اقدامات و تصمیمات مهمی نیز برای دستیابی به اهداف متعالی نظام آموزش و پرورش، جذب و تربیت معلمان شایسته و برخوردار از توانمندیها و صلاحیتهای عمومی و تخصصی و حرفه ای انجام شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: زیرنظام تربیت معلم و تامین منابع انسانی شامل جذب، آماده سازی،حفظ و ارتقاء و ارزشیابی معلم و سایر منابع انسانی است و در برگیرنده تمامی افرادی است که از سطح ستاد تا سطح مدرسه مسئولیت تربیت متربیان در نظام تربیت رسمی عمومی را برعهده دارد.
به گزارش ایسنا، وی همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به راهکارهای تامین نیروی انسانی گفت: ما به استناد قانون صرفا ازطریق دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مجاز به جذب نیرو هستیم و باید ظرفیت ها را ارتقا داده و بهگزینی درستی انجام دهیم. همچنین باید آموزش های با کیفیت ارائه و این نیروها با آمادگی وارد آموزش و پرورش شوند.
الهیار افزود: یک کار بزرگ برای تامین نیرو، استفاده از ظرفیت های قانونی به ویژه ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری برای استمرار خدمت بازنشستگان است. در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دوشکل جذب از طریق کنکور سراسری و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان داریم که بر مبنای آن فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها بعد از پذیرش‌ در آزمون استخدامی و طی دوره آموزشی، وارد آموزش و پرورش می شوند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در دوره های اخیر به ویژه از سال ۹۷ وضعیت صدور مجوزها بهبود یافته و رو به افزایش بوده است. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیز افزایش یافته و توانستیم برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نیرو (۲۵ هزار نفر از محل کنکور سراسری و۲۵ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساسنامه یا همان آزمون استخدامی) دریافت کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فرایندهای مربوط در حال انجام است و موافقت های اولیه اخذ شده و به زودی دفترچه آن در بخش آزمون های استخدامی در سایت سنجش بارگذاری می شود.


اعلام ظرفیت آموزش و پرورش استان ها در آزمون استخدامی پیش رو

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران سوال برای یکایک شما کارجویان گرامی، در این بخش آخرین اخبار مهم منتشر شده در خصوص تعداد جذب آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ به تفکیک هر استان را اطلاع رسانی می نماییم.
تا این لحظه سهمیه های آموزش و پرورش استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر، فارس و گلستان در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ اعلام شده است.

+ خبر استخدام  ۳۵۴۳ نفر در آموزش و پرروش سیستان و بلوچستان
+ خبر استخدام  ۱۷۰۰ نفر در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی
+ خبر استخدام ۳۲۳۰ نفر در آموزش و پرورش خراسان رضوی
+ خبر استخدام ۳۷۸ نفر در آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی
+ خبر استخدام ۲۷۶۸ نفر در آموزش و پرورش خوزستان
+ خبر استخدام ۱۵۱۰ نفر در آموزش و پرورش فارس
+ خبر استخدام ۸۷۰ نفر در آموزش و پرورش گلستان
+ خبر استخدام ۵۴۵ نفر در آموزش و پرورش بوشهر
+ خبر استخدام ۶۳۸ نفر در آموزش و پرورش یزد


 ۲۵ هزار نفر از طریق آزمون استخدام آموزش و پرورش جذب می شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین: بر اساس اعلام  وزارت آموزش و پرورش ۲۵ هزار معلم از طریق این آزمون، استخدام خواهند شد که سهمیه استان قزوین از این تعداد  ۴۹۴ نفر است. پذیرفته شدگان این آزمون پس از طی مراحل استخدامی به مدت یک سال دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کرده و از مهرماه سال آینده  فعالیت خود را در آموزش و پرورش آغاز خواهند کرد.
زمان انتشار دفترچه آزمون، رشته های مورد نیاز و نحوه ثبت نام در این آزمون استخدامی متعاقبا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

اعلام ظرفیت جذب آزمون استخدام جدید آموزش و پرورش به تفکیک استانها (تا این لحظه)

اعلام ظرفیت جذب استان های قزوین، بوشهر، گلستان، هرمزگان ، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در آزمون استخدام جدید آموزش و پرورش سال ۹۹؛ توجه داشته باشید در صورت انتشار خبر اعلام ظرفیت جذب و استخدام آموزش و پرورش از سوی دیگر استان ها اطلاع رسانی از طریق سایت ایران استخدام صورت خواهد گرفت

– خبر استخدام ۴۹۴ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش قزوین
– خبر استخدام ۵۷۰ نیرو از طریق برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش بوشهر
– خبر استخدام ۷۵۵ نیرو از طریق برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش گلستان
– خبر استخدام ۷۳۴ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش هرمزگان
– خبر استخدام ۲۶۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش خراسان رضوی
– خبر استخدام ۳۰۵ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش خراسان جنوبی 
– خبر استخدام ۳ هزار و ۸۳۷ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان


خبر صدور مجوز استخدام ۵۳ هزار نفر در آموزش و پرورش سال ۹۹

علی الهیار ترکمن در نشست معاون اول رئیس جمهور با شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مسائل و مشکلاتی دارد که اجازه نمی‌دهد برنامه‌های اصلاحی انجام شود، اظهار کرد: منابع انسانی و مالی در خدمت آموزش و پرورش فقط برای تحت پوشش قرار دادن ۶۰ درصد دانش آموزان لازم التعلیم است اما آموزش و پرورش ۹۲ درصد جمعیت لازم التعلیم را تحت پوشش قرار می‌دهد، تفاوت ۳۱ درصدی از منابع آموزش و پرورش می‌رود و از استانداردهایی که باید اتفاق بیفتد، می‌کاهیم.

مشاهده کامل متن خبر


خبر ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ : تلاش برای صدور مجوز استخدام ۵۳ هزار نفر در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ۸۹ هزار کمبود مشاور و مربی پرورشی و ۷۵ هزار کمبود کارکنان اداری مدارس را داریم برای ساماندهی نیروی انسانی در مهر ۹۹، ۵۳ هزار مجوز استخدام در شرف صدور است و از ۶ راهکار بهره خواهیم برد. استفاده از حق التدریس شاغلان، آزاد و بازنشسته‌ها، معلم تمام وقت، خرید خدمات آموزشی، تدریس معاونان مدارس و استفاده از سرباز معلمان وی در ادامه درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌های سال ۹۸ مطرح کرد: سال ۹۸، ۴۸ هزار بازنشسته داریم و ۵۴۰۰  میلیارد تومان پاداش پایان خدمت آنهاست، سازمان برنامه و بودجه می‌گوید اموال خود را بفروشید و تنها اموال آموزش و پرورش مدارس و اردوگاه‌ها است و اگر بخواهیم به این سمت برویم باید ۳۲ درصد مدارس را بفروشیم تا بتوانیم پول پاداش بدهیم!!​​​​ الهیار ترکمن متذکر شد: اگر همین وضعیت صدور مجوز نیروی انسانی ادامه داشته باشد، تعداد نیروی انسانی  به ۷۶۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و کار آموزش سخت می‌شود؛ بر اساس استاندارد شورای عالی آموزش و پرورش ۲۹۵ هزار نیروی انسانی کمبود داریم و اگر بخواهیم بر اساس شاخص‌های سازمان اداری بسنجیم ۱۹۷ هزار کمبود نیرو مسجل شده است.


خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۹: انتشار فراخوان استخدامی آموزش و پرورش طی یک یا دو هفته آینده

حاجی‌میرزایی درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: نیاز به نیروی انسانی از سال‌های گذشته وجود داشته است و در شرایطی روند صعودی به خود گرفته است؛ با رعایت مجموعه ملاحظات و شاخص‌هایی، روش‌های تأمین نیرو در آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی ادامه داد: راه‌هایی مانند آزمون استخدامی است که آزمون استخدامی در مرداد برگزار می‌شود که فراخوان آن در یکی، دو هفته آینده اعلام خواهد شد اما روش‌های دیگر مانند جذب از دانشگاه فرهنگیان و جذب آموزشیاران نهضت، حق‌التدریس‌ها و نیروهای پیش‌دبستانی نیز پیش‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره انتشار برخی اخبار درباره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور گفت: این خبر، منبع موثفی ندارد و ما نیز هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکردیم؛  البته متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم.

وی در خصوص واریز نوبت دوم و سوم سرانه بهداشتی مدارس اظهار کرد: در یک مرحله سرانه تخصیص یافت و چون مدارس تعطیل شد، آن را نگه داشتند و الان در زمان بازگشایی مدارس برای تجهیز سرویس بهداشتی مدارس به مایع دستشویی و ضدعفونی کلاس‌ها تخصیص می‌یابد؛ البته اگر لازم باشد تخصیص دیگری هم دریافت می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.


خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۹: آزمون استخدامی جدید شهریور ماه برگزار می شود / منبع: نشریه بازار کار 

وزیر آموزش و پرورش در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۳۹۹ در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار گفت: بحث نیروی انسانی مهمترین مساله آموزش و پرورش است و در تلاش هستیم به محض نهایی شدن مجوز استخدام در قالب ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آرمون استخدامی جدید را شهریورماه سال جاری برگزار کنیم.
دکتر حاج میرزایی همچنین گفت: به محض فراهم شدن شرایط و مجوز ستاد کرونا، آزمون استخدامی معلمان حق التدریس و نهضتی ها نیز در تابستان سال جاری برگزار می شود.
وی همچنین در این نشست خبری با بیان اینکه در اولین روز بازگشایی مدارس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند، گفت: امتحانات پایان سال پایه‌های نهم و دوازدهم قطعا حضوری است.
نشست خبری محسن حاجی‌میرزایی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز برگزار شد؛ این نشست در حالی برگزار شد که امروز، دومین روز بازگشایی یک‌ماهه مدارس است
حاجی‌میرزایی با اشاره تعطیلی مدارس در ایام کرونا، اظهار کرد: آموزش‌های دانش‌آموزان از همان روزهای اول تعطیلی مدارس با آموزش تلویزیونی و سپس آموزش مجازی آغاز شد‌‌.

وی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت تمام محتوای آموزشی ارائه می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه بوده است به طوری که بیش از ۲۷ میلیون بار محتوای این دروس دانلود شده است.
حاجی‌میرزایی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش‌های تلویزیونی یک سویه است و نیاز به ارتباط تعاملی داریم، بر این اساس شبکه شاد ایجاد شد که تاکنون ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز، ۹۸ درصد مدیران و بیش از ۸۲ درصد معلمان در آن عضو شده‌اند.

وی به بازگشایی یک‌ماهه مدارس گفت: بر اساس گزارشی که داشتیم دیروز بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حضور داشتند و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان به مدارس رفتند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص گلایه خانواده دانش‌آموزان پایه مهمی گفت: امتحانات پایه نهم به جهت اینکه این دانش‌آموزان در سال‌جاری هدایت تحصیلی دارند حضوری است و امتحانات نهایی نیز حضوری برگزار می‌شود.

وی درباره عدم صدور احکام ترمیم رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این موضوع نیاز به مصوبه دولت دارد که در انتظار تصویب و ابلاغ این مصوبه داریم

جهت دانلود بسته ویژه اصل سوالات استخدامی آموزش و پرورش (همراه پاسخنامه تستی و تشریحی) اینجا کلیک نمایید

مطالب مرتبط